\n\nKsiążka ma charakter postdyscyplinarny. Stanowi próbę zachęcenia do refleksji nad przemianami współczesnej nauki. Zarazem jest to głos w debacie nad proponowanymi zmianami w ustawodawstwie dotyczącym szkolnictwa wyższego i nauki.
Uwzględnia jednocześnie aktualny stan prawny obowiązujący w Polsce, w tym projekt ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce („ustawa 2.0", „konstytucja nauki"), jak i ogromna liczbę publikacji z zakresu naukoznawstwa, szanowanych na arenie międzynarodowej.
\n\n Autor podzielił swoje rozważania na trzy części, w których zawarł: dociekania nad, dyskutowaną co najmniej od XIX w., naukowością nauki prawa; odniesienia nauki prawa do innych nauk społecznych i humanistycznych, a także innych obszarów wiedzy naukowej w kontekście społecznych uwarunkowań funkcjonowania współczesnej nauki; ogólne uwagi o nauce i naukowości, z których wynika potrzeba maksymalnego zachowywania tradycyjnych wartości nauki, w szczególności wartości etycznych.
\n\n Adresaci:\nKsiążka jest dedykowana dla szerokiego grona osób związanych z nauką, m.in. Pracowników naukowych rozmaitych specjalności, osób zainteresowanych filozofią nauki, a także ogólnymi problemami prawoznawstwa.
\n\n Przeczytaj wywiad z autorem >>> \n\n