\n\n W książce przedstawiono e-learning jako cykl edukacyjny składający się z następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja. Wyodrębniono działania, jakie powinny być podjęte na każdym z nich, żeby e-learning był produktywny i pozwolił na osiągnięcie celów edukacyjnych.
Autorka wyjaśnia zagadnienia dotyczące metodologii opracowania projektu kursu e-learningowego, efektywnych strategii realizacji procesu nauczania on-line, metod i zasad skutecznej oceny osiągnięć uczestników kursów on-line, opracowania atrakcyjnych tworzyw dydaktycznych.
\n\nW książce znajdują się wskazówki: jak zaprojektować, zorganizować i zrealizować korzystny jakościowo kurs on-line, który pozwoli na osiągnięcie celów kształcenia, dotyczące komunikacji i interakcji, organizowania pracy grupowej, orientowania i motywowania uczestników do nauki, jakie strategie i kryteria oceny postępów uczestników należy stosować, żeby wesprzeć ich w procesie uczenia się i zachęcić do nauki, w jaki sposób aktywizować uczestników kursów e-learningowych, żeby chcieli się uczyć i nabywać nowe kompetencje.
\n\n Publikacja wskazuje, jak zaprojektować i zrealizować kurs, szkolenie e-learningowe oraz lekcje on-line, a także ocenić ich jakość. Jest atrakcyjna jednocześnie dla trenerów biznesu, firm szkoleniowych, nauczycieli wszelkich stopni nauczania, wykładowców akademickich, jak i pracowników odpowiedzialnych za e-learning w firmach.