W komentarzu szczegółowo przedstawiono m.in. Zagadnienia dotyczące: zadań i kompetencji organów administracji publicznej właściwych do przeciwdziałania alkoholizmowi, regulacji w sprawie sprzedaży hurtowej i detalicznej napojów alkoholowych, w tym miejsc sprzedaży detalicznej napojów alkoholowych i ich godzin otwarcia, kompetencji samorządu terytorialnego w kształtowaniu podaży napojów alkoholowych, reklamy i promocji napojów alkoholowych, z uwzględnieniem m.in.
kwestii piw i win bezalkoholowych, reklamy w Internecie, a także informowania o sponsorowaniu, innowacyjnania z osobami nadużywającymi napojów alkoholowych. Książka uwzględnia zmiany wprowadzone przez ustawę z 10 stycznia 2018 r.
o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a także ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, która m.in. Gruntownie przemodelowała kompetencje samorządu gminnego dotyczące ograniczenia liczby miejsc sprzedaży detalicznej napojów alkoholowych.
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla praktyków stosujących regulacje dotyczące przeciwdziałania uzależnieniom, tj. Pracowników organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego zajmujących się problematyką obrotu napojami alkoholowymi i przeciwdziałania uzależnieniom oraz pracowników inspekcji: sanitarnej, handlowej, PARPA i organów kontroli skarbowej.
Będzie również {pomocn|przydatn)a dla sędziów sądów administracyjnych w rozstrzyganiu sporów interpretacyjnych.