Publikacja mieści przegląd koncepcji i wyników badań pomocnych w pracy każdego coacha. Przedstawione w książce dane pozwalają zrozumieć mechanizm działania narzędzi coachingowych, stosować je w stosownych okolicznościach, krytycznie oceniać lub modyfikować trafnie do potrzeb.
Czytelnik odszuka tu cenne wskazówki, jak wspierać klientów:
- w podtrzymywaniu motywacji i podejmowaniu wyzwań;
- w uczeniu się i twórczym podejściu do przeszkód;
- w budowaniu bardziej stosownego obrazu własnej osoby;
- w rozumieniu i kierowaniu własnymi emocjami;
- w zmianie przekonań i schematów na bardziej użyteczne.
Autor opisuje inspirowane wiedzą psychologiczną sesje coachingowe, ilustrując je fragmentami przykładowych rozmów. Podpowiada w dodatku, w jaki sposób rozstrzygnąć, czy zgłaszająca się osoba jest właściwym klientem do pracy coachingowej, czy też powinna zostać skierowana do terapeuty.
Adresaci:
Publikacja skierowana jest do doświadczonych praktyków oraz do uczestników kursów coachingowych, którzy chcieliby zwiększyć i uporządkować swoją wiedzę.
Opracowanie stanowi rozwinięcie książki Psychologia dla coachów wydanej przez autora w 2017 r.