Wstęp | str. 19
Rozdział I
Ramy prawne jednolitego rynku audiowizualnych usług medialnych | str. 23
1. Swoboda przepływu usług medialnych w prawie Unii Europejskiej | str. 23
2. Rozwój technik przekazu audiowizualnego | str. 30
2.1. Przekaz cyfrowy a usługi "nowych mediów" | str. 30
2.2. Przekaz interaktywny i internetowy | str. 34
2.3. Udostępnianie audycji audiowizualnych na żądanie | str. 41
3. Dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych (2010/13/UE) | str. 45
3.1. Od dyrektywy o telewizji bez granic do dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych | str. 45
3.2. Koordynacja i harmonizacja w dyrektywie AUM | str. 54
4. Założenia regulacji audiowizualnych usług medialnych w świetle konwergencji | str. 56
4.1. Zasada neutralności technicznej | str. 56
4.2. Podział na usługi linearne i nielinearne w świetle założeń o technologicznej neutralności | str. 59
4.3. Samoregulacja i współregulacja | str. 64
5. Dyrektywa AUM a założenia audiowizualnej polityki medialnej | str. 74
5.1. Pluralizm mediów i mnogość kulturowa | str. 77
5.2. Ochrona porządku publicznego i małoletnich | str. 82
5.3. Ochrona konsumenta | str. 86
Rozdział II
Pojęcie audiowizualnych usług medialnych | str. 94
1. Audiowizualne usługi medialne a środki masowego przekazu | str. 94
2. Definicja audiowizualnej usługi medialnej | str. 97
2.1. Usługa w rozumieniu traktatowym a pojęcie audiowizualnej usługi medialnej | str. 100
2.1.1. Działalność szczególnie niekomercyjna | str. 100
2.1.2. Działalność niestanowiąca konkurencji dla rozpowszechniania telewizyjnego | str. 102
2.2. Przekaz publiczny w sieciach łączności elektronicznej | str. 107
2.2.1. Dostarczanie audycji ogółowi odbiorców a przekaz do powszechnego odbioru | str. 107
2.2.2. Przekaz w sieciach łączności elektronicznej | str. 109
2.3. Przesłanka podstawowego celu usługi | str. 111
2.4. Odpowiedzialność redakcyjna dostawcy usług medialnych jako przesłanka uznania za audiowizualną usługę medialną | str. 116
3. Pojęcie audiowizualnych usług medialnych na żądanie | str. 118
3.1. Pojęcie audycji | str. 119
3.1.1. Przesłanki uznania za audycję | str. 119
3.1.2. Kryterium porównywalności audycji | str. 122
3.2. Udostępnianie audycji na podstawie katalogu | str. 129
4. Kryteria uznania za nielinearne audiowizualne usługi medialne - podsumowanie | str. 135
Rozdział III
Zasada państwa pochodzenia | str. 144
1. Zasada wzajemnego uznania i zasada państwa pochodzenia jako fundament jednolitego rynku | str. 144
2. Zasada państwa pochodzenia w prawie wtórnym | str. 151
2.1. Zasada państwa pochodzenia w dyrektywie AUM - uwagi ogólne | str. 156
2.2. Zasada państwa pochodzenia w dyrektywie o handlu elektronicznym | str. 160
2.3. Zasada państwa pochodzenia w odniesieniu do audiowizualnych usług medialnych na żądanie | str. 163
2.3.1. Zakres wykorzystania zasady państwa pochodzenia a pojęcie koordynowanej dziedziny | str. 165
2.3.2. Odstąpienie od stosowania zasady państwa pochodzenia | str. 170
3. Kontrola państwa pochodzenia nad świadczącym audiowizualne usługi medialne na żądanie | str. 176
3.1. Świadczący audiowizualną usługę medialną jako podmiot zobowiązany do realizacji obowiązków wynikających z dyrektywy AUM | str. 176
3.2. Kontrola nad świadczącym powiązane treściowo usługi linearne i nielinearne | str. 180
3.3. Świadczący audiowizualne usługi medialne jako podmiot ponoszący odpowiedzialność redakcyjną | str. 184
3.3.1. Przesłanka odpowiedzialności redakcyjnej | str. 186
3.3.2. Odpowiedzialność redakcyjna jako sprawowanie faktycznej kontroli nad treścią audiowizualnej usługi medialnej | str. 189
3.4. Określenie jurysdykcji państwa członkowskiego | str. 199
4. Relacja przepisów dyrektywy AUM do przepisów dyrektywy o handlu elektronicznym w odniesieniu do usług na żądanie | str. 206
5. Zasada państwa pochodzenia - podsumowanie | str. 210
Rozdział IV
kryteria nieduże w zakresie ochrony porządku publicznego | str. 214
1. Zakaz nawoływania do nienawiści | str. 214
1.1. Nienawiść ze względu na rasę, płeć, religię czy narodowość | str. 215
1.2. Nawoływanie do nienawiści | str. 218
1.3. Nawoływanie do nienawiści a specyfika audiowizualnych usług medialnych na żądanie | str. 221
2. Ochrona małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie | str. 224
2.1. Ochrona małoletnich w dyrektywie o audiowizualnych usługach medialnych | str. 224
2.2. Ochrona małoletnich w mediach audiowizualnych i usługach społeczeństwa informacyjnego | str. 228
2.3. Ochrona małoletnich w dyrektywie o handlu elektronicznym | str. 231
2.4. Ochrona małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych w dyrektywie AUM | str. 234
2.4.1. Zakres przedmiotowy ograniczeń dotyczących ochrony małoletnich w usługach na żądanie | str. 236
2.4.2.Ograniczenia w dostępie do przekazów poważnie krzywdzących dla małoletnich | str. 240
2.4.3. Sposoby zapewnienia ochrony małoletnich w usługach na żądanie | str. 245
2.4.3.1. Osobiste numery identyfikacyjne | str. 246
2.4.3.2. Systemy oczyszczania | str. 247
2.4.3.3. Systemy klasyfikacji i oznaczeń przekazów | str. 248
2.5. Podsumowanie - perspektywy zmian w zakresie ochrony małoletnich | str. 252
Rozdział V
Ochrona różnorodności kulturowej a promocja utworów europejskich | str. 257
1. Zakres obowiązków dotyczących promocji utworów europejskich w usługach nielinearnych | str. 257
2. Utwory europejskie | str. 261
3. Obowiązek promowania produkcji i dostępu do utworów europejskich | str. 265
3.1. Udział finansowy | str. 269
3.2. Udział w katalogu | str. 271
3.3. Eksponowanie utworów europejskich | str. 275
4. Implementacja przepisów dotyczących promocji utworów europejskich - rozwiązania krajowe | str. 280
4.1. Promocja utworów audiowizualnych we Francji | str. 282
4.2. Promocja utworów audiowizualnych w Polsce | str. 285
4.3. Podsumowanie | str. 287
5. Dystrybucja utworów w określonej sekwencji chronologicznej | str. 290
Rozdział VI
Handlowe przekazy audiowizualne i ochrona konsumentów jako widzów | str. 297
1. Handlowe przekazy audiowizualne w audiowizualnych usługach medialnych | str. 297
1.1. Definicja i formy handlowego przekazu audiowizualnego | str. 299
1.2. Handlowy przekaz audiowizualny jako audiowizualna usługa medialna | str. 304
1.3. Podsumowanie | str. 308
2. Regulacje dotyczące handlowych przekazów audiowizualnych | str. 310
2.1. Zasada rozpoznawalności handlowych przekazów audiowizualnych | str. 311
2.1.1. Podstawowe założenia | str. 311
2.1.2. Zasada oddzielania a najróżniejsze formy audiowizualnego przekazu handlowego | str. 313
2.1.3. Zasada rozpoznawalności a zakaz ukrywania przekazów handlowych | str. 316
2.1.4. Przekazy reklamowe w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie | str. 320
2.2. Zasady dotyczące treści handlowych przekazów audiowizualnych | str. 323
2.2.1. Ochrona godności ludzkiej | str. 325
2.2.2. Zakaz dyskryminacji | str. 326
2.2.3. Zasady dotyczące ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska | str. 328
2.2.4. Handlowe przekazy audiowizualne dotyczące wyrobów tytoniowych, produktów leczniczych i zabiegów leczniczych, a także alkoholu | str. 330
2.3. Ochrona małoletnich w audiowizualnych przekazach handlowych | str. 335
2.3.1. Handlowe przekazy audiowizualne kierowane do małoletnich | str. 336
2.3.2. Niestosowne handlowe przekazy audiowizualne towarzyszące audycjom dla dzieci | str. 340
3. Obowiązek informacyjny | str. 344
4. Zapewnienie przystępności audiowizualnych usług medialnych dla osób z niepełnosprawnością sensoryczną | str. 348
5. Podsumowanie | str. 353
Rozdział VII
Implementacja dyrektywy AUM w zakresie audiowizualnych usług medialnych na żądanie w wybranych porządkach prawnych | str. 357
1. Ramy prawne i definicja audiowizualnej usługi medialnej na żądanie | str. 358
1.1. Implementacja dyrektywy AUM w Zjednoczonym Królestwie | str. 358
1.1.1. Ramy prawne | str. 358
1.1.2. Pojęcie audiowizualnej usługi medialnej na żądanie | str. 361
1.2. Implementacja dyrektywy AUM w Niemczech | str. 367
1.2.1. Ramy prawne | str. 367
1.2.2. Pojęcie audiowizualnych usług medialnych na żądanie | str. 369
1.3. Implementacja dyrektywy AUM we Francji | str. 374
1.3.1. Ramy prawne | str. 374
1.3.2. Pojęcie audiowizualnej usługi medialnej na żądanie | str. 377
1.4. Implementacja dyrektywy AUM w Polsce | str. 380
1.4.1. Ramy prawne | str. 380
1.4.2. Pojęcie audiowizualnej usługi medialnej na żądanie | str. 384
2. Implementacja obowiązków w zakresie ochrony małoletnich | str. 388
2.1. Ochrona małoletnich w Zjednoczonym Królestwie | str. 388
2.2. Ochrona małoletnich w Niemczech | str. 393
2.3. Ochrona małoletnich we Francji | str. 396
2.4. Ochrona małoletnich w Polsce | str. 400
3. Implementacja obowiązków w zakresie handlowych przekazów audiowizualnych | str. 404
3.1. Handlowe przekazy audiowizualne w Zjednoczonym Królestwie | str. 404
3.2. Handlowe przekazy audiowizualne w Niemczech | str. 408
3.2.1. Zasady wynikające z Rundfunkstaatsvertrag | str. 408
3.2.2. Pozostałe regulacje | str. 411
3.3. Ochrona widzów jako konsumentów we Francji | str. 412
3.4. Ochrona widzów jako konsumentów w Polsce | str. 416
4. Podsumowanie - uwagi prawnoporównawcze | str. 421
Wnioski końcowe | str. 427
Wykaz aktów prawnych | str. 441
Bibliografia | str. 453