\n\nKsiążka ukazuje problematykę darmowego poradnictwa prawnego i obywatelskiego w Polsce z perspektywy prawa i socjologii. Szczegółowo omawia uregulowania prawne i praktykę udzielania porad prawnych i obywatelskich, dzięki temu łączy teoretyczne rozważania z ergonomicznymi wskazówkami.
Autorki opisują zagadnienie przedsądowej pomocy prawnej z dwóch perspektyw – analizują równocześnie kryteria klientów, jak i trudności napotykane przez osoby świadczące tego typu wsparcie. \n\n Czytelnik dowie się z książki: Kto może udzielić pomocy prawnej? Kto może skorzystać z takiego wsparcia? Jakie istnieją sposoby udzielania pomocy prawnej osobom wykluczonym? Jakie są najczęstsze bariery komunikacji sądu z klientem? W jaki sposób udzielić pomocy prawnej, nie łamiąc przy tym zasad etyki zawodowej? \n\nPoradnik zawiera propozycje zmian legislacyjnych, a także omówienie wyroków w zakresie bezpłatnego poradnictwa prawnego i obywatelskiego.
\n\n Adresaci:\nPublikacja jest przeznaczona dla osób pracujących w punktach nieodpłatnej pomocy funkcjonujących w ramach ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwie obywatelskim, mediacji i edukacji prawnej.
W szczególności może zainteresować: sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych oraz pracowników Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej, organizacji pozarządowych, a także punktów poradnictwa prawnego albo obywatelskiego.