Tematyka tej wyjątkowej na polskim rynku publikacji dotyczącej ekonomiki oświaty koncentruje się na problemach szkolnictwa podstawowego i przeciętnego. Autor szeroko omawia zagadnienia polskiego systemu oświaty, konfrontując je z przykładami z innych państw.
Zamieszcza też wnioski i konkluzje z oryginalnych rodzimych badań realizowanych w ramach międzynarodowych i polskich programów badawczych, w tym także rezultaty badań własnych. \n \n Publikacja ma na celu: przybliżyć polskiemu czytelnikowi obszary badawcze intensywnie rozwijającej się na świecie nowej specjalności ekonomicznej - ekonomiki edukacji - i pokazać w profilu największe jej dokonania, ukazać niekwestionowane osiągnięcia polskich naukowców w zakresie ekonomiki edukacji po to, żeby w miarę błyskawicznie znalazły zastosowanie w naszej praktyce oświatowej, dowieść, że występują zależności pomiędzy nakładami na edukację a jej efektami, pod warunkiem że jak największa część nakładów będzie asygnowana na bezpośrednią edukację, wykazać,skuteczność wydatkowania środków publicznych w obszarze edukacji zależy głównie od dyrektora szkoły, jego wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania finansami publicznymi, ukazać zależności między efektywnością edukacji a jej wpływem na kapitał ludzki i społeczny w Polsce.
\n Adresaci: \n Książka adresowana jest do osób zarządzających oświatą, dyrektorów szkół, studentów ekonomii jako podręcznik do przedmiotu ekonomika oświaty i słuchaczy podyplomowych studiów zarządzania w oświacie.
\n \n