I. Odpowiedzialność podmiotów przetwarzających informacje osobowe na gruncie RODO
1. Model odpowiedzialności przyjęty w RODO
2. Administracyjna kara pieniężna jako narzędzie gwarantujące sprawność regulacji
3. Pozycja i kompetencje organu nadzorczego
II. Ogólne zasady przetwarzania informacji osobowych i ich nieprzestrzeganie
1. Wprowadzenie do ogólnych zasad przetwarzania danych osobowych
2. Konsekwencje nieprzestrzegania w praktyce
2.1. ClickQuickNow
2.2. Deutsche Wohnen SE
2.3. Osoba fizyczna
3. Wnioski
III. Podstawy przetwarzania danych osobowych i ich brak
1. Podstawa przetwarzania jako przesłanka legalizująca działalność administratora informacji i podmiotu przetwarzającego
2. Skutki przetwarzania informacji osobowych z pominięciem podstawy przetwarzania
2.1. Restauracja w Wiedniu
2.2. N26
2.3. Osoba fizyczna
3. Wnioski
IV. Prawa osób, których dane dotyczą i ich znaczenie w RODO
1. Katalog i zakres praw osób, których dane dotyczą
2. Praktyka nakładania administracyjnych kar pieniężnych:
2.1 Bank chorwacki
2.2 Google LLC
2.3 Delivery Hero
3. Wnioski
V. Obowiązek informacyjny i konsekwencje jego niedopełnienia
1. Zakres i charakter obowiązku informacyjnego
2. Praktyka nakładania administracyjnych kar pieniężnych w sytuacji niedopełnienia obowiązku informacyjnego
2.1. Google Inc
2.2. Bismede
2.3. LaLiga
3. Wnioski
VI. Brak wystarczających środków organizacyjnych i technicznych
1. Zakres i charakter obowiązku nałożonego na administratora
2. Praktyka nakładania administracyjnych kar pieniężnych:
2.1 Marriott i British Airways
2.2.UWV
2.3 Bergen Municipality
2.4 Vodafone Espana
3. Wnioski
VII. Współpraca z organem nadzorczym
1. Obowiązek współpracy z organem nadzorczym i jego charakter
2. Administracyjne kary pieniężne nakładane poprzez organ nadzorczy z powodu braku bądź niewystarczającej współpracy
3. Wnioski
VIII. Podsumowanie