Tytuł O szkole od nowa. Rozmowy o edukacji Autorzy Małgorzata Stańczyk, Małgorzata Pomianowska Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8124-151-9 Rok wydania 2017 ilość stron 348 Format pdf Spis treści SŁOWO WSTĘPNE | str. 9
CZĘŚĆ I. KIERUNEK ZMIAN | str. 11
1. Nauczycieli wystarczy uwolnić - rozmowa z Bogusławem Śliwerskim | str. 13
2. Kiedy wszystko jest w Google'u, szkoła musi się zmienić - rozmowa z Łukaszem Turskim | str. 27
3. Jak zmieniać, to mądrze - rozmowa z Jerzym Vetulanim | str. 39
4. Szkoły potrzebują autonomii - rozmowa z Krystyną Starczewską | str. 53
5. Edukacja się opłaca - rozmowa z Mirosławem Sielatyckim | str. 73
6. Szkoła bohaterów - rozmowa z Philipem Zimbardo | str. 87
CZĘŚĆ II. EDUKACJA W PRAKTYCE | str. 93
1. Jak wspierać uczniów w rozwoju i nie zgubić ich naturalnej pasji? - rozmowa z Edytą Gruszczyk -Kolczyńską | str. 95
2. Traktujmy poważnie uczniów. I nauczycieli - rozmowa z Małgorzatą Żytko | str. 115
3. Wyzwania dla edukacji. Czy świeże technologie rzeczywiście niosą nowe zagrożenia? - rozmowa z Jackiem Pyżalskim | str. 129
4. Lekcji nie da się przewinąć - rozmowa z Lechem Mankiewiczem | str. 147
5. Dowody, a nie domysły. O naukowym podejściu do edukacji - rozmowa z Tomaszem Garstką | str. 161
CZĘŚĆ III. NIC NIE ZASTĄPI RELACJI | str. 177
1. Żadne triki. Szacunek, sympatia, autentyczność - rozmowa z Jarkiem Szulskim | str. 179
2. Szkoła nie jest w życiu najważniejsza - rozmowa z Łukaszem Ługowskim | str. 199
3. Bycie nauczycielem to ciągłe dawanie - rozmowa z Elżbietą Grocholską | str. 211
4. Potrzebujemy nauczycieli kompletnych - rozmowa z Jackiem Ściborem | str.. 223
5. Zacznijmy zmianę od siebie - rozmowa z Du?anką Kosanović | str. 245
CZĘŚĆ IV. PRZYWÓDZTWO W EDUKACJI | str. 259
1. Jaki dyrektor, taka szkoła - rozmowa z Bogdanem Tylmadem | str.. 261
2. Zrozumieć zmianę - rozmowa z Danutą Elsner | str. 279
3. Wszyscy mamy wpływ na edukację - rozmowa z Zofią Dzik | str. 293
4. Lubić ludzi, czyli czego trzeba do pracy w szkole - rozmowa z Wandą Agnieszką Jabłońską | str. 311
5. Unschooling to stan umysłu - rozmowa z Marianną Kłosińską | str. 325
6. Musimy nauczyć się słuchać - rozmowa z Russellem J. Quaglią | str. 343
CZĘŚĆ I. KIERUNEK ZMIAN | str. 11
1. Nauczycieli wystarczy uwolnić - rozmowa z Bogusławem Śliwerskim | str. 13
2. Kiedy wszystko jest w Google'u, szkoła musi się zmienić - rozmowa z Łukaszem Turskim | str. 27
3. Jak zmieniać, to mądrze - rozmowa z Jerzym Vetulanim | str. 39
4. Szkoły potrzebują autonomii - rozmowa z Krystyną Starczewską | str. 53
5. Edukacja się opłaca - rozmowa z Mirosławem Sielatyckim | str. 73
6. Szkoła bohaterów - rozmowa z Philipem Zimbardo | str. 87
CZĘŚĆ II. EDUKACJA W PRAKTYCE | str. 93
1. Jak wspierać uczniów w rozwoju i nie zgubić ich naturalnej pasji? - rozmowa z Edytą Gruszczyk -Kolczyńską | str. 95
2. Traktujmy poważnie uczniów. I nauczycieli - rozmowa z Małgorzatą Żytko | str. 115
3. Wyzwania dla edukacji. Czy świeże technologie rzeczywiście niosą nowe zagrożenia? - rozmowa z Jackiem Pyżalskim | str. 129
4. Lekcji nie da się przewinąć - rozmowa z Lechem Mankiewiczem | str. 147
5. Dowody, a nie domysły. O naukowym podejściu do edukacji - rozmowa z Tomaszem Garstką | str. 161
CZĘŚĆ III. NIC NIE ZASTĄPI RELACJI | str. 177
1. Żadne triki. Szacunek, sympatia, autentyczność - rozmowa z Jarkiem Szulskim | str. 179
2. Szkoła nie jest w życiu najważniejsza - rozmowa z Łukaszem Ługowskim | str. 199
3. Bycie nauczycielem to ciągłe dawanie - rozmowa z Elżbietą Grocholską | str. 211
4. Potrzebujemy nauczycieli kompletnych - rozmowa z Jackiem Ściborem | str.. 223
5. Zacznijmy zmianę od siebie - rozmowa z Du?anką Kosanović | str. 245
CZĘŚĆ IV. PRZYWÓDZTWO W EDUKACJI | str. 259
1. Jaki dyrektor, taka szkoła - rozmowa z Bogdanem Tylmadem | str.. 261
2. Zrozumieć zmianę - rozmowa z Danutą Elsner | str. 279
3. Wszyscy mamy wpływ na edukację - rozmowa z Zofią Dzik | str. 293
4. Lubić ludzi, czyli czego trzeba do pracy w szkole - rozmowa z Wandą Agnieszką Jabłońską | str. 311
5. Unschooling to stan umysłu - rozmowa z Marianną Kłosińską | str. 325
6. Musimy nauczyć się słuchać - rozmowa z Russellem J. Quaglią | str. 343