Wstęp | str. 13
Rozdział I
Analiza pojęcia "format telewizyjny" | str. 19
1. Format telewizyjny - charakterystyka ogólna, płaszczyzny definicji | str. 19
2. Szkic formatu | str. 23
3. Format paper - Projekt formatu | str. 24
4. Format bible - Almanach formatu | str. 26
5. Realizacja audiowizualna formatu | str. 30
6. Zróżnicowanie formatów telewizyjnych | str. 30
6.1. Dystynkcja formatów telewizyjnych z uwagi na gatunek projektowanej audycji | str. 31
6.2. Dystynkcja formatów telewizyjnych z uwagi na ich podatność na modyfikacje w ramach regionalnych wersji programów | str. 33
Rozdział II
Ochrona formatów telewizyjnych na gruncie prawa autorskiego | str. 37
1. Zasady ochrony prawnoautorskiej - przedmiot ochrony | str. 37
1.1. Konstrukcja pojęcia "utwór" | str. 42
1.2. Przesłanki ochrony prawnoautorskiej - oryginalność | str. 45
1.3. Przesłanki ochrony prawnoautorskiej - indywidualność | str. 48
1.4. Przesłanki konstytuujące utwór a orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE | str. 56
1.5. Popularność dzieła a jego ochrona prawnoautorska | str. 60
1.6. Nieznaczny próg twórczości - postulaty dla praktyki orzeczniczej | str. 62
1.6.1. Minimalny próg twórczości - krytyka praktyki orzeczniczej | str. 63
1.6.2. Wykorzystanie metod ekonomicznej analizy prawa jako kryterium pomocnicze dla oceny małego progu twórczości | str. 67
1.7. Przedmiot ochrony prawnoautorskiej a art. 1 ust. 21 pr. Aut. | str. 72
1.7.1. Procedura w rozumieniu art. 1 ust. 21 pr. Aut. | str. 77
1.7.2. Idea w rozumieniu art. 1 ust. 21 pr. Aut. | str. 79
1.7.3. Czy istnieją granice idei? | str. 82
1.7.4. Granica idei a ekonomiczna analiza prawa | str. 86
1.8. Zbiór (baza informacji) jako przedmiot ochrony prawnoautorskiej - art. 3 pr. Aut. | str. 89
1.9. Przedmiot ochrony prawnoautorskiej - podsumowanie | str. 95
2. Zakres ochrony prawnoautorskiej - granica naruszenia | str. 98
3. Formaty telewizyjne (formy zjawiskowe formatów) jako przedmiot ochrony prawnoautorskiej | str. 101
3.1. Prawnoautorska ochrona poszczególnych form zjawiskowych formatu telewizyjnego jako dopracowanych idei | str. 102
3.2. Opracowanie formatu telewizyjnego i dzieło z zapożyczeniami z formatu | str. 126
3.3. Ochrona koncepcji audycji objętych formami zjawiskowymi formatu telewizyjnego jako zbioru części koncepcji | str. 127
3.4. Studium przypadków naruszeń posiadajątkowych praw autorskich do koncepcji audycji objętych formatem | str. 143
3.4.1. Studium przypadku: Big Brother v. Dwa Światy | str. 145
3.4.2. Studium przypadku: Big Brother v. The Glass House | str. 149
3.4.3 Studium przypadku: Who Wants to Be a Millionaire? v. Kvit eller Dobbelt [Podwajamy albo kończę] | str. 151
4. Legitymacja czynna w zakresie roszczeń o naruszenie posiadajątkowych praw autorskich do formatu telewizyjnego - autorstwo formatu telewizyjnego | str. 154
5. Ochrona prawnoautorska poszczególnych elementów formatu telewizyjnego | str. 156
5.1. Postać fikcyjna | str. 157
5.1.1. Postać prowadzącego/jurora show | str. 161
5.1.2. Postać uczestnika show | str. 163
5.2. Tytuł formatu | str. 165
5.3. Slogan, catchphrase i inne | str. 170
Rozdział III
Ochrona formatu telewizyjnego na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a także prawa własności przemysłowej | str. 174
1. Ochrona formatu telewizyjnego na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - wprowadzenie | str. 174
2. Zasady ochrony na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji | str. 178
2.1. Przedsiębiorca jako podmiot posiadający legitymację czynną | str. 179
2.2. Przedsiębiorca jako podmiot posiadający legitymację bierną | str. 182
3. Ochrona formatów przed naśladownictwem na podstawie art. 13 u.z.n.k. | str. 184
4. Ochrona formatów przed naśladownictwem na podstawie art. 3 ust. 1 u.z.n.k. | str. 187
5. Prawa własności przemysłowej a formaty telewizyjne oraz ich elementy | str. 206
5.1. Czy format telewizyjny podlega patentowaniu? | str. 207
5.2. Wzory przemysłowe w formatach telewizyjnych | str. 211
5.3. Ochrona składników formatu telewizyjnego jako oznaczeń odróżniających | str. 212
5.3.1. Części formatu podlegające ochronie jako znaki towarowe | str. 212
5.3.2 Ochrona oznaczeń odróżniających wywodzących się z formatu telewizyjnego | str. 217
Rozdział IV
Alternatywne formy ochrony formatów telewizyjnych | str. 220
1. Ochrona formatu jako (zbioru) informacji | str. 220
1.1. Ochrona tajemnicy negocjacji - format jako tajemnica negocjacji | str. 222
1.2. Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa - format telewizyjny jako tajemnica przedsiębiorstwa | str. 228
1.3. Zakres ochrony formatu jako tajemnicy przedsiębiorstwa | str. 235
2. Ochrona w ramach reżimu dóbr osobistych | str. 236
3. Alternatywne rozwiązywania sporów (ADR) na kanwie formatów - działalność Format Recognition and Protection Association | str. 240
4. Umowy dotyczące formatów telewizyjnych | str. 245
4.1. Ograniczenia swobody umów dotyczące licencji formatowych, a także innych umów związanych z formatami telewizyjnymi | str. 246
4.2. Umowy dotyczące formatów a przepisy antymonopolowe | str. 250
Podsumowanie | str. 255
Bibliografia | str. 269
Wykaz najważniejszych orzeczeń | str. 281