\n\nKsiążka podejmuje problematykę rozumienia utworu na tle nauk estetycznych, filozoficznych i prawnych. Jako pierwsza w krajowej literaturze prezentuje analizę nurtu skandynawskiego realizmu prawniczego i jego znaczenia dla interpretacji i użytkowania prawa autorskiego, postmodernistycznej estetyki i filozofii analitycznej.
\n\nAutorka poszukuje odpowiedzi m.in. Na następujące pytania:\n • czy pojęcie utworu w ustawie należy rozumieć w zupełnym oderwaniu od współczesnych trendów estetycznych, filozoficznych czy technicznych,\n • w jaki sposób odróżnić niechronioną ideę od bronionej formy jej wyrażenia oraz\n • czy istnieje jakakolwiek strategia bądź metoda, która pozwoliłaby na jednoznaczne, proste i obiektywne odróżnienie jednego utworu od drugiego.
\n \n Odwołując się do analizy polskiego, unijnego i zagranicznego orzecznictwa, autorka ukazuje niebezpieczeństwa i pułapki prawniczego myślenia o pojęciu utworu, a także poddaje pod dyskusję interdyscyplinarne spojrzenie na współczesne rozumienie przedmiotu prawa autorskiego.
\n\nKsiążka jest przeznaczona dla profesjonalistów, którzy w swej praktyce zawodowej spotykają się z problemem interpretacji prawa autorskiego: adwokatów, radców prawnych, sędziów. Zainteresuje na dodatek naukowców nauk społecznych, takich jak prawo, socjologia, psychologia i doktorantów i przedsiębiorców z sektorów zarządzania kulturą bądź IT.