str. 7
Rozdział 1. Szpital jako podmiot oceny poprzez różnych interesariuszy
str. 11
1.1. Istota i atrybuty szpitala
str. 11
1.2. Typologia szpitali
str. 20
1.3. Interesariusze szpitala, ich cele i wymogi
str. 27
1.4. Organy założycielskie szpitali i ich rola w ocenie dokonań
str. 33
1.5. Nadzór i kontrola nad działalnością szpitali
str. 50
Rozdział 2. Specyfika systemu pomiaru i oceny dokonań szpitali
str. 63
2.1. Dokonania jako baza pomiaru i oceny
str. 63
2.2. Istota i elementy systemu pomiaru i oceny dokonań szpitali
str. 75
2.3. Zasady opracowania i wdrożenia systemu pomiaru i oceny dokonań
str. 86
2.4. Funkcje systemu pomiaru i oceny dokonań w szpitalach
str. 95
2.5. Mierniki pomiaru i oceny dokonań i ich typologia
str. 105
Rozdział 3. Rachunkowość jako podstawa systemu oceny dokonań szpitali
str. 117
3.1. Zastosowanie rachunkowości finansowej do oceny dokonań szpitali
str. 117
3.2. Pomiar dokonań w rachunkowości zarządczej
str. 132
3.3. Instrumenty pomiaru dokonań w rachunkowości zarządczej
str. 137
3.3.1. Narzędzia doskonalące pomiar dokonań finansowych
str. 138
3.3.2. Pomiar dokonań wykorzystujący informacje ze sprawozdawczości finansowej
str. 153
3.3.3. Wielokryterialne narzędzia pomiaru dokonań
str. 156
3.4. Komunikacja danych o dokonaniach zróżnicowanym odbiorcom
str. 162
Rozdział 4. Zbilansowana karta wyników jako podstawa systemu pomiaru i oceny dokonań szpitali
str. 166
4.1. Założenia modelu systemu pomiaru i oceny dokonań szpitali
str. 166
4.2. Ogólna charakterystyka zbilansowanej karty wyników w szpitalach
str. 170
4.3. Płaszczyzny pomiaru i oceny dokonań w szpitalach
str. 177
4.3.1. Perspektywy według klasycznej koncepcji Kaplana i Nortona
str. 178
4.3.2. Perspektywy według niemieckich rozwiązań Friedaga i Schmidta
str. 183
4.3.3. Sugestia perspektyw pomiaru i oceny dokonań szpitala
str. 185
4.4. Mierniki i wskaźniki proponowane do pomiaru i oceny dokonań szpitali i ich prezentacja
str. 190
4.4.1. Mierniki i wskaźniki w perspektywie finansowej
str. 192
4.4.2. Mierniki i wskaźniki w perspektywie klienta
str. 193
4.4.3. Mierniki i wskaźniki w perspektywie procesów wewnętrznych
str. 194
4.4.4. Mierniki i wskaźniki w perspektywie rozwoju
str. 195
4.4.5. Proponowane mierniki i wskaźniki dla szpitala
str. 198
4.4.6. Projekt modelu zbilansowanej karty wyników
str. 202
4.5. Warunki implementacji zbilansowanej karty wyników w polskich szpitalach
str. 206
Spis tabel i rysunków
str. 211
Wykaz aktów prawnych
str. 213
Literatura
str. 215