Przedmowa | str. 11
Wstęp | str. 15
Rozdział pierwszy
Doniosłość wyznaczenia kryterium wyodrębniania i granic prawa administracyjnego | str. 35
1. Uwagi ogólne | str. 35
2. Obiektywne potrzeby odgraniczania i konsolidacji prawa administracyjnego. Specyfika systemu prawa administracyjnego oraz zjawiska uzasadniające poszukiwanie kryterium | str. 40
2.1. "Pozioma" i "pionowa" rozległość, heterogeniczność i rozczłonkowanie prawa administracyjnego | str. 40
2.2. Atrybuty techniki legislacyjnej prawa administracyjnego. Brak części ogólnej i niekodyfikowalność | str. 50
2.3. Multicentryczność systemu prawa | str. 62
2.4. Interferencja i dyfuzja części różnorodnych gałęzi prawa | str. 103
3. Subiektywne zapotrzebowania wyodrębniania prawa administracyjnego | str. 149
3.1. Perspektywa prawodawcy | str. 152
3.2. Perspektywa adresatów norm administracyjnoprawnych | str. 162
3.3. Perspektywa nauki prawa administracyjnego | str. 182
4. Podsumowanie | str. 192
Rozdział drugi
Doktrynalne koncepcje kryteriów wyodrębniania prawa administracyjnego | str. 194
1. Uwagi wprowadzające | str. 194
2. Kryteria oparte na czynnikach pozaaksjologicznych | str. 195
3. Kryteria oparte na czynnikach aksjologicznych | str. 197
4. Krytyka dotychczasowych teorii wyodrębniania prawa administracyjnego | str. 203
Rozdział trzeci
Dylematy dystynkcji prawa administracyjnego | str. 207
1. Uwagi ogólne | str. 207
2. Sposoby wyodrębniania prawa administracyjnego. Problem logicznego podziału systemu prawa | str. 211
3. Wyodrębnianie prawa administracyjnego - kwestia poznania czy aprobaty? "Ideologizacja" problemu repartycji | str. 217
4. Kryterium "ergonomiczne" czy teoretyczne? Problem tendencji legislacyjnych | str. 236
5. Inne dylematy związane z przedmiotem dystynkcji | str. 249
6. Wnioski | str. 255
Rozdział czwarty
"Służba publiczna" jako kryterium wyodrębniania prawa administracyjnego | str. 257
1. Wprowadzenie - rola aksjologii prawa administracyjnego w procesach teoretycznego wyznaczania sfery tego prawa | str. 257
2. Pojęcie służby publicznej | str. 263
2.1. Uzasadnienie wyboru pojęcia. Definicja "służby publicznej" | str. 263
2.2. Uwarunkowania aksjologiczne, przedmiotowe i podmiotowe "służby publicznej" | str. 265
3. Prawo administracyjne jako "prawo służby publicznej" | str. 270
4. Podsumowanie | str. 283
Zakończenie | str. 287
Literatura | str. 289