Komercyjne transfery danych osobowych do państw trzecich Wolters kluwer polska sa
Komercyjne transfery danych osobowych do państw trzecich Wolters kluwer polska sa
Komercyjne transfery danych osobowych do państw trzecich Wolters kluwer polska sa
Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Komercyjne transfery danych osobowych do państw trzecich Wolters kluwer polska sa

96,90 zł

Wyjątkowa promocja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą propozycję ma TaniaKsiazka.pl w cenie 96,90 zł

Przeszukaliśmy bazę sklepów internetowych w bazie aby wyszukać świetną ofertę dla Ciebie. Komercyjne transfery danych osobowych do państw trzecich Wolters kluwer polska sa Wolters Kluwer Polska SA z kategorii audiobooki kupisz w cenie 96,90 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona cena 96,90 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Wolters Kluwer Polska SA
  • 9788381600118
  • Damian Karwala
  • Wolters Kluwer Polska SA

Opis Komercyjne transfery danych osobowych do państw trzecich Wolters kluwer polska sa

Tytuł Komercyjne transfery informacji osobowych do państw trzecich Autor Damian Karwala Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8160-011-8 linia Monografie Rok wydania 2018 liczba stron 488 Format pdf Spis treści Wykaz ważniejszych skrótów | str. 15

Wstęp | str. 17

Rozdział I
Zagadnienia wprowadzające – pomiędzy podejściem terytorialnym a organizacyjnym | str. 25
1. Uwagi wstępne | str. 25
2. Przyczyny wprowadzania transferowych regulacji ochronnych | str. 27
3. Możliwe podejścia do regulacji transferów informacji osobowych | str. 30
3.1. Pozycje wyjściowe w zakresie regulacji transferów informacji osobowych | str. 30
3.2. Istota podejścia terytorialnego | str. 33
3.3. Istota podejścia organizacyjnego | str. 35
3.3.1. Oparcie na organizacji | str. 35
3.3.2. Zasada rozliczalności | str. 37
4. Podejście terytorialne i organizacyjne – uwagi historyczne | str. 41
5. Przenikanie się odmiennych podejść do regulacji transferowej | str. 46
6. Podejście terytorialne i organizacyjne w dyrektywie 95/46 | str. 50

Rozdział II
Kwestie definicyjne i zakres podmiotowy unijnej transferowej regulacji ochronnej | str. 54
1. Pojęcie państwa trzeciego | str. 54
2. Pojęcie przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego | str. 58
2.1. Przykłady transgranicznego przekazywania danych | str. 60
2.2. Wyrok ETS w sprawie B. Lindqvist | str. 61
2.3. Próba zdefiniowania pojęcia przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego | str. 68
3. Problem tranzytu informacji osobowych przez państwo trzecie | str. 75
4. Problem tzw. Reeksportu (zwrotnego przekazywania) informacji osobowych | str. 79
5. Problem tzw. Transferów dalszych (onward transfers) | str. 81
5.1. Transfery dalsze w sytuacji posłużenia się wzorcowymi klauzulami umownymi | str. 86
5.2. Transfery dalsze z wykorzystaniem programu Bezpiecznej Przystani | str. 90
6. Zakres podmiotowy używania unijnej transferowej regulacji ochronnej | str. 96
7. Przekazywanie informacji osobowych do państw trzecich jako operacja przetwarzania informacji | str. 103

Rozdział III
Podejście terytorialne, a także adekwatność ochrony jako podstawy unijnej transferowej regulacji ochronnej | str. 109
1. Przekazywanie informacji osobowych wewnątrz Europejskiego Obszaru Gospodarczego | str. 109
2. Cele unijnej transferowej regulacji ochronnej | str. 112
3. Problem miernika – „stosowność” czy „równoważność” ochrony | str. 114
4. Kryteria oceny „trafnej” ochrony | str. 117
4.1. Kryteria oceny w świetle art. 25 ust. 2 dyrektywy 95/46 | str. 117
4.2. Model oceny skonkretyzowanej (metodologia organu brytyjskiego) | str. 123
4.3. Model oceny abstrakcyjnej (metodologia Grupy Roboczej Art. 29) | str. 127
4.4. Międzynarodowe zobowiązania państwa trzeciego | str. 132
5. Ocena całości ustawodawstwa czy ocena cząstkowa (sektorowa)? | str. 135
6. Ocena adekwatności ochrony – czy jednak skonkretyzowana? | str. 137
7. Próba definicji oraz charakter prawny warunku optymalnej ochrony | str. 139
8. Podmioty dokonujące oceny optymalności | str. 144
8.1. Oceny dokonywane poprzez Komisję Europejską (Commission findings) | str. 144
8.2. Oceny dokonywane na poziomie krajowym (national findings) | str. 145
8.2.1. Rola administratorów informacji | str. 146
8.2.2. Rola krajowych organów nadzorczych | str. 148
9. Decyzje Komisji Europejskiej w sprawie stosowności (adequacy findings) | str. 150
9.1. Istota decyzji Komisji w sprawie słuszności | str. 150
9.2. Decyzje pozytywne (tzw. Biała lista) | str. 152
9.2.1. Kwestie proceduralne | str. 152
9.2.2. Klasyfikacja decyzji pozytywnych | str. 155
9.2.3. Decyzje dotyczące państw | str. 156
9.2.4. Inne kategorie decyzji | str. 158
9.3. Program Bezpiecznej Przystani – rozwiązanie „hybrydowe” | str. 161
9.4. Ocena adekwatności państw trzecich w praktyce Komisji Europejskiej oraz Grupy Roboczej Art. 29 | str. 165
9.5. Decyzje negatywne (tzw. Czarna lista) | str. 172

Rozdział IV
Instrumenty transferowe właściwe dla podejścia organizacyjnego w okresie obowiązywania dyrektywy 95/46 | str. 176
1. Istota „optymalnych zabezpieczeń” | str. 176
2. Autoryzacje krajowe w sytuacji „zapewnienia trafnych zabezpieczeń” | str. 179
3. Umowy transferowe | str. 183
3.1. Geneza umów transferowych | str. 183
3.2. Istota, a także znaczenie rozwiązań kontraktowych w zakresie operacji transferowych | str. 186
3.3. Warianty umów transferowych | str. 187
3.4. Unijne modelowe klauzule umowne | str. 189
3.5. Klauzule modelowe controller-to-controller | str. 191
3.5.1. Pierwszy komplet klauzul modelowych (decyzja Komisji 2001/497/WE) | str. 191
3.5.1.1. Obowiązki stron umowy transferowej | str. 191
3.5.1.2. Klauzula beneficjenta (third-party beneficiary clause) | str. 195
3.5.1.3. Zasady odpowiedzialności stron i pozostałe klauzule | str. 196
3.5.2. Alternatywny komplet klauzul modelowych (decyzja Komisji 2004/915/WE) | str. 198
3.6. Klauzule controller-to-processor (decyzja Komisji 2010/87/UE) | str. 205
3.7. Klauzule processor-to-subprocessor | str. 216
3.8. Modelowe klauzule umowne w praktyce | str. 221
3.9. Umowy transferowe i modelowe klauzule umowne w prawie wybranych państw UE | str. 225
3.10. Ocena umów transferowych | str. 230
3.11. Części właściwe dla podejścia terytorialnego oraz organizacyjnego w kontekście umów transferowych | str. 232
4. Wiążące reguły korporacyjne | str. 234
4.1. Geneza, a także przyczyny wprowadzenia wiążących reguł korporacyjnych | str. 234
4.2. „zestaw narzędzi” Grupy Roboczej Art. 29 | str. 236
4.3. Istota wiążących reguł korporacyjnych | str. 239
4.4. Wymóg związania poprzez reguły korporacyjne | str. 240
4.4.1. Związanie w relacjach wewnętrznych | str. 241
4.4.2. Związanie w relacjach zewnętrznych | str. 243
4.4.3. Związanie w aspekcie prawnym, a także użytecznym | str. 246
4.5. Rola podmiotu delegowanego na obszarze UE | str. 247
4.6. Komponenty definicyjne BCR: „reguły”, „korporacyjne”, „dla operacji transferów informacji” | str. 248
4.7. Kompozycja i zawartość wiążących reguł korporacyjnych | str. 251
4.8. Procedura zatwierdzania BCR | str. 255
4.8.1. Organ wiodący | str. 256
4.8.2. Wniosek o zatwierdzenie wiążących reguł korporacyjnych | str. 258
4.8.3. Etap dyskusji i procedura współpracy | str. 259
4.8.4. Porozumienie o wzajemnym uznawaniu | str. 261
4.8.5. Zatwierdzenie wiążących reguł korporacyjnych | str. 263
4.8.6. Krajowa autoryzacja zatwierdzonych BCR | str. 265
4.9. Wiążące reguły korporacyjne dla podmiotów przetwarzających (Processor Binding Corporate Rules) | str. 272
4.9.1. Geneza i przebieg prac nad instrumentem | str. 272
4.9.2. Istota BCR dla przetwarzających dane | str. 275
4.9.3. Wymóg krajowej autoryzacji | str. 277
4.9.4. Moc wiążąca i zawartość (treść) reguł korporacyjnych dla przetwarzających informacje | str. 279
4.9.5. Kwestie proceduralne | str. 284
4.10. Problem zmian w strukturze korporacji oraz zmian w BCR | str. 285
4.11. Wiążące reguły korporacyjne w prawie wybranych państw UE | str. 287
4.12. Ocena wiążących reguł korporacyjnych | str. 288
4.13. Części podejścia terytorialnego i organizacyjnego na gruncie BCR | str. 293
5. Odstępstwa od zakazu transferu danych | str. 295
5.1. Uwagi wprowadzające | str. 295
5.2. Zalecenia Grupy Roboczej Art. 29 | str. 299
5.3. Zgoda podmiotu danych | str. 302
5.4. Realizacja umowy zawartej poprzez osobę, której dotyczą informacje | str. 308
5.5. Umowa zawarta w interesie osoby, której dotyczą dane | str. 311
5.6. Ważne względy publiczne, tytuł prawny | str. 313
5.7. Żywotne interesy osoby, której dotyczą dane | str. 315
5.8. Dane pochodzące z rejestru publicznego | str. 316
5.9. Ocena odstępstw od zakazu transferu informacji | str. 317

Rozdział V
Reforma unijnych ram prawnych w zakresie przekazywania informacji osobowych do państw trzecich | str. 319
1. Potrzeba zmian | str. 319
2. Zasada rozliczalności według propozycji Grupy Roboczej Art. 29 | str. 323
3. Przegląd innych propozycji | str. 327
4. Dobór metody regulacji (rozporządzenie unijne) i jego znaczenie dla operacji transferowych | str. 332
5. Utrzymanie zakazu transferu danych jako reguły | str. 336
6. Komponenty właściwe dla podejścia terytorialnego na gruncie rozporządzenia 2016/679 | str. 338
6.1. Adekwatność ochrony – czy nadal zasadą? | str. 338
6.2. Centralizacja cyklu oceny optymalności | str. 339
6.3. Decyzje sektorowe, a także dotyczące terytorium | str. 343
6.4. Kryteria oceny stosowności | str. 344
6.5. Obowiązek monitorowania sytuacji w państwach trzecich | str. 347
6.6. Decyzje o charakterze negatywnym | str. 348
6.7. Problem dotychczasowych decyzji Komisji oraz pozostałe kwestie | str. 351
7. Komponenty właściwe dla podejścia organizacyjnego na gruncie rozporządzenia 2016/679 | str. 353
7.1. Przekazywanie danych „z zastrzeżeniem optymalnych zabezpieczeń” | str. 353
7.2. Instrumenty niewymagające dopełniającej autoryzacji krajowej | str. 356
7.2.1. Charakterystyczne klauzule ochrony danych | str. 357
7.2.2. Wiążące reguły korporacyjne | str. 359
7.2.3. Kodeksy nowoczesnania (prawidłowych praktyk) | str. 368
7.2.4. Mechanizmy certyfikacyjne | str. 374
7.3. Klauzule umowne ad hoc – instrument wymagający dopełniającej krajowej autoryzacji | str. 377
7.4. Instrumenty asygnowane dla podmiotów publicznych | str. 380
7.5. „Wyjątki w szczególnych sytuacjach” | str. 382
7.5.1. Klauzula prawnie uzasadnionych interesów eksportera danych | str. 382
7.5.2. Pozostałe odstępstwa od zakazu transferu informacji do państw trzecich | str. 386
8. Pozostałe uwagi w kontekście rozdziału V rozporządzenia 2016/679 | str. 393
8.1. Definicja pojęcia przekazywania informacji do państw trzecich | str. 393
8.2. Objęcie transferową regulacją ochronną podmiotów przetwarzających | str. 395
8.3. Problem transferów dalszych | str. 401
8.4. Obowiązki informacyjne związane z transferami danych | str. 406
8.5. Transfery niedozwolone na mocy prawa UE, a także ograniczenia w zakresie transferu informacji | str. 408
9. Wyrok w sprawie M. Schrems i jego znaczenie dla unijnej transferowej regulacji ochronnej | str. 410
9.1. Uwagi wprowadzające | str. 410
9.2. Sprawa E. Snowdena i M. Schremsa | str. 411
9.3. Opinia Rzecznika Generalnego | str. 413
9.4. Wyrok TS w sprawie M. Schrems | str. 415
9.5. Bezpośrednie oraz pośrednie znaczenie wyroku w sprawie M. Schrems | str. 419
9.5.1. Afirmacja praw podstawowych do ochrony oraz wymóg „stanowczej równoważności” | str. 421
9.5.2. Wpływ wyroku w sprawie M. Schrems na nową unijną transferową regulację ochronną | str. 430
10. Program Tarcza Prywatności UE–USA | str. 435
11. Podsumowanie, postulaty de lege ferenda | str. 444

Zakończenie | str. 455

Wykaz źródeł | str. 459

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Komercyjne transfery danych osobowych do państw trzecich Wolters kluwer polska sa
Kategoria Audiobooki
Marka Wolters Kluwer Polska SA
ISBN 9788381600118
Autor Damian Karwala
Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 96,90 zł
Najwyższa cena 96,90 zł
W bazie od 25.10.2020
Data aktualizacji 22.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność śledzenia historii cen pozwala Ci na obserwację wartości produktu w czasie.

Obecnie nie posiadamy danych archiwalnych cenowych dla produktu. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Recenzje / opinie

Kupiłeś ten produkt? Daj znać innym, co o nim myślisz.

Nie mamy jeszcze opinii na temat tego produktu. Czy chciałbyś dodać pierwszą recenzję?

Znalezione oferty w bazie

Zaprezentowane poniżej ceny dla Komercyjne transfery danych osobowych do państw trzecich Wolters kluwer polska sa Wolters Kluwer Polska SA nie wliczają w siebie ekstra kosztów związanych z wysyłką. Przed określeniem, gdzie zrealizujesz zakup, zorientuj się w ocenach firmy oraz dodaj do prezentowanej ceny możliwy koszt dostarczenia. Co kilka / kilkanaście minut odbywa się aktualizacja listy propozycji cenowych.

  • Komercyjne transfery danych osobowych do państw trzecich Wolters kluwer polska sa (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Komercyjne transfery danych osobowych do państw trzecich Wolters kluwer polska sa Sklep on-line
    ★★★★★
    96,90 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Produkty powiązane

Prawo do odliczenia vat w świetle orzecznictwa tsue
Wolters Kluwer Polska SA
Prawo pracy dla małych i średnich firm
Wolters Kluwer Polska SA

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...