\n\nRozwój nowych technologii sprawia powstawanie nowych zjawisk w mediach, a otoczenie technologiczne i prawne podlega ciągłym i dynamicznym zmianom. Publikacja ukazuje najistotniejsze zagadnienia prawne związane z prasą, radiem, telewizją i Internetem oraz zagrożenia i wyzwania związane z ich funkcjonowaniem w społeczeństwie informacyjnym.\n \n W opracowaniu omówiono m.in.
następujące zagadnienia:\n - mowa nienawiści w kontekście wolności wypowiedzi,\n - dezinformacja w przekazie medialnym,\n - reklama internetowa a poszanowanie prywatnej sfery życia człowieka,\n - informacje osobowe jako „waluta" za uczestnictwo w mediach społecznościowych,\n - udział mediów w procesach społecznych wpływających na poczucie bezpieczeństwa.\n \n Książka dedykowana jest dla dziennikarzy, producentów, wydawców, nadawców radiowych i telewizyjnych, jak na dodatek wszystkich osób zainteresowanych związkami prawa, mediów i nowych technologii.
Będzie również {pomocn|przydatn)a wykładowcom i studentom na kierunkach: prawo, dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz bezpieczeństwo wewnętrzne.