Tytuł Marketing w szkolnictwie Autor Hanna Hall Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-1894-5 seria Poradniki ABC Rok wydania 2007 ilość stron 236 Format pdf Spis treści Wstęp 7
Rozdział 1. Marketingowa koncepcja zarządzania w organizacjach niekomercyjnych 11
kształt koncepcji marketingowego zarządzania organizacją 11 Specyfika organizacji niekomercyjnych a marketingowa koncepcja zarządzania 20 Projektowanie strategii marketingowej w organizacjach niekomercyjnych 35 Marketing w szkolnictwie - znaczenie i zakres adaptacji 44
Rozdział 2. Przedmiot i metody analizy otoczenia i potencjału szkoły 51
Polski system edukacji - uwarunkowania i zmiany 51 Analiza makrootoczenia szkoły 64 Analiza zachowań klientów szkoły 73 Specyfika i analiza konkurencji w szkolnictwie 92 Analiza potencjału szkoły 98 Analiza SWOT i formułowanie marketingowych celów szkoły 100
Rozdział 3. Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły i pozycjonowanie szkoły 108
Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły 108 Pozycjonowanie szkoły 112
Rozdział 4. Kształtowanie kombinacji instrumentów marketingowych 120
Usługa edukacyjna - specyfika, struktura, jakość 120 Polityka ceny 136 Dystrybucja usług edukacyjnych 142 Instrumenty i program promocji szkoły 146 Personel szkoły i koncepcja marketingu wewnętrznego 161
Rozdział 5. Badania marketingowe w szkołach - cykl i metody 165
Przygotowanie badania 165 Zbieranie, przetwarzanie i analiza i prezentacja wyników badania 193
Rozdział 6. Źródła i metody pozyskiwania zasobów 209
Podsumowanie 225
Bibliografia 226
Rozdział 1. Marketingowa koncepcja zarządzania w organizacjach niekomercyjnych 11
kształt koncepcji marketingowego zarządzania organizacją 11 Specyfika organizacji niekomercyjnych a marketingowa koncepcja zarządzania 20 Projektowanie strategii marketingowej w organizacjach niekomercyjnych 35 Marketing w szkolnictwie - znaczenie i zakres adaptacji 44
Rozdział 2. Przedmiot i metody analizy otoczenia i potencjału szkoły 51
Polski system edukacji - uwarunkowania i zmiany 51 Analiza makrootoczenia szkoły 64 Analiza zachowań klientów szkoły 73 Specyfika i analiza konkurencji w szkolnictwie 92 Analiza potencjału szkoły 98 Analiza SWOT i formułowanie marketingowych celów szkoły 100
Rozdział 3. Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły i pozycjonowanie szkoły 108
Segmentacja rynku adresatów oferty szkoły 108 Pozycjonowanie szkoły 112
Rozdział 4. Kształtowanie kombinacji instrumentów marketingowych 120
Usługa edukacyjna - specyfika, struktura, jakość 120 Polityka ceny 136 Dystrybucja usług edukacyjnych 142 Instrumenty i program promocji szkoły 146 Personel szkoły i koncepcja marketingu wewnętrznego 161
Rozdział 5. Badania marketingowe w szkołach - cykl i metody 165
Przygotowanie badania 165 Zbieranie, przetwarzanie i analiza i prezentacja wyników badania 193
Rozdział 6. Źródła i metody pozyskiwania zasobów 209
Podsumowanie 225
Bibliografia 226