\n\nUstawa o doręczeniach elektronicznych z 18 listopada 2020 r. To podstawowy akt normatywny ustanawiający świeże zasady doręczeń korespondencji drogą elektroniczną poprzez podmioty publiczne i do podmiotów publicznych.\n\nW publikacji przedstawiono:\n• terminy i zasady przyjęcia fikcji prawnej doręczenia zastępczego w publicznej usłudze rejestrowanego doręczenia elektronicznego, kwalifikowanej usłudze rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usłudze hybrydowej;\n• zasady reklamacji i nowoczesnanie reklamacyjne za niewykonanie lub nienależyte wykonanie publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej oraz odpowiedzialność operatora wskazanego w tym zakresie;\n• doręczanie korespondencji z zastosowaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej;\n• warunki przekształcania korespondencji – pisma w postaci elektronicznej – w przesyłkę listową (wydruk) w ramach publicznej usługi hybrydowej;\n• obowiązki ustawowe podmiotów publicznych, przedstawicieli zawodów prawniczych i przedsiębiorców wpisanych do KRS albo CEiDG.\n\nW książce omówiono także zagadnienia wystawiania dowodu wysłania oraz dowodu otrzymania, funkcjonowania bazy adresów elektronicznych, w tym dostęp do niej i wyszukiwanie adresatów, a także nieprawidłowości w procesie doręczania oraz ich konsekwencje prawne.\n\nPublikacja uwzględnia najnowsze zmiany wprowadzone ustawą z 16 listopada 2022 r.
o systemie teleinformatycznym do obsługi niektórych umów.\n\nPrezentowane poglądy i wnioski są efektem wieloletniego doświadczenia naukowego i zawodowego autorów, związanego ze stosowaniem prawa w ramach pracy w administracji publicznej i w sektorze prywatnym.\n\nOpracowanie jest dedykowane jednocześnie dla pracowników administracji publicznej, jak i adwokatów, radców prawnych, sędziów.
Zainteresuje także pracowników naukowych, a także studentów kierunków prawniczych.