Wstęp 9
1. Przedsiębiorstwo jako obiekt wyceny 13
Restrukturyzacja procesów gospodarczych a wycena przedsiębiorstw w Polsce 13
Kapitał jako źródło wartości przedsiębiorstwa 16
Wartość jako kategoria ekonomiczna a przedsiębiorstwo 21
Wartość w strukturze celów przedsiębiorstwa 27
Zakresy wyceny przedsiębiorstwa i determinanty jego wartości 32
2. Uwarunkowania i elementy wyceny przedsiębiorstwa 40
Pomiar wartości jako podstawa wyceny przedsiębiorstwa 40
Przesłanki i funkcje wyceny przedsiębiorstwa 45
Formalnoprawne uregulowania wyceny przedsiębiorstwa 52
Procedura wyceny przedsiębiorstwa 64
Uwzględnianie zmiany wartości kapitału w czasie w wycenie przedsiębiorstwa 70
3. Metody wyceny przedsiębiorstw 79
Systematyka metod wyceny przedsiębiorstw 79
Metody posiadajątkowe w procesie wyceny przedsiębiorstwa 87
Dochodowa wycena przedsiębiorstwa - przedsiębiorstwo jako forma inwestycji 92
Wartość reputacji w mieszanych metodach wyceny przedsiębiorstwa 108
plastikowe ujęcie metod wyceny - rachunek pomiaru i oceny wartości przedsiębiorstwa 117
4. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa 126
Globalne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw 126
Ewolucja typów własności a kontrola właścicielska w przedsiębiorstwie 133
Kształtowanie wartości w procesie pomiaru i oceny efektywności przedsiębiorstwa 144
Determinanty kreowania wartości przedsiębiorstwa 158
Kreowanie wartości w ocenie sprawności restrukturyzacji przedsiębiorstwa 162
Kreowanie wartości jako podstawa motywowania w przedsiębiorstwie 167
Zakończenie 175
Literatura 181
Wybrane akty prawne 193
Indeks 195