Rozdz. I
znak handlowy uwielbiany jako kategoria normatywna – istota i geneza
1. Ratio legis ochrony znaków handlowych szanowanych
2. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego uwielbianego w federalnym prawie amerykańskim
3. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego uwielbianego w prawie Unii Europejskiej
4. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie polskim
5. Znak uznany a inne kategorie znaków towarowych
Rozdz. II
Pojęcie renomy znaku towarowego i dowody jej istnienia
1. Renoma jako kryterium wyodrębnienia osobnej kategorii znaków handlowych
2. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie przedmiotowym i podmiotowym
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
3. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie terytorialnym
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
4. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie czasowym
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
5. Dowody na istnienie renomy znaku
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
6. Wnioski
Rozdz. III
Ustawowe znamiona użytkowania kolizyjnego oznaczenia jako działania naruszającego prawo do znaku towarowego szanowanego
1. Użytkowanie kolizyjnego oznaczenia w obrocie gospodarczym (handlowym)
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
2. Stosowanie kolizyjnego oznaczenia w odniesieniu do towarów lub usług
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
3. Wykorzystywanie kolizyjnego oznaczenia jako znaku towarowego – cel i formy
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
4. Wpływ wykorzystywania kolizyjnego oznaczenia na funkcje pełnione przez znak handlowy lubiany – teoria funkcji w prawie unijnym i polskim
5. Bezprawność wykorzystywania kolizyjnego oznaczenia w prawie polskim, brak zgody uprawnionego na używanie kolizyjnego oznaczenia w prawie UE, a zasada słuszności w prawie USA
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
6. Wykorzystywanie kolizyjnego oznaczenia na terytorium objętym prawem wyłączymy do znaku towarowego uznanego (kwestia wykorzystania oznaczenia w internecie)
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
7. Formy stosowania kolizyjnego oznaczenia
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
8. Wnioski
Rozdz. IV
Przesłanki naruszenia uwarunkowane relacjami zachodzącymi pomiędzy oznaczeniami i towarami
1. Znaczenie i zakres badania relacji zachodzących między oznaczeniami i towarami
2. Tożsamość albo podobieństwo oznaczeń
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
3. Brak wymogu podobieństwa towarów
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
4. Skojarzenie/związek zachodzący pomiędzy znakiem szanowanym a kolizyjnym oznaczeniem
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
5. Wnioski
Rozdz. V
Skutki użytkowania oznaczenia jako przesłanka naruszenia prawa do znaku towarowego cenionego
1. Czerpanie nienależnych korzyści z renomy lub odróżniającego charakteru znaku towarowego renomowanego (pasożytnictwo)
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
2. Szkodliwość dla odróżniającego charakteru znaku towarowego lubianego (rozmycie)
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
3. Destrukcyjność dla renomy znaku towarowego lubianego (przyćmienie)
A. Federalne prawo amerykańskie
B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
4. Wnioski
Rozdz. VI
Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku towarowego uznanego
1. Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku cenionego w federalnym prawie amerykańskim (§ 43 (c) (3) Lanham Act)
A. Uczciwe zastosowanie oznaczenia
B. Opisowe wykorzystanie znaku towarowego szanowanego osoby trzeciej
C. Nominatywne zastosowanie znaku towarowego uwielbianego osoby trzeciej
D. Użycie znaku towarowego szanowanego osoby trzeciej w reklamie porównawczej
E. Zastosowanie znaku towarowego cenionego osoby trzeciej w ramach parodii, krytyki lub komentarza
F. Zastosowanie znaku towarowego szanowanego osoby trzeciej w związku z relacjonowaniem i komentowaniem wiadomości
G. Niehandlowe wykorzystanie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej
H. Wyczerpanie prawa
I. „Porzucenie” znaku towarowego lubianego
Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku cenionego w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim
A. Uzasadnione przyczyny użytkowania kolizyjnego oznaczenia („due cause”)
B. Prawo używacza uprzedniego
C. Wyczerpanie prawa do znaku renomowanego
D. Tolerowanie stosowania kolizyjnego znaku towarowego przez osobę trzecią
E. Brak rzeczywistego używania znaku towarowego cenionego
F. Użycie znaku towarowego w reklamie porównawczej
G. Dozwolone stosowanie oznaczeń (art. 156 p.w.p. I art. 14 ust. 1 rozporządzenia 2017/1001)
3. Wnioski
Rozdz. VII
Ochrona zarejestrowanego znaku towarowego cenionego w świetle przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
1. Delikt nieuczciwej konkurencji jako forma naruszenia prawa do znaku cenionego w federalnym prawie amerykańskim, prawie Unii Europejskiej i prawie polskim
2. Znaczenie klauzuli generalnej dla ochrony znaku szanowanego
3. Pierwszeństwo i zakres użytkowania oznaczenia w obrocie gospodarczym
4. Zdolność odróżniająca znaku towarowego
5. Renoma znaku towarowego
6. Relacja przepisów p.w.p. Do u.z.n.k.
7. Wnioski
Wnioski