\n\nW publikacji przedstawiono prawa i obowiązki abonentów, równocześnie firm, jak i osób fizycznych, dotyczące zawierania, realizowania i rozwiązywania umów o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych.
\n\n Szczegółowo omówiono m.in.: status prawny abonenta i pozostałych stron umowy; uprawnienia dostawcy usług telekomunikacyjnych do weryfikacji informacji klienta; prawne mechanizmy w zakresie gwarantowania odbiorcom publicznie przystępnych usług telekomunikacyjnych parametrów jakościowych świadczenia tych usług i sposób mierzenia tych parametrów; tajemnicę telekomunikacyjną.
\n\nAutor uwzględnił zmiany do ustawy – Prawo telekomunikacyjne wprowadzone tzw. Tarczą 3.0 – na ich podstawie od 21 grudnia 2020 r. Abonent jest uprawniony do zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu z zachowaniem ciągłości świadczenia usługi dostępu do tej sieci.
\n\n Adresaci:\nPublikacja przeznaczona jest dla menedżerów firm korzystających z usług telekomunikacyjnych, kadry kierowniczej dostawców usług telekomunikacyjnych, a także osób fizycznych, dla których będzie stanowić wyraźne źródło poręcznych informacji dotyczących praw i obowiązków wynikających z zawartych umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Książka zainteresuje też prawników praktyków, a także przedstawicieli organów kontroli i nadzoru w obszarze ochrony abonentów, w tym konsumentów, korzystających z usług masowych.