\n\nW publikacji syntetycznie omówiono problematykę komunikowania się podmiotów systemu oświaty począwszy od komunikacji wewnątrzszkolnej, a kończąc na komunikacji organów zewnętrznych szkoły. Oryginalne omówienie zagadnień języka komunikacji, jego funkcji w planowaniu, realizacji i ewaluacji przedsięwzięć podejmowanych w systemie oświaty umocowanych w prawie – przedstawione w opracowaniu – pomoże czytelnikowi w nawiązywaniu kontaktów między podmiotami systemu, podmianę danych, a choćby wypracowanie własnych form i sposobów komunikacji aż po wspólne rozwiązywanie problemów.
\n\n W poradniku szczególną uwagę zwrócono m.in. Na takie zagadnienia, jak: umiejętność skutecznego porozumiewania się dyrektora z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły; kanony przekazu danych powszechnej i urzędowej; znaczenie wystąpień publicznych; postępowy model komunikacji poziomej i pionowej w oświacie.
\n\nAutorzy przywiązują także dużą wagę do konieczności ciągłego budowania wzajemnych relacji pomiędzy podmiotami oświaty w procesie zarządzania. \n\n Adresaci:\nKsiążka asygnowana jest dla nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych.