Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB
Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB
Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB
Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB

104,50 zł

Specjalna promocja dla Ciebie!

Najlepszą propozycję ma TaniaKsiazka.pl w cenie 104,50 zł

Przeszukaliśmy bazę sklepów online w systemie aby odszukać najbardziej korzystną ofertę dla Ciebie. Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB Wolters Kluwer Polska SA z kategorii audiobooki kupisz w cenie 104,50 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Pokazana kwota 104,50 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Wolters Kluwer Polska SA
  • 9788382230420
  • Jan Barcz
  • Wolters Kluwer
  • 2020

Opis Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB

Tytuł Od lizbońskiej do postlizbońskiej Unii Europejskiej [PRZEDSPRZEDAŻ] Autor Jan Barcz Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8223-042-0 Rok wydania 2020 liczba stron 732 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 17

Wstęp | str. 23

CZĘŚĆ I
Lizbońska Unia Europejska

Rozdział 1
Droga do Traktatu z Lizbony | str. 35
1. Uwagi wstępne | str. 35
2. „Pozostałości z Amsterdamu” (Amsterdam lefts) | str. 36
3. Komplet nicejski | str. 37
4. Konwent UE i Konferencja Międzyrządowa 2003–2004| str. 48
5. Traktat konstytucyjny – charakter prawny i zakres regulacyjny| str. 51
6. Status Polski w świetle rozwiązań proponowanych przez Traktat konstytucyjny| str. 53
7. Przebieg procedury ratyfikacyjnej Traktatu konstytucyjnego | str. 54
8. Kontynuowanie reformy ustrojowej Unii Europejskiej w warunkach odrzucenia Traktatu konstytucyjnego | str. 55
9. Droga do kompromisu| str. 58
10. Kompromis ustalony w trakcie spotkania Rady Europejskiej w dniach 21–22.06.2007 r. I Konferencja Międzyrządowa 2007 | str. 60
11. Forma prawna Traktatu z Lizbony | str. 61
12. Traktat z Lizbony a Traktat konstytucyjny | str. 65
13. Przebieg procedury ratyfikacyjnej Traktatu z Lizbony | str. 67
14. Wnioski | str. 73

Rozdział 2
Dyskusja o ratyfikacji w Polsce Traktatu konstytucyjnego i Traktatu z Lizbony | str. 76
1. Uwagi wstępne | str. 76
2. Okres refleksji | str. 77
3. Prace nad nowym traktatem rewizyjnym (okres prezydencji niemieckiej) | str. 78
4. Mandat Konferencji Międzyrządowej | str. 81
5. Okres prac Konferencji Międzyrządowej i kompromis osiągnięty podczas spotkania Rady Europejskiej w dniach 18–19.10.2007 r. | str. 84
6. Przebieg procedury ratyfikacyjnej Traktatu z Lizbony w Polsce | str. 90
6.1. Procedura ratyfikowania traktatów rewizyjnych | str. 90
6.2. Ratyfikacja Traktatu akcesyjnego | str. 91
6.3. Procedura ratyfikacyjna Traktatu konstytucyjnego | str. 92
6.4. Procedura ratyfikacyjna Traktatu z Lizbony | str. 93
6.5. Po referendach w Irlandii | str. 97
7. Wnioski | str. 99

Rozdział 3
Reformy strukturalne ustroju Unii Europejskiej | str. 102
1. Uwagi wstępne | str. 102
2. Zmiana charakteru prawnego i struktury Unii Europejskiej | str. 104
2.1. Przekształcenie Unii Europejskiej w jednolitą organizację międzynarodową | str. 104
2.2. Reformy w dziedzinie „polityk i działań wewnętrznych” | str. 108
2.3. Reformy w dziedzinie „stosunków zewnętrznych” Unii Europejskiej | str. 115
2.3.1. Pojęcie „stosunków zewnętrznych” i systematyka „działań zewnętrznych” Unii Europejskiej | str. 115
2.3.2. Reformy Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa | str. 116
2.3.3. Główne wyzwania | str. 122
2.4. Reforma Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości | str. 124
3. Kompetencje Unii Europejskiej | str. 127
3.1. Sprecyzowanie podziału kompetencji pomiędzy Unią Europejską a jej państwami członkowskimi | str. 127
3.2. Zasady podziału kompetencji i warianty kompetencji Unii Europejskiej | str. 133
3.3. Główne kierunki dyskusji nad reformą podziału kompetencji między Unią Europejską a jej państwami członkowskimi | str. 136
4. Zasada pierwszeństwa prawa Unii Europejskiej wobec prawa krajowego państw członkowskich| str. 139
5. Umocnienie wspólnej aksjologii Unii Europejskiej | str. 143
5.1. Wartości, cele i symbole UE | str. 143
5.2. Procedura obserwująca przestrzeganie praworządności | str. 148
5.3. Główne kierunki reformy procedury obserwującej przestrzeganie praworządności | str. 153
6. Umocnienie legitymacji demokratycznej Unii Europejskiej | str. 156
6.1. Zasady umocnienia legitymacji demokratycznej Unii Europejskiej | str. 156
6.2. Umocnienie roli parlamentów narodowych | str. 159
6.2.1. Świeże regulacje dotyczące parlamentów narodowych | str. 159
6.2.2. Mechanizm monitorowania zasady pomocniczości | str. 161
6.2.3. Inne postanowienia umacniające pozycję parlamentów narodowych w sprawach Unii Europejskiej | str. 165
6.2.4. Propozycje dalszego umocnienia roli parlamentów narodowych w sprawach Unii Europejskiej | str. 166
7. Umocnienie ochrony praw podstawowych | str. 168
7.1. Uwagi wprowadzające| str. 168
7.2. Nadanie Karcie Praw Podstawowych mocy prawnej | str. 170
7.3. Przystąpienie Unii Europejskiej do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka | str. 175
7.3.1. Podstawa prawna i obowiązek przystąpienia Unii Europejskiej do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka w świetle postanowień art. 6 ust. 2 TUE | str. 175
7.3.2. Ograniczenia przedmiotowe umowy o przystąpieniu Unii Europejskiej do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka | str. 177
7.3.3. Forma prawna przystąpienia Unii Europejskiej do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka: umowa akcesyjna | str. 178
7.3.4. Procedura zawarcia umowy dotyczącej przystąpienia Unii Europejskiej do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka w świetle prawa unijnego | str. 181
7.3.5. Podmioty prowadzące negocjacje, finalizacja negocjacji i podstawowe regulacje | str. 183
7.3.6. Opinia Trybunału Sprawiedliwości z 18.12.2014 r., 2/13 | str. 184
8. Wystąpienie z Unii Europejskiej | str. 187
9. Sprężystość w ramach instytucjonalno-prawnych Unii Europejskiej | str. 194
10. Wnioski | str. 197

Rozdział 4
Reformy instytucji | str. 200
1. Uwagi wstępne | str. 200
2. Katalog instytucji Unii Europejskiej | str. 202
3. Zasady działania instytucji | str. 203
4. Reforma Parlamentu Europejskiego | str. 204
4.1. Umocnienie pozycji Parlamentu Europejskiego | str. 204
4.2. Alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim | str. 205
4.2.1. Problem alokacji miejsc w Parlamencie Europejskim w obliczu „pokaźnego rozszerzenia”: zestaw nicejski | str. 205
4.2.2. Modyfikowanie pakietu nicejskiego w toku „sporego” rozszerzenia | str. 211
4.2.2.1. Konsekwencje ustaleń szczytu kopenhaskiego (grudzień 2002 r.) | str. 211
4.2.2.2. Postanowienia przejściowe dotyczące końca kadencji 1999–2004 | str. 212
4.2.2.3. Wyjściowy podział miejsc w kadencji 2004–2009 | str. 213
4.2.2.4. Przystąpienie Bułgarii i Rumunii do UE | str. 215
4.2.3. Alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim w kadencji 2009–2014 | str. 217
4.2.3.1. Alokacja miejsc na początku kadencji 2009–2014 według (skorygowanego) kompletu nicejskiego | str. 217
4.2.3.2. Korekta alokacji miejsc w kadencji 2009–2014 na mocy tzw. Protokołu hiszpańskiego | str. 218
4.2.3.3. Korekta alokacji miejsc w kadencji 2009–2014 w związku z przystąpieniem Chorwacji do UE | str. 220
4.2.4. Alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim w okresie kadencji 2014–2019 (pakiet lizboński) | str. 221
4.2.5. Brexit i alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim w okresie 2019–2024 | str. 223
4.2.5.1. Powiązania procesu Brexitu z alokacją miejsc w Parlamencie Europejskim w okresie 2019–2024 | str. 223
4.2.5.2. Sprężysta alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim w okresie 2019–2024 w związku z Brexitem | str. 225
4.2.6. Zakres uwzględnienia zasady degresywnej proporcjonalności | str. 228
4.2.7. Alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim a formuła podejmowania decyzji w Radzie UE większością kwalifikowaną | str. 233
4.2.8. W poszukiwaniu trwałego systemu alokacji miejsc w Parlamencie Europejskim | str. 236
4.2.9. Refleksje dotyczące ewolucji alokacji miejsc w Parlamencie Europejskim | str. 238
4.3. Propozycje dalszych reform Parlamentu Europejskiego | str. 239
5. Reforma Rady Europejskiej | str. 241
5.1. Rada Europejska jako instytucja Unii Europejskiej | str. 241
5.2. Przewodniczący Rady Europejskiej | str. 243
5.3. Szczyt strefy euro | str. 247
5.4. Praktyka działania i propozycje dalszych reform Rady Europejskiej | str. 249
6. Reforma Rady UE | str. 251
6.1. Główne kierunki reformy Rady UE i obowiązujący stan prawny | str. 251
6.2. Propozycje dalszych reform Rady UE | str. 254
7. Reforma formuły podejmowania decyzji w Radzie większością kwalifikowaną | str. 255
7.1. Formuła podejmowania decyzji w Radzie UE większością kwalifikowaną | str. 255
7.1.1. Uwagi wprowadzające | str. 255
7.1.2. Formuła większości kwalifikowanej w Traktacie z Nicei | str. 256
7.1.3. Formuła większości kwalifikowanej w Traktacie konstytucyjnym | str. 263
7.1.4. Formuła większości kwalifikowanej w Traktacie z Lizbony | str. 265
7.1.5. Brexit a formuła większości kwalifikowanej | str. 270
7.2. Zwiększenie liczby obszarów objętych formułą większości kwalifikowanej | str. 274
7.2.1. Uwagi wprowadzające | str. 274
7.2.2. Powiększenie liczby obszarów objętych formułą większości kwalifikowanej na mocy Traktatu z Nicei | str. 275
7.2.3. Powiększenie liczby obszarów objętych formułą większości kwalifikowanej na mocy Traktatu z Lizbony | str. 280
7.2.4. Postulaty rozszerzenia w toku reformy UE obszarów, w których Rada UE decyduje większością kwalifikowaną | str. 283
7.3. Refleksje dotyczące ewolucji formuły większości kwalifikowanej | str. 284
8. Prezydencja hybrydowa | str. 285
8.1. Znaczenie reformy | str. 285
8.2. Ewolucja podstaw prawnych prezydencji i jej powiązań instytucjonalnych | str. 287
8.3. Przyczyny i koncepcje reformy formuły sprawowania prezydencji | str. 294
8.4. Prezydencja w pracach nad Traktatem Konstytucyjnym | str. 299
8.5. Podstawy prawne i ramy instytucjonalne nowej formuły hybrydowej prezydencji | str. 300
8.6. Funkcje prezydencji | str. 307
8.7. Prezydencja hybrydowa w praktyce i główne kierunki reformy | str. 312
9. Reforma Komisji Europejskiej | str. 314
9.1. Umocnienie efektywności Komisji Europejskiej i pozycji jej Przewodniczącego | str. 314
9.2. Problem liczby członków Komisji Europejskiej | str. 317
9.2.1. Amsterdams lefts | str. 317
9.2.2. Liczba członków Komisji w Traktacie z Nicei| str. 319
9.2.3. Ilość członków Komisji w Traktacie konstytucyjnym | str. 322
9.2.4. Ilość członków Komisji w Traktacie z Lizbony | str. 322
9.2.5. Ilość członków Komisji Europejskiej w kadencji 2014–2019 | str. 326
9.2.6. Brexit i ilość członków Komisji Europejskiej w kadencji 2019–2024 | str. 329
9.2.7. Refleksje dotyczące liczby członków Komisji Europejskiej | str. 332
9.3. Propozycje dalszych reform Komisji Europejskiej | str. 333
10. Reforma sądów unijnych | str. 336
10.1. Ogólne zasady reformy i ich zakres | str. 336
10.2. Struktura i skład sądów unijnych | str. 338
10.3. Ustanowienie komitetu opiniującego kandydatów na sędziów i rzeczników generalnych | str. 340
10.4. Zmiany w procedurach przed sądami unijnymi | str. 342
10.4.1. Zmiany w procedurze w sprawie skargi o uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego | str. 342
10.4.2. Zmiany w procedurze prejudycjalnej | str. 346
10.4.3. Problem uznania jurysdykcji Trybunału Sprawiedliwości do rozpatrywania pytań prejudycjalnych w stosunku do aktów prawnych dawnego III filaru UE | str. 347
10.5. Sądy unijne a Brexit | str. 350
10.6. Ewolucja liczby i zasad rotacji rzeczników generalnych w Trybunale Sprawiedliwości | str. 351
10.6.1. Znaczenie problemu | str. 351
10.6.2. Ewolucja liczby rzeczników generalnych do powiększenia Unii Europejskiej w 1995 roku | str. 352
10.6.3. Kwestia liczby rzeczników generalnych w Traktacie z Nicei | str. 355
10.6.4. Kwestia liczby rzeczników generalnych w Traktacie akcesyjnym 2004 | str. 357
10.6.5. Kwestia liczby rzeczników generalnych w Traktacie konstytucyjnym | str. 358
10.6.6. Uzgodnienia podjęte w trakcie negocjacji nad Traktatem z Lizbony | str. 359
10.6.7. Finalizacja podjętych ustaleń | str. 360
10.6.8. Brexit a liczba rzeczników generalnych | str. 362
10.6.9. Refleksje dotyczące liczby rzeczników generalnych| str. 363
11. Reforma organów doradczych | str. 364
12. Wnioski | str. 366

Rozdział 5
Reformy w dziedzinie prawa pierwotnego Unii Europejskiej | str. 371
1. Uwagi wstępne | str. 371
2. Zakres reform procedury zmiany Traktatów stanowiących podstawę UE | str. 373
3. Reforma procedury zawarcia traktatu rewizyjnego: „zwykła procedura zmiany” | str. 374
3.1. Przebieg procedury | str. 374
3.2. Praktyka po wejściu w życie Traktatu z Lizbony | str. 375
3.3. Dyskutowane zmiany procedury | str. 377
4. Reforma procedur kładki: „uproszczona procedura zmiany” | str. 378
4.1. Klasyfikacja procedur kładki | str. 378
4.2. Procedury kładki o charakterze strukturalnym | str. 379
4.2.1. Procedura kładki określona w art. 48 ust. 6 TUE | str. 379
4.2.2. Procedura kładki określona w art. 48 ust. 7 TUE | str. 380
4.3. Procedury kładki ad hoc | str. 380
4.3.1. Procedura kładki ad hoc z zastrzeżeniem „zatwierdzenia” | str. 380
4.3.2. Procedura kładki ad hoc z zastrzeżeniem sprzeciwu ze strony parlamentów narodowych | str. 381
4.3.3. Procedura kładki ad hoc w ścisłym rozumieniu (sensu scrticto) | str. 381
4.3.4. Procedury kładki ad hoc, w których decyzja w sprawie zmiany Traktatów podejmowana jest w formie aktu unijnego prawa pochodnego | str. 382
4.3.5. Procedury kładki – dotychczasowa praktyka | str. 383
4.4. Dyskutowany zakres zastosowania procedur kładek w toku reformy ustrojowej Unii Europejskiej| str. 385
5. Zawieranie traktatów akcesyjnych | str. 386
5.1. Procedura zawierania traktatów akcesyjnych | str. 386
5.2. Dyskutowany zakres modyfikacji | str. 387
6. Zawieranie przez UE umów międzynarodowych | str. 388
6.1. Konsekwencje przekształcenia Unii Europejskiej w spójną organizację międzynarodową | str. 388
6.2. Sprecyzowanie kompetencji Unii Europejskiej do zawierania umów międzynarodowych | str. 390
6.3. Procedura zawierania przez Unię Europejską umów międzynarodowych | str. 394
6.4. Rozszerzenie zakresu przedmiotowego Wspólnej Polityki Handlowej a zawieranie umów handlowych nowej generacji | str. 397
7. Perspektywa rewizji Traktatów stanowiących podstawę UE | str. 403
7.1. Rewizja Traktatów związana z Brexitem | str. 403
7.2. Rewizja Traktatów związana z reformą strefy euro | str. 404
7.3. Nowy „traktat europejski” dla Unii w zamierzeniu PiS? | str. 406
8. Wnioski | str. 409

Rozdział 6
Reformy w dziedzinie prawa pochodnego UE | str. 412
1. Uwagi wstępne | str. 412
2. Katalog aktów prawa pochodnego i nowa hierarchia aktów prawa pochodnego | str. 414
3. Kontekst wcześniejszej komitologii – procedura regulacyjna
połączona z kontrolą | str. 416
4. Akty delegowane | str. 420
4.1. Podstawa prawna | str. 420
4.2. Pojęcie aktu delegowanego, czas trwania i warunki przekazania uprawnień | str. 422
4.3. Uprawnienia prawodawcy: warunki podania Komisji Europejskiej uprawnień poprzez Parlament Europejski i Radę UE | str. 429
4.3.1. Odwołanie przekazanych uprawnień poprzez Parlament Europejski albo Radę UE | str. 433
4.3.2. Prawo sprzeciwu Parlamentu Europejskiego albo Rady UE | str. 435
4.4. Akty delegowane a procedura regulacyjna połączona z kontrolą | str. 438
5. Akty wykonawcze| str. 440
5.1. Podstawa prawna | str. 440
5.2. Zasadnicze elementy pojęcia aktu wykonawczego | str. 443
5.3. Zakres zmian wprowadzonych do systemu komitologicznego | str. 445
5.3.1. Poprzedni system komitologiczny | str. 445
5.3.2. Zasady nowego systemu komitologicznego | str. 446
5.3.3. Nowe procedury komitologiczne | str. 449
5.3.4. Zasady „przejścia” od starej do nowej komitologii | str. 452
5.3.5. Propozycje reformy procedury komitologicznej | str. 453
6. Wokół kryteriów rozróżnienia aktów delegowanych od aktów wykonawczych | str. 454
7. Zmiany w procedurach postępowania przed Trybunałem Sprawiedliwości nakierowane na podniesienie wydajności prawa UE | str. 458
7.1. Zmiany w procedurze w sprawie skargi o uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego | str. 458
7.2. Zmiany w procedurze prejudycjalnej | str. 465
8. Wnioski | str. 468

Rozdział 7
dopasowania ustrojowe w Polsce do reform wprowadzonych na mocy Traktatu z Lizbony | str. 470
1. Uwagi wstępne | str. 470
2. Ustawa kooperacyjna 2010 | str. 472
2.1. Okoliczności uchwalenia ustawy | str. 472
2.2. Procedury kładki z zastrzeżeniem „zatwierdzenia” | str. 473
2.3. Procedury kładki sensu stricto i inne przypadki określone w art. 14 i 15 ustawy kooperacyjnej | str. 475
2.4. Klauzula elastyczności | str. 478
2.5. Inne przypadki wyodrębnione w ustawie koordynacyjnej | str. 479
2.6. Podjęcie decyzji w sprawie wystąpienia z Unii Europejskiej | str. 481
2.7. Ocena | str. 490
3. Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 24.11.2010 r. | str. 493
3.1. Punkt odniesienia: wyrok niemieckiego Federalnego Trybunału Konstytucyjnego | str. 493
3.2. Suwerenność Polski a członkostwo w Unii Europejskiej | str. 499
3.3. Nowe formy zmiany postanowień Traktatów stanowiących podstawę UE: traktat rewizyjny i strukturalne klauzule kładki (art. 48 ust. 6 i 7 TUE) | str. 502
3.3.1. Zwykła procedura zmiany | str. 502
3.3.2. Procedura kładki z zastrzeżeniem „zatwierdzenia” (art. 48 ust. 6 TUE) | str. 503
3.3.3. Procedura kładki bez zastrzeżenia „zatwierdzenia” (art. 48 ust. 7 TUE) | str. 504
3.3.4. Klauzula rozciągliwości (art. 352 TFUE) | str. 505
3.4. Ocena | str. 506
4. Postulat przypasowania Konstytucji | str. 507
4.1. Konstytucja RP a członkostwo w Unii Europejskiej | str. 507
4.2. Identyfikacja stanowczych problemów | str. 509
4.2.1. Problemy o charakterze strukturalnym | str. 509
4.2.2. Umocnienie skuteczności prawa unijnego w polskim porządku prawnym | str. 510
4.2.3. Niejasności w obecnie obowiązujących postanowieniach Konstytucji RP| str. 511
4.3. Świeże okoliczności związane z wejściem w życie Traktatu z Lizbony | str. 512
4.4. Perspektywa wejścia Polski do strefy euro | str. 514
4.5. Dotychczasowe prace nad rozdziałem unijnym Konstytucji RP | str. 515
5. Wnioski | str. 518

CZĘŚĆ II
Post-lizbońska Unia Europejska

Rozdział 8
Sanacja strefy euro: środki podejmowane jako bezpośrednia reakcja na kryzys finansowy w niektórych państwach strefy euro | str. 523
1. Uwagi wstępne | str. 523
2. Ustanowienie mechanizmów wsparcia finansowego państw strefy euro 524
2.1. Mechanizm grecki | str. 524
2.2. Traktat ustanawiający Europejski Mechanizm Stabilności | str. 527
3. Umocnienie konkurencyjności państw członkowskich UE: Pakt Euro Plus | str. 529
4. Umocnienie dyscypliny budżetowej: Traktat o stabilności, koordynacji i zarządzaniu w Unii Gospodarczej i Walutowej | str. 533
5. Sześciopak i Dwupak | str. 536
6. Zgodność TEMS i TUF z prawem UE oraz uwarunkowania konstytucyjnoprawne w państwach członkowskich UE | str. 538
7. Szczyt strefy euro | str. 542
7.1. Ustanowienie i ewolucja szczytu euro | str. 542
7.2. Skład i charakter szczytu euro | str. 544
7.3. Przewodniczący szczytu euro | str. 546
7.4. Kompetencje szczytu euro| str. 548
7.5. Zajmowane poprzez szczyt euro stanowiska: procedura, typy i charakter | str. 549
7.6. Posiedzenia szczytu euro | str. 553
7.7. Inne ważniejsze regulacje organizacyjne | str. 554
7.8. Problem zgodności szczytów euro z prawem UE | str. 556
8. Wnioski | str. 557

Rozdział 9
Konsolidacja strefy euro: strefa euro jako podstawa „rzeczywistej” UGiW | str. 560
1. Uwagi wstępne | str. 560
2. Program 2012 | str. 561
3. Bilans okresu przejściowego | str. 563
3.1. Instrumenty nowego zarządzania gospodarczego i umocnienia dyscypliny budżetowej | str. 563
3.2. Umocnienie Paktu Stabilności i Wzrostu | str. 567
3.3. Plan ustanowienia unii bankowej | str. 569
4. Program 2015 | str. 571
5. Program 2017 | str. 581
5.1. Dokument Komisji Europejskiej z 31.05.2017 r. | str. 581
5.2. Komplet Komisji Europejskiej z grudnia 2017 r. | str. 585
6. Program 2018–2019 | str. 590
6.1. Pakiet Komisji Europejskiej z czerwca 2019 r. | str. 590
6.2. Pakiet Eurogrupy z 15.06.2019 r. | str. 596
6.3. Posiedzenie Szczytu euro 21.06.2019 r. | str. 597
6.4. Bilans roku 2019 | str. 598
7. Wnioski | str. 601

Rozdział 10
Stan debaty nad ustrojem post-lizbońskiej Unii Europejskiej i jej uwarunkowania | str. 604
1. Uwagi wprowadzające | str. 604
2. Główne etapy reformy ustrojowej Unii Europejskiej | str. 605
3. Modelowe ujęcia reformy Unii Europejskiej po zamknięciu etapu sanacji strefy euro | str. 607
4. Scenariusze unijne | str. 610
5. Wnioski | str. 615

Rozdział 11
Pojęcie „unii politycznej”, jej przyszłe ramy instytucjonalne i procedury ustanowienia | str. 617
1. Uwagi wprowadzające | str. 617
2. Pojęcie „unii politycznej” | str. 618
3. Propozycje Komisji Europejskiej nakierowane na ustanowienie unii politycznej| str. 619
4. Rozważania doktrynalne dotyczące ustanowienia „unii politycznej” | str. 626
5. Procedury i instrumenty ustanowienia „unii politycznej” | str. 632
6. Wnioski | str. 642

Rozdział 12
„Integracja zróżnicowana” (differentiated integration) czy „integracja sprężysta” (flexible integration)? Granice wewnętrznego zróżnicowania Unii Europejskiej | str. 645
1. Uwagi wprowadzające | str. 645
2. „Integracja różna” | str. 647
3. Krytyka teorii „przeróżnej integracji” | str. 648
4. Reforma Unii w ramach instytucjonalno-prawnych Unii Europejskiej | str. 652
5. Integracja rozciągliwa (flexible integration) | str. 655
6. Wnioski | str. 660

Rozdział 13
„Integracja elastyczna” a niepraworządność w państwie członkowskim UE | str. 662
1. Uwagi wprowadzające | str. 662
2. Konsolidacja Unii Europejskiej wokół praworządności | str. 665
3. Unijny „system ochronny” | str. 673
3.1. Podstawowe części unijnego „systemu ochronnego” | str. 673
3.2. Polityczna izolacja państwa niepraworządnego w UE | str. 675
3.3. Ograniczanie szkód w ramach unijnej wspólnoty prawnej | str. 676
3.4. Ograniczenie przepływu środków z budżetu unijnego do państwa niepraworządnego | str. 676
3.5. Usztywniona współpraca | str. 677
3.6. Wyłączenie wpływu państwa niepraworządnego na dalszy rozwój ustrojowy UE | str. 678
3.7. Exit państwa niepraworządnego | str. 679
3.8. Wykluczenie państwa niepraworządnego | str. 681
4. Konsolidacja i usprawnienie unijnego „mechanizmu ochronnego” | str. 684
5. Wnioski | str. 687

Podsumowanie | str. 691

Bibliografia | str. 711

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB
Kategoria Audiobooki
Marka Wolters Kluwer Polska SA
ISBN 9788382230420
Autor Jan Barcz
Wydawnictwo Wolters Kluwer
Rok wydania 2020
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 104,50 zł
Najwyższa cena 104,50 zł
W bazie od 23.06.2020
Data aktualizacji 02.06.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcja monitorowania historii zmian cen daje możliwość podejmowania świadomych decyzji o zakupie.

Bardzo nam przykro, ale obecnie nie ma dostępnych danych z historią cen produktu.

Recenzje / opinie

Podziel się z nami swoją opinią o tym produkcie! Twój komentarz może pomóc innym użytkownikom.

Nie znaleźliśmy żadnych recenzji dla Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB. Twoja opinia może być pierwsza!

Znalezione oferty w bazie

Ceny ofert dla Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB Wolters Kluwer Polska SA, które zostały pokazane poniżej, nie obejmują potencjalnych kosztów dostawy. Zanim zdecydujesz, gdzie zakupić produkt, koniecznie zapoznaj się z opiniami o sklepie i zapoznaj sie z warunkami realizacji zamówienia. Katalog propozycji jest odświeżana raz na kilka - kilkanaście minut.

  • Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB (idź do TaniaKsiazka.pl)

    Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB Sklep on-line
    ★★★★★
    104,50 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Produkty powiązane

Prawo do odliczenia vat w świetle orzecznictwa tsue
Wolters Kluwer Polska SA
Prawo pracy dla małych i średnich firm
Wolters Kluwer Polska SA

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...