Tytuł Kompetencje emocjonalne nauczyciela Autorzy Renata Góralska, Joanna Madalińska-Michalak Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-5338-0 kolekcja Inspiracje Edukacyjne Rok wydania 2012 ilość stron 248 Format pdf Spis treści Wstęp
str. 9
1. Emocje: podstawy interdyscyplinarne
str. 17
Wprowadzenie
str. 17
Rys historyczny
str. 18
Wzrost zainteresowania problematyką emocji i jej popularyzacja w Polsce
str. 26
Badania nad emocjami w psychologii, socjologii i pedagogice
str. 32
Emocje: wybrane zagadnienia
str. 48
2. Kompetencje emocjonalne nauczyciela: istota i model
str. 67
Wprowadzenie
str. 67
Natura kompetencji
str. 68
Kompetencje nauczycieli
str. 76
Inteligencja emocjonalna a/i kompetencje emocjonalne
str. 81
Kompetencje emocjonalne nauczyciela
str. 109
3. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli
str. 136
Wprowadzenie
str. 136
Praca nad emocjami
str. 141
Empatia
str. 144
Entuzjazm
str. 151
Przebaczanie
str. 160
Optymizm
str. 168
Władza wychowawcza
str. 176
Budowanie relacji interpersonalnych
str. 185
Pewność siebie
str. 196
Sprawiedliwość społeczna
str. 205
Zaufanie
str. 214
Znajomość kultury uczniowskiej
str. 222
Zakończenie
str. 231
Bibliografia
str. 235
Załącznik
str. 245
str. 9
1. Emocje: podstawy interdyscyplinarne
str. 17
Wprowadzenie
str. 17
Rys historyczny
str. 18
Wzrost zainteresowania problematyką emocji i jej popularyzacja w Polsce
str. 26
Badania nad emocjami w psychologii, socjologii i pedagogice
str. 32
Emocje: wybrane zagadnienia
str. 48
2. Kompetencje emocjonalne nauczyciela: istota i model
str. 67
Wprowadzenie
str. 67
Natura kompetencji
str. 68
Kompetencje nauczycieli
str. 76
Inteligencja emocjonalna a/i kompetencje emocjonalne
str. 81
Kompetencje emocjonalne nauczyciela
str. 109
3. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli
str. 136
Wprowadzenie
str. 136
Praca nad emocjami
str. 141
Empatia
str. 144
Entuzjazm
str. 151
Przebaczanie
str. 160
Optymizm
str. 168
Władza wychowawcza
str. 176
Budowanie relacji interpersonalnych
str. 185
Pewność siebie
str. 196
Sprawiedliwość społeczna
str. 205
Zaufanie
str. 214
Znajomość kultury uczniowskiej
str. 222
Zakończenie
str. 231
Bibliografia
str. 235
Załącznik
str. 245