\n\nPublikacja stanowi rozwinięcie i uzupełnienie dwóch poprzednich książek z serii „Biblioteka Prawa Handlowego": Kodeksowe umowy handlowe i Pozakodeksowe umowy handlowe. Posiada wzory umów handlowych przeważnie stosowanych w praktyce wraz ze zwięzłymi komentarzami i trafnie przypasowanym orzecznictwem.
\n\nW części dotyczącej umów kodeksowych zaprezentowano wzory umów uregulowanych w kodeksie cywilnym (umowa sprzedaży, sprzedaży na próbę, sprzedaży na raty, dostawy, kontraktacji, o roboty budowlane, leasingu, rachunku bankowego, agencyjna, komisu sprzedaży i komisu zakupu, przewozu osób i przewozu rzeczy, spedycji, ubezpieczenia, składu), natomiast w części obejmującej umowy pozakodeksowe przy wyborze oparto się na przyjętej przez redaktora naukowego i autorów konwencji i pogrupowano je tematycznie.
\n\n Omówiono umowy w zakresie: działalności i obrotu przedsiębiorstwem, pośrednictwa handlowego, promocji i reklamy, działalności bankowej i inwestycyjnej, inwestycji budowlanych, barteru, praw własności intelektualnej, transportu, turystyki, a także umowy użytkowane w obrocie konsumenckim.
\n\nUwzględniono także umowy dotyczące licencji na stosowanie zarejestrowanego znaku towarowego i powierzenia przetwarzania danych osobowych. \n\nKsiążka została przygotowana przez zespół pracowników naukowych Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i Uniwersytetu im.
Adama Mickiewicza w Poznaniu. \n\n Publikacja jest asygnowana głównie dla praktyków: adwokatów, radców prawnych, sędziów, notariuszy, komorników sądowych i aplikantów tych zawodów prawniczych.
Zainteresuje w dodatku przedsiębiorców, którzy w swej działalności stosują umowy handlowe.