Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf
Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf
Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf
Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf

32,30 zł

Okazja dla Ciebie!

Najlepszą propozycję ma TaniaKsiazka.pl w cenie 32,30 zł

Przejrzeliśmy bazę sklepów online w naszej bazie aby odnaleźć najlepszą ofertę dla Ciebie. Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf Wolters Kluwer Polska SA z kategorii audiobooki kupisz w cenie 32,30 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona wota 32,30 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Wolters Kluwer Polska SA
  • 9788326460029
  • Wiesława Miemiec,Marcin Miemiec,Krystyna Sawicka
  • Wolters Kluwer Polska SA

Opis Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf

Tytuł Prawo finansów publicznych sektora samorządowego Autorzy Krystyna Sawicka, Wiesława Miemiec, Marcin Miemiec Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-6002-9 seria Akademicka. Prawo Rok wydania 2013 liczba stron 312 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów
str. 11

Wprowadzenie
str. 15

Rozdział I
Decentralizacja administracji publicznej
str. 21

1. Wprowadzenie
str. 21

2. Stosunki nadrzędności i podporządkowania w administracji publicznej
str. 21

3. Nadzór w administracji zdecentralizowanej
str. 25

4. Pojęcie decentralizacji
str. 27

5. Formy prawne administracji zdecentralizowanej
str. 27

Rozdział II
Zadania samorządu terytorialnego
str. 31

1. Wprowadzenie
str. 31

2. Regulacje ustaw samorządowych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie i ustawy o gospodarce komunalnej
str. 32

2.1. Zakres działania gminy
str. 36

2.2. Zakres działania powiatu
str. 39

2.3. Zakres działania województwa
str. 41

2.4. Zadania porozumień, związków, a także stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego
str. 43

3. Przykład materialnoprawnej regulacji zadań jednostek samorządu terytorialnego
str. 47

Rozdział III
System finansów publicznych sektora samorządowego
str. 50

1. Zagadnienia terminologiczne
str. 50

2. Wyodrębnienie systemu prawnofinansowego samorządu terytorialnego
str. 51

3. Komponenty systemu prawnofinansowego samorządu terytorialnego
str. 52

4. Pojęcie samodzielności finansowej jednostek samorządu terytorialnego
str. 54

5. Gwarancje samodzielności finansowej jednostek samorządu terytorialnego
str. 56

Rozdział IV
Wieloletnia prognoza finansowa
str. 60

1. Wieloletnia prognoza finansowa jako instrument zarządzania strategicznego
str. 60

2. Struktura wieloletniej prognozy finansowej
str. 63

3. Objaśnienia przyjętych wartości w wieloletniej prognozie finansowej
str. 65

4. Wieloletnia prognoza finansowa a budżet jednostki samorządu terytorialnego
str. 68

5. Procedura uchwalania wieloletniej prognozy finansowej
str. 71

5.1. Opracowanie i uchwalanie wieloletniej prognozy finansowej albo jej zmiany
str. 71

5.2. Opinie regionalnej izby obrachunkowej dotyczące wieloletniej prognozy finansowej
str. 72

Rozdział V
Budżet jako podstawowa instytucja systemu finansów samorządowych
str. 76

1. Pojęcie i funkcje budżetu
str. 76

2. Struktura budżetu jednostki samorządu terytorialnego
str. 81

2.1. Struktura zewnętrzna
str. 81

2.2. Struktura wewnętrzna
str. 81

2.2.1. Treść budżetu
str. 81

2.2.2. Układ budżetu
str. 85

3. Uchwała budżetowa
str. 87

Rozdział VI
Dochody jednostek samorządu terytorialnego
str. 94

1. System dochodów jednostek samorządu terytorialnego i jego struktura w Konstytucji RP i ustawodawstwie zwykłym
str. 94

2. Pojęcie i klasyfikacja dochodów własnych jednostek samorządu terytorialnego
str. 99

2.1. Pojęcie dochodów własnych
str. 99

2.2. Klasyfikacja dochodów własnych w ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
str. 101

3. Subwencja ogólna jako dochód budżetu jednostki samorządu terytorialnego
str. 106

3.1. Pojęcie i parametry subwencji ogólnej
str. 106

3.2. Subwencja ogólna dla gmin
str. 110

3.3. Subwencja ogólna dla powiatów
str. 113

3.4. Subwencja ogólna dla województw
str. 114

3.5. Część oświatowa subwencji ogólnej
str. 115

3.6. Zasady i tryb przekazywania części subwencji ogólnej
str. 117

4. Wpłaty jednostek samorządu terytorialnego do budżetu państwa
str. 118

5. Dotacje celowe jako dochód budżetu jednostki samorządu terytorialnego
str. 121

5.1. Pojęcie i atrybuty dotacji celowej w doktrynie
str. 121

5.2. Dotacje celowe na płaszczyźnie normatywnej jako dochód jednostek samorządu terytorialnego
str. 123

Rozdział VII
Wydatki jednostek samorządu terytorialnego
str. 129

1. Pojęcie i typy wydatków jednostek samorządu terytorialnego
str. 129

1.1. Uwagi wprowadzające
str. 129

1.2. Pojęcie wydatków jednostek samorządu terytorialnego
str. 130

1.3. Klasyfikacja wydatków jednostek samorządu terytorialnego w doktrynie
str. 132

2. Zasady i formy dokonywania wydatków poprzez jednostki samorządu terytorialnego
str. 133

2.1. Zasady dokonywania wydatków
str. 133

2.2. Formy dokonywania wydatków
str. 136

3. Klasyfikacja wydatków dokonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego w ustawie o finansach publicznych
str. 136

3.1. Klasyfikacja według rodzaju zadań
str. 136

3.2. Wydatki bieżące a wydatki majątkowe
str. 139

3.3. Dotacja jako wydatek budżetu jednostek samorządu terytorialnego
str. 141

Rozdział VIII
Dług publiczny i deficyt budżetowy jednostki samorządu terytorialnego
str. 149

1. Pojęcie długu publicznego i podstawy prawne zadłużania sektora finansów publicznych
str. 149

1.1. Pojęcie długu publicznego
str. 149

1.2. Podstawy prawne zadłużania sektora finansów publicznych
str. 150

1.3. Zarządzanie państwowym długiem publicznym
str. 153

2. Deficyt budżetowy jednostki samorządu terytorialnego i źródła jego finansowania
str. 154

2.1. Pojęcie deficytu budżetowego
str. 154

2.2. Źródła finansowania deficytu budżetowego
str. 155

2.3. Opinia regionalnej izby obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu, pożyczki lub wykupu papierów wartościowych
str. 157

3. Dług jednostek samorządu terytorialnego
str. 158

3.1. Zewnętrzne ograniczenia zaciągania długu poprzez jednostki samorządu terytorialnego
str. 159

3.2. Wewnętrzne ograniczenia zaciągania długu przez jednostki samorządu terytorialnego
str. 159

Rozdział IX
Procedura budżetowa
str. 163

1. Procedura tworzenia budżetu jednostki samorządu terytorialnego
str. 163

1.1. Etapy procedury budżetowej
str. 163

1.2. Planowanie budżetowe
str. 164

1.2.1. Uchwała proceduralna
str. 166

1.2.2. Założenia do projektu budżetu
str. 169

1.2.3. Opracowywanie projektu budżetu
str. 170

1.2.4. Opracowywanie projektów planów finansowych poprzez jednostki organizacyjne
str. 176

1.3. Opiniowanie przez regionalną izbę obrachunkową projektu uchwały budżetowej oraz możliwości sfinansowania deficytu
str. 177

1.3.1. Opinia o projekcie uchwały budżetowej
str. 177

1.3.2. Opinia w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetowego
str. 178

1.4. Uchwała o prowizorium budżetowym
str. 180

1.5. Podjęcie uchwały budżetowej
str. 180

1.5.1. Projekt uchwały budżetowej jako podstawa gospodarki finansowej w roku budżetowym
str. 180

1.5.2. Ustalenie zastępcze budżetu
str. 182

1.5.3. Tryb podjęcia uchwały budżetowej
str. 184

2. Procedura realizowania budżetu jednostki samorządu terytorialnego
str. 186

2.1. Podstawy prawne wykonywania budżetu
str. 186

2.2. Zasady realizowania budżetu
str. 187

2.3. Podmioty wykonujące budżet
str. 191

2.4. Zmiany w toku realizowania budżetu
str. 195

2.4.1. Przesłanki i warianty zmian
str. 195

2.4.2. Przenoszenie wydatków budżetowych
str. 196

2.4.3. Rozdysponowanie rezerw budżetowych
str. 198

2.4.4. Blokowanie planowanych wydatków budżetowych
str. 200

2.5. Kompetencje organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego do dokonywania zmian w uchwale budżetowej
str. 201

3. Procedura kontroli wykonania budżetu
str. 204

3.1. Kontrola przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze
str. 205

3.1.1. Obowiązki informacyjne zarządu
str. 205

3.1.2. Opinia regionalnej izby obrachunkowej w sprawie informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze
str. 205

3.2. Kontrola wykonania budżetu w ramach instytucji absolutorium
str. 207

3.2.1. Pojęcie absolutorium komunalnego
str. 207

3.2.2. Obowiązki sprawozdawcze i informacyjne zarządu
str. 208

3.2.3. Opinia regionalnej izby obrachunkowej o sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu
str. 209

3.2.4. Zadania komisji rewizyjnej
str. 210

3.2.5. Opinia regionalnej izby obrachunkowej o wniosku komisji rewizyjnej w sprawie absolutorium
str. 211

3.2.6. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium
str. 212

3.2.7. Opinia regionalnej izby obrachunkowej w sprawie uchwały o nieudzieleniu absolutorium
str. 217

Rozdział X
Sprawozdawczość jednostek samorządu terytorialnego
str. 219

1. Wprowadzenie
str. 219

2. Sprawozdawczość budżetowa
str. 220

2.1. Definicja
str. 220

2.2. Cel sporządzania sprawozdań
str. 221

2.3. Ogólne zasady sporządzania sprawozdań
str. 221

2.4. Warianty sprawozdań budżetowych
str. 222

2.5. Cykliczność sporządzania i przekazywania sprawozdań
str. 223

2.6. Podmioty zobowiązane do sporządzania i przekazywania sprawozdań
str. 224

2.7. Formy sporządzania sprawozdań
str. 224

2.8. Szczegółowe zasady sporządzania sprawozdań budżetowych
str. 224

2.8.1. Sprawozdanie Rb-27S - miesięczne/roczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego
str. 224

2.8.2. Sprawozdanie Rb-28S - miesięczne/roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego
str. 226

2.8.3. Sprawozdanie Rb-NDS - kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/ deficycie jednostki samorządu terytorialnego
str. 227

2.8.4. Sprawozdanie Rb-PDP - roczne sprawozdanie z wykonania dochodów podatkowych gminy/miasta na prawach powiatu
str. 228

2.8.5. Sprawozdanie Rb-ST - roczne sprawozdanie o stanie środków na rachunkach bankowych jednostek samorządu terytorialnego
str. 229

2.8.6. Sprawozdanie Rb-50 - kwartalne sprawozdanie o dotacjach/ wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami
str. 229

2.8.7. Sprawozdanie Rb-27ZZ - kwartalne sprawozdanie z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami
str. 230

2.8.8. Sprawozdanie Rb-30S - półroczne/roczne sprawozdanie z wykonania planów finansowych samorządowych zakładów budżetowych
str. 231

2.8.9. Sprawozdanie Rb-34S - półroczne/roczne sprawozdanie z wykonania dochodów i wydatków na rachunku, o którym mowa w art. 223 ust. 1 u.f.p.
str. 231

2.8.10. Sprawozdanie Rb-WSa - roczne sprawozdanie o wydatkach strukturalnych poniesionych przez jednostki samorządu terytorialnego
str. 232

3. Sprawozdania z operacji finansowych
str. 233

3.1. Sprawozdanie Rb-Z - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji
str. 233

3.2. Sprawozdanie Rb-N - kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych
str. 235

3.3. Sprawozdanie Rb-ZN - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań, a także należności Skarbu Państwa z tytułu wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych
str. 236

3.4. Sprawozdanie Rb-UZ - roczne sprawozdanie uzupełniające o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych
str. 237

3.5. Sprawozdanie Rb-UN - roczne sprawozdanie dodatkowe o stanie należności z tytułu papierów wartościowych według wartości księgowej
str. 237

4. Sprawozdawczość finansowa jednostek samorządu terytorialnego
str. 237

4.1. Definicja i przedmiot sprawozdań finansowych
str. 237

4.2. Cel sprawozdań finansowych
str. 238

4.3. Ogólne zasady sporządzania sprawozdań finansowych
str. 238

4.4. Jednostki zobowiązane do składania sprawozdań finansowych
str. 240

4.5. Badanie i zatwierdzanie sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego
str. 241

5. Sprawozdania z wykonania budżetu (półroczne i roczne), zwane opisowymi
str. 242

6. Nieprawidłowości i odpowiedzialność przy sporządzaniu sprawozdań jednostek samorządu terytorialnego
str. 244

Rozdział XI
Nadzór i kontrola gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego przez regionalne izby obrachunkowe
str. 245

1. Status i zadania regionalnych izb obrachunkowych
str. 245

2. Działalność nadzorcza regionalnych izb obrachunkowych
str. 247

2.1. Nadzór jako instytucja prawna
str. 247

2.2. Przedmiot nadzoru i środki nadzorcze
str. 248

3. Działalność kontrolna regionalnych izb obrachunkowych
str. 251

3.1. Kryteria kontroli
str. 251

3.2. Kontrola kompleksowa
str. 252

3.3. Pozostałe rodzaje kontroli
str. 254

3.4. Tryb przeprowadzania kontroli
str. 255

4. Działalność opiniodawcza regionalnych izb obrachunkowych
str. 257

5. Pozostała działalność
str. 259

Rozdział XII
Odpowiedzialność jednostek samorządu terytorialnego za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
str. 262

1. Pojęcie i charakter prawny odpowiedzialności
str. 262

2. Zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
str. 264

3. Zakres podmiotowy odpowiedzialności
str. 267

4. Zakres przedmiotowy odpowiedzialności
str. 269

5. Innowacyjnanie w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
str. 275

Rozdział XIII
Finansowanie projektów regionalnych z udziałem bezzwrotnych środków europejskich
str. 281

1. Polityka regionalna
str. 281

2. Ramy instytucjonalne systemu wykorzystywania środków europejskich
str. 284

3. Środki europejskie
str. 286

4. Budżet środków europejskich
str. 287

5. Pozyskiwanie bezzwrotnych środków europejskich
str. 288

6. Zasady dokonywania wydatków z budżetu środków europejskich
str. 291

7. Konsekwencje nieprawidłowego zastosowania środków europejskich
str. 294

Bibliografia
str. 299

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf
Kategoria Audiobooki
Marka Wolters Kluwer Polska SA
ISBN 9788326460029
Autor Wiesława Miemiec,Marcin Miemiec,Krystyna Sawicka
Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 32,30 zł
Najwyższa cena 32,30 zł
W bazie od 17.10.2021
Data aktualizacji 22.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcja śledzenia historii cen pozwala na podejmowanie świadomych decyzji o zakupie.

Na chwilę obecną nie mamy historycznych danych cenowych dla produktu Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Recenzje / opinie

Podziel się z nami swoją opinią o tym produkcie! Twoje doświadczenie może pomóc innym kupującym.

Jeszcze nikt nie ocenił Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!

Znalezione oferty w bazie

Ceny propozycji dla Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf Wolters Kluwer Polska SA, które są przedstawione poniżej, nie obejmują ewentualnych kosztów przesyłki. Zanim dokonsz zakupu, zorientuj się w prestiżu sklepu i nie zapomnij o możliwości doliczenia dodatkowych kosztów. Lista propozycji jest odświeżana raz na kilka - kilkanaście minut.

  • Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Prawo finansów publicznych sektora samorządowego, AZ#A50A4541EB/DL-ebwm/pdf Sklep on-line
    ★★★★★
    32,30 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Produkty powiązane

Prawo do odliczenia vat w świetle orzecznictwa tsue
Wolters Kluwer Polska SA
Prawo pracy dla małych i średnich firm
Wolters Kluwer Polska SA

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...