Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego
Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego
Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego
Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego

101,85 zł

Specjalna okazja dla Ciebie!

Najlepszą ofertę przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 101,85 zł

Przeszukaliśmy bazę internetowych sklepów w naszej bazie aby odszukać świetną ofertę dla Ciebie. Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego Wolters Kluwer Polska SA z kategorii audiobooki kupisz w cenie 101,85 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona cena 101,85 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Wolters Kluwer Polska SA
  • 9788326478185
  • Andrzej Matan
  • Wolters Kluwer Polska SA
  • 512
  • 2014

Opis Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego

Tytuł Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności posiadajątkowej funkcjonariusza publicznego Autor Andrzej Matan Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-7818-5 seria Monografie Rok wydania 2014 ilość stron 512 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 15

Zagadnienia wprowadzające | str. 21

Rozdział 1
Zasady odpowiedzialności za szkody wyrządzone przy realizowaniu władzy publicznej | str. 27

1. Uwagi wstępne | str. 27

2. Odpowiedzialność za szkody wyrządzone niezgodnym z prawem działaniem albo zaniechaniem przy wykonywaniu władzy publicznej (art. 417 k.c.) | str. 29

2.1. Szkoda | str. 29

2.2. Wykonywanie władzy publicznej | str. 33

2.3. Niezgodne z prawem działanie lub zaniechanie przy wykonywaniu władzy publicznej | str. 40

2.4. Podmioty odpowiedzialne za szkodę | str. 45

3. Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną niezgodną z prawem ostateczną decyzją albo postanowieniem (art. 4171 2 k.c.) | str. 51

3.1. Ogólne zasady odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną niezgodną z prawem ostateczną decyzją (postanowieniem) | str. 51

3.2. Wydanie decyzji ostatecznej niezgodnej z prawem | str. 52

3.3. Stwierdzenie niezgodności z prawem ostatecznej decyzji (postanowienia) we właściwym postępowaniu administracyjnym | str. 56

3.4. Stwierdzenie niezgodności z prawem ostatecznej decyzji (postanowienia) we właściwym innowacyjnaniu sądowym | str. 59

3.5. Wydanie ostatecznej decyzji (postanowienia) na podstawie aktu normatywnego niezgodnego z Konstytucją, ratyfikowaną umową międzynarodową lub ustawą - problem prejudykatu | str. 63

3.6. Wyłączenie obowiązku uzyskania prejudykatu stwierdzającego niezgodność z prawem decyzji (postanowienia) | str. 66

4. Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną niewydaniem orzeczenia albo decyzji (art. 4171 § 3 k.c.) | str. 67

4.1. Ogólne zasady odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną niewydaniem decyzji (postanowienia) | str. 67

4.2. Obowiązek wydania decyzji (postanowienia) | str. 67

4.3. Niewydanie decyzji (postanowienia) | str. 69

4.4. Stwierdzenie niewydania decyzji (postanowienia) we właściwym progresywnaniu | str. 70

5. Wnioski | str. 75

Rozdział 2
Zasady odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego za realizowanie władzy publicznej z rażącym naruszeniem prawa | str. 79

1. Zakres podmiotowy odpowiedzialności | str. 79

1.1. Pojęcie funkcjonariusza publicznego w prawie polskim | str. 79

1.2. Osoba działająca w charakterze organu administracji publicznej (członka kolegialnego organu administracji publicznej) | str. 83

1.3. Osoba działająca z upoważnienia organu administracji publicznej | str. 93

1.4. Osoba wykonująca w urzędzie organu administracji publicznej pracę w ramach stosunku pracy, stosunku służbowego albo umowy cywilnoprawnej | str. 101

1.4.1. Urząd organu administracji publicznej | str. 101

1.4.2. Osoba wykonująca pracę w ramach stosunku pracy | str. 102

1.4.3. Osoba wykonująca pracę w ramach stosunku służbowego | str. 106

1.4.4. Osoba wykonująca pracę w ramach umowy cywilnoprawnej | str. 110

1.5. Osoba "biorąca udział w prowadzeniu sprawy" rozstrzyganej w drodze decyzji lub postanowienia przez organ administracji publicznej | str. 112

2. Przesłanki odpowiedzialności | str. 113

2.1. Zakreślenie przedmiotu rozważań | str. 113

2.2. Wypłata odszkodowania na mocy prawomocnego orzeczenia sądu albo na mocy ugody poprzez podmiot odpowiedzialny za szkodę wyrządzoną przy realizowaniu władzy publicznej z rażącym naruszeniem prawa | str. 114

2.2.1. Realizowanie władzy publicznej z rażącym naruszeniem prawa | str. 114

2.2.2. Prawomocne orzeczenie sądu | str. 115

2.2.3. Ugoda | str. 118

2.2.4. Wypłata odszkodowania | str. 120

2.3. Zawinione działanie lub zaniechanie funkcjonariusza publicznego prowadzące do rażącego naruszenia prawa | str. 124

2.3.1. Wina | str. 124

2.3.2. Wina umyślna | str. 125

2.3.3. Wina nieumyślna | str. 125

2.3.4. Przypisanie winy funkcjonariuszowi | str. 127

3. Wnioski | str. 128

Rozdział 3
realizowanie władzy publicznej z rażącym naruszeniem prawa | str. 133

1. Uwagi ogólne | str. 133

2. Rażące naruszenie prawa i brak podstawy prawnej jako przesłanki stwierdzenia nieważności decyzji administracyjnej | str. 138

3. Rażące naruszenie prawa w doktrynie i orzecznictwie sądowym | str. 144

3.1. Rażące naruszenie prawa w doktrynie | str. 144

3.2. Rażące naruszenie prawa w orzecznictwie sądowym | str. 152

4. Wydanie decyzji bez podstawy prawnej | str. 156

4.1. Brak podstawy prawnej w doktrynie | str. 156

4.2. Brak podstawy prawnej w orzecznictwie sądowym | str. 163

5. Wnioski ogólne | str. 166

5.1. Stwierdzanie rażącego naruszenia prawa działaniami organów administracji | str. 167

5.2. Stwierdzanie rażącego naruszenia prawa dokonane zaniechaniami organów administracji | str. 170

5.3. Stwierdzanie braku podstawy prawnej | str. 172

Rozdział 4
Działania i zaniechania władzy publicznej rażąco naruszające prawo | str. 175

1. Uwagi wstępne | str. 175

2. Decyzje administracyjne | str. 178

2.1. Pojęcie decyzji | str. 178

2.1.1. Decyzja jako akt administracyjny | str. 178

2.1.2. Decyzja w doktrynie oraz w orzecznictwie sądowym | str. 182

2.1.3. Podsumowanie - właściwości decyzji | str. 186

2.2. Domniemanie formy decyzji administracyjnej | str. 199

2.3. Akty administracyjne szanowane za decyzje pod wpływem orzecznictwa sądowego | str. 203

2.3.1. Akty administracyjne zakładowe "zewnętrzne" | str. 204

2.3.2. Akty organów korporacji zawodowych podejmowane wobec członków korporacji | str. 208

2.3.3. Akty w sprawach świadczeń z funduszy unijnych | str. 209

2.3.4. Akty nadzoru w sferze materialnego prawa administracyjnego | str. 210

3. Postanowienia | str. 213

3.1. Pojęcie postanowienia | str. 213

3.2. Parametry postanowień | str. 218

3.3. Typy postanowień | str. 221

4. Zaniechania władzy publicznej | str. 225

4.1. Prawo do rozpatrzenia sprawy administracyjnej bez zbędnej zwłoki | str. 225

4.1.1. Prawo do rozpatrzenia sprawy administracyjnej bez zbędnej zwłoki w prawie unijnym | str. 226

4.1.2. Prawo do rozpatrzenia sprawy administracyjnej bez zbędnej zwłoki w prawie konstytucyjnym | str. 237

4.2. Bezczynność | str. 239

4.2.1. Ustalenia ogólne | str. 239

4.2.2. Bezczynność organu administracji publicznej stanowiąca źródło odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego | str. 243

4.3. Przewlekłość innowacyjnania | str. 248

4.3.1. Ustalenia ogólne | str. 248

4.3.2. Przewlekłość progresywnania administracyjnego stanowiąca źródło odpowiedzialności posiadajątkowej funkcjonariusza publicznego | str. 251

5. Wnioski | str. 255

5.1. Działania władzy publicznej podlegające stwierdzeniu rażącego naruszenia prawa | str. 255

5.2. Zaniechania władzy publicznej podlegające stwierdzeniu rażącego naruszenia prawa | str. 259

Rozdział 5
Tryby stwierdzania rażącego naruszenia prawa | str. 265

1. Uwagi wstępne | str. 265

2. Administracyjne tryby uzyskiwania prejudykatu | str. 266

2.1. Tryby ogólnoadministracyjne | str. 267

2.1.1. Tryb "nieważnościowy" | str. 267

2.1.2. Stwierdzenie rażącego naruszenia prawa w trybie zażaleniowym (art. 37 k.p.a.) | str. 303

2.2. Tryby postępowania podatkowego | str. 327

2.2.1. Tryb nieważnościowy | str. 328

2.2.2. Tryb "ponagleniowy" | str. 335

2.3. Tryb autokontroli | str. 344

2.3.1. Zakres przedmiotowy autokontroli | str. 344

2.3.2. Rozstrzygnięcia podejmowane w wyniku autokontroli, posiadające charakter prejudykatu w rozumieniu art. 6 pkt 3 u.o.m.f.p. | str. 347

2.4. Tryb autokontroli w ramach nowoczesnania szczególnego (autokontrola Prezesa UOKiK) | str. 354

2.4.1. Ogólna charakterystyka postępowania autokontrolnego z art. 81 ust. 3 u.o.k.k. | str. 354

2.4.2. Zakres decyzji i postanowień podlegających uchyleniu (zmianie) w postępowaniu autokontrolnym | str. 356

2.4.3. Autokontrola dokonywana przez inne (aniżeli Prezes UOKiK) organy regulacyjne | str. 360

2.4.4. Stwierdzanie rażącego naruszenia prawa przez Prezesa UOKiK w trybie art. 37 k.p.a. | str. 363

3. Tryby sądowoadministracyjne | str. 364

3.1. Stwierdzenie rażącego naruszenia prawa na podstawie art. 145 § 1 pkt 2 p.p.s.a. W zw. Z art. 156 § 1 pkt 2 k.p.a. | str. 364

3.1.1. Sądowe stwierdzenie nieważności decyzji | str. 364

3.1.2. Sądowe stwierdzenie nieważności postanowień | str. 368

3.2. Stwierdzenie rażącego naruszenia prawa na podstawie art. 149 p.p.s.a. | str. 371

3.2.1. Uwagi wstępne | str. 371

3.2.2. Przedmiotowy zakres art. 149 p.p.s.a. | str. 372

3.2.3. Orzeczenia sądu podejmowane na podstawie art. 149 p.p.s.a., posiadające charakter prejudykatu w rozumieniu art. 6 pkt 8 u.o.m.f.p. | str. 376

3.3. Stwierdzenie rażącego naruszenia prawa na podstawie art. 154 § 2 p.p.s.a. | str. 382

3.3.1. Uwagi wstępne | str. 382

3.3.2. Orzeczenia sądu podejmowane na podstawie art. 154 § 2 p.p.s.a., mające charakter prejudykatu w rozumieniu art. 6 pkt 8 u.o.m.f.p. | str. 384

4. Tryby sądowe | str. 388

4.1. Stwierdzenie rażącego naruszenia prawa na podstawie art. 47714 § 3 k.p.c. | str. 388

4.1.1. Przedmiotowy zakres użytkowania art. 47714 § 3 k.p.c. | str. 388

4.1.2. Specyfika nowoczesnań w sprawach ubezpieczeniowych | str. 390

4.1.3. Orzeczenia sądu podejmowane na podstawie art. 47714 § 3 k.p.c., posiadające charakter prejudykatu w rozumieniu art. 6 pkt 9 u.o.m.f.p. | str. 396

4.2. Stwierdzenie braku podstawy prawnej albo rażącego naruszenia prawa na podstawie art. 47931a § 3 k.p.c. | str. 397

4.2.1. Użytkowanie art. 47931a § 3 k.p.c. W sprawach z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów | str. 397

4.2.2. Używanie art. 47931a § 3 k.p.c. W sprawach z zakresu regulacji energetyki, regulacji telekomunikacji i poczty, a także regulacji transportu kolejowego | str. 399

5. Wnioski ogólne | str. 402

5.1. Stwierdzenie rażącego naruszenia prawa działaniami podejmowanymi przez organy administracji publicznej | str. 403

5.1.1. Stwierdzenie rażącego naruszenia prawa w stosunku do decyzji i postanowień | str. 403

5.1.2. Stwierdzenie rażącego naruszenia prawa innymi działaniami administracji publicznej | str. 409

5.2. Stwierdzenie rażącego naruszenia prawa zaniechaniem organu | str. 410

5.2.1. Stwierdzanie rażącego naruszenia prawa bezczynnością lub przewlekłością innowacyjnania w sprawie załatwianej w formie decyzji lub postanowienia | str. 410

5.2.2. Stwierdzanie rażącego naruszenia prawa bezczynnością albo przewlekłością progresywnania w sprawach załatwianych w innych formach niżeli decyzja lub postanowienie | str. 413

Rozdział 6
Formy stwierdzania rażącego naruszenia prawa | str. 416

1. Uwagi wstępne | str. 416

2. Ostateczne decyzje administracyjne | str. 418

2.1. Decyzje stwierdzające rażące naruszenie prawa | str. 418

2.2. Problem ostateczności decyzji administracyjnej | str. 418

2.3. Decyzje ostateczne | str. 422

2.3.1. Decyzje organu odwoławczego ("quasi-odwoławczego") | str. 422

2.3.2. Ostateczne decyzje pierwszoinstancyjne | str. 423

2.3.3. Decyzje wydane w ramach autokontroli na podstawie art. 54 § 3 p.p.s.a. | str. 432

2.3.4. Prawomocność decyzji | str. 434

2.4. Związanie decyzją ostateczną | str. 442

2.5. Utrata przymiotu "ostateczności" przysługującej decyzji | str. 446

2.5.1. Kodeksowe tryby wzruszania decyzji ostatecznych | str. 447

2.5.2. Pozakodeksowe tryby wzruszania decyzji ostatecznych | str. 448

2.5.3. Sądowe tryby wzruszania decyzji ostatecznych | str. 450

3. Postanowienia | str. 451

3.1. Postanowienia stwierdzające rażące naruszenie prawa | str. 451

3.2. "Ostateczność" postanowień | str. 453

3.3. Utrata przymiotu "ostateczności" przysługującej postanowieniom | str. 458

4. Prawomocne wyroki sądu administracyjnego | str. 460

5. Prawomocne wyroki sądu powszechnego | str. 463

6. Wnioski | str. 468

Wnioski końcowe | str. 471

Wykaz literatury | str. 477

Wykaz orzeczeń | str. 497

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego
Kategoria Audiobooki
Marka Wolters Kluwer Polska SA
ISBN 9788326478185
Autor Andrzej Matan
Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA
Ilość stron 512
Rok wydania 2014
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 101,85 zł
Najwyższa cena 101,85 zł
W bazie od 30.03.2017
Data aktualizacji 22.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność monitorowania zmian cen pozwala na analizę wartości towaru na przestrzeni czasu.

nie udało się nam uzyskać historycznych danych cenowych dla produktu Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego (Audiobooki). Proszę spróbuj ponownie w późniejszym czasie.

Recenzje / opinie

Nabyłeś ten produkt? Napisz, co o nim sądzisz.

Na chwilę obecną brak recenzji tego produktu. Bądź pierwszym, który dodaje opinię!

Znalezione oferty w bazie

Ewentualne koszty dostawy dla Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego Wolters Kluwer Polska SA nie są wkalkulowane w ceny prezentowanych poniżej ofert. Przed określeniem, gdzie dokonasz zakupu, zorientuj się w ocenach firmy i nie zapomnij o doliczeniu dodatkowych kosztów jeżeli istnieją. Odświeżanie listy sklepów następuje co kilkanaście minut.

  • Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego (oferta z TaniaKsiazka.pl)

    Wolters kluwer polska sa Rażące naruszenie prawa jako przesłanka odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza publicznego Sklep on-line
    ★★★★★
    101,85 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Produkty powiązane

Prawo do odliczenia vat w świetle orzecznictwa tsue
Wolters Kluwer Polska SA
Prawo pracy dla małych i średnich firm
Wolters Kluwer Polska SA

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...