\n\n Najważniejsze nowości – w 5. Wydaniu omówiono m.in.:\n • świeże regulacje dotyczące nadzoru pedagogicznego (wrześniowe zmiany prawne) – m.in. Nowa, zwiększona rola kuratora oświaty w procesie nadzoru szkół, dyrektorów szkół;\n • zmiany w zakresie form nadzoru pedagogicznego (m.in.
rezygnacja z użycia ewaluacji szkolnej) – kontrola i wspomaganie;\n • nowe przepisy dotyczące egzaminów maturalnych, egzaminu ósmoklasisty, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji okresu pandemii (poprzedni, bieżący rok szkolny oraz rok szkolny 2022/2023) – zmiany zakresu formy egzaminów, świeże regulacje dotyczące egzaminu ósmoklasisty;\n • nowe kryteria dotyczące podręczników szkolnych;\n • nowe rozwiązania prawne dotyczące gospodarki finansowej szkół, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji nowego Prawa zamówień publicznych, m.in.
scentralizowane formy cyklu zakupowego dla oświaty (ilustracja przykładowymi rozwiązaniami, obliczeniami);\n • kształcenie na odległość, czyli nauka zdalna – przedstawienie sytuacji po ponad roku doświadczeń, wskazanie możliwych działań, zastosowania programów umożliwiających proces nauki zdalnej, wyszczególnionie prawidłowych stron tej formy edukacji, z przykładowym planem działań przygotowujących szkołę (uczniów, kadrę nauczycielską, lecz także rodziców/opiekunów) do wydajnego przechodzenia w tryb nauki zdalnej, gdy zaistnieje taka potrzeba;\n • świeże rozporządzenia unijne umożliwiające współfinansowanie nowych projektów edukacyjnych („Priorytety Inwestycyjne"), m.in.
tzw. Mobilności ponadnarodowej młodych ludzi (w ramach programu PO WER) – w sektorach szkolnictwa wyższego, kształcenia zawodowego, edukacji szkolnej, młodzieży, lecz też edukacji dorosłych;\n • zestawienie aktualnych unijnych programów edukacyjnych;\n • zarządzanie placówką edukacyjną w sytuacji kryzysowej, m.in.
związanej z pandemią: prawne narzędzia w czasie kryzysu, zawieszenie niektórych regulacji prawnych itp.;\n • świeże materiały dotyczące budowania strategii oświatowej szkoły, planowanie, etapy realizacji, dokumenty strategii – pomoc w zarządzaniu placówką oświatową.