Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny
Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny
Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny
Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny

113,05 zł

Wyjątkowa okazja dla Ciebie!

Najlepszą ofertę ma TaniaKsiazka.pl w cenie 113,05 zł

Przejrzeliśmy wiele sklepów on-line w bazie danych aby odnaleźć najbardziej korzystną ofertę specjalnie dla Ciebie. Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny Wolters Kluwer Polska SA z kategorii audiobooki kupisz w cenie 113,05 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Kwota 113,05 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Wolters Kluwer Polska SA
  • 9788381248594
  • Adam Bodnar
  • Wolters Kluwer Polska SA

Opis Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny

Tytuł realizowanie orzeczeń Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Polsce. Wymiar instytucjonalny Autor Adam Bodnar Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8124-859-4 linia Monografie Rok wydania 2018 liczba stron 640 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 17

Wstęp | str. 21

Rozdział I
Odpowiedzialność państwa-strony za wykonanie zobowiązań na podstawie Europejskiej Konwencji Praw Człowieka | str. 37
1. Odpowiedzialność za wykonanie zobowiązań na podstawie EKPC na gruncie Konstytucji RP | str. 37
1.1. Europejska Konwencja Praw Człowieka jako ratyfikowana umowa międzynarodowa w rozumieniu Konstytucji RP | str. 37
1.2. Konstytucyjny obowiązek przestrzegania umów międzynarodowych dotyczących praw człowieka | str. 40
1.3. Konstytucyjny obowiązek wykonania orzeczeń Europejskiego Trybunału Praw Człowieka | str. 47
1.4. Funkcje poszczególnych konstytucyjnych rodzajów władzy w kontekście wykonania wyroków ETPC | str. 51
1.5. Konstytucyjne zasady wpływające na rzetelność i wydajność realizacji obowiązku wykonania orzeczeń ETPC | str. 56
2. Odpowiedzialność za wykonanie orzeczeń ETPC w świetle zasad prawa międzynarodowego publicznego | str. 63
2.1. Uwagi ogólne | str. 63
2.2. Odpowiedzialność za wykonanie wyroku ETPC w świetle art. 46 EKPC | str. 70
2.3. Zakres obowiązku wykonania wyroku w świetle praktyki orzeczniczej ETPC | str. 72
2.4. Rozwój praktyki wskazywania przez ETPC zakresu obowiązku wykonywania wyroku | str. 75
2.5. Ocena praktyki ETPC w zakresie wskazywania środków jednostkowych, a także ogólnych | str. 80
2.6. Niewykonanie wyroku ETPC przez państwo-stronę Konwencji jako naruszenie zobowiązań wynikających z Konwencji stwierdzane przez ETPC | str. 83
2.7. Nieskuteczność procedur wydawania wyroków interpretacyjnych i wyroków stwierdzających naruszenie | str. 88
2.8. Trwałe i systemowe niewykonywanie wyroku ETPC – zadanie dla ETPC czy dla dyplomacji? | str. 91
3. Wykonanie wyroku ETPC a zasada subsydiarności, pierwszorzędności i marginesu oceny | str. 93
3.1. Zasada subsydiarności | str. 93
3.2. Zasada pierwszorzędności zobowiązań wynikających z Konwencji | str. 96
3.3. Doktryna marginesu oceny a legitymizacja ETPC | str. 99
3.4. Wolność implementacyjna państwa-strony Konwencji a zasada subsydiarności | str. 101
4. Podsumowanie | str. 104

Rozdział II
Zakres zobowiązania do wykonania orzeczeń Europejskiego Trybunału Praw Człowieka | str. 109
1. Standardy Rady Europy | str. 109
2. Warianty orzeczeń ETPC w kontekście obowiązku ich wykonania | str. 113
2.1. Wyroki ostateczne | str. 113
2.2. Wyroki w sprawach międzypaństwowych | str. 118
2.3. Ugody i jednostronne deklaracje | str. 120
2.4. Postanowienia dotyczące środków tymczasowych (interim measures) | str. 128
2.5. Postanowienia o niedopuszczalności, a także ich ewentualne wykonanie | str. 130
3. Wyroki dotyczące Unii Europejskiej oraz państw członkowskich | str. 133
4. Skutki wyroków ETPC dla państw-stron nowoczesnania, a także dla innych państw | str. 139
4.1. Skutki inter partes | str. 139
4.2. Skutki res interpretata – uwagi ogólne | str. 140
4.3. Skutek res interpretata – podstawy na gruncie Konwencji | str. 142
4.4. Skutek res interpretata w praktyce Trybunału Konstytucyjnego | str. 143
4.5. Skutek res interpretata w praktyce innych sądów konstytucyjnych | str. 146
4.6. Podsumowanie – warunki pogłębionego skutku res interpretata | str. 149
5. Środki indywidualne | str. 151
5.1. Dostosowanie środków indywidualnych do charakteru sprawy | str. 151
5.2. Zadośćuczynienie za szkodę majątkową i niemajątkową | str. 151
5.3. Restitutio in integrum | str. 154
5.4. Wznowienie innowacyjnania | str. 156
5.5. Ponowne rozpatrzenie sprawy | str. 160
5.6. Odpowiedzialność odszkodowawcza państwa | str. 161
5.7. Odpowiedzialność karna, dyscyplinarna lub służbowa osób odpowiedzialnych za naruszenie EKPC | str. 162
5.8. Rehabilitacja ofiary albo wykreślenie z rejestru karnego | str. 164
5.9. Gwarancje dyplomatyczne | str. 165
5.10. Dodatkowa kwota zadośćuczynienia jako środek wykonania wyroku | str. 166
6. Środki ogólne | str. 167
6.1. Różny charakter środków ogólnych jako przeszkoda w wykonywaniu wyroków | str. 167
6.2. Zmiana przepisów | str. 169
6.3. Zmiana praktyki używania przepisów | str. 172
6.4. Zmiana interpretacji przepisów poprzez sądy | str. 174
6.5. Upowszechnienie wiedzy na temat wyroku | str. 175
6.6. Regres w stosunku do organów i instytucji odpowiedzialnych za naruszenie praw jednostki | str. 177
7. Zmiana w konstytucji państwa-strony Konwencji jako konsekwencja wykonania wyroku ETPC | str. 179
7.1. Dopuszczalność weryfikowania norm konstytucyjnych poprzez ETPC | str. 179
7.2. Zmiana w Konstytucji RP jako składnik wykonania wyroku ETPC | str. 185
8. Podsumowanie | str. 190

Rozdział III
efektywność instytucjonalna w zakresie nadzoru nad wykonywaniem orzeczeń ETPC przez państwo-stronę Konwencji | str. 193
1. Wprowadzenie | str. 193
2. Od Interlaken do Kopenhagi | str. 197
3. Długoterminowa przyszłość systemu Konwencji | str. 202
4. Zadania Komitetu Ministrów RE w zakresie nadzoru nad wykonywaniem wyroków ETPC | str. 204
4.1. Uwagi ogólne | str. 204
4.2. Tryb nadzoru nad realizowaniem wyroków ETPC na forum Komitetu Ministrów RE | str. 209
4.3. Procedura bliźniaczych ścieżek (twin track procedure) | str. 213
4.4. Mechanizmy uzupełniające wykorzystywane poprzez Komitet Ministrów RE i Sekretariat | str. 215
4.5. Uwarunkowania polityczne a działalność Komitetu Ministrów RE | str. 217
4.6. Rozważania nad wprowadzeniem sankcji finansowych | str. 221
4.7. Pomysł powołania sprawozdawcy Rady Europy ds. Realizowania wyroków ETPC | str. 222
5. Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy | str. 223
5.1. Uwagi ogólne | str. 223
5.2. Ewolucja kompetencji Komisji ds. Prawnych i Praw Człowieka ZPRE w zakresie wykonywania wyroków | str. 225
5.3. Działalność innych komisji ZPRE | str. 233
5.4. Działalność indywidualnych posłów – delegatów do ZPRE | str. 235
5.5. Sankcje Zgromadzenia Parlamentarnego RE w sytuacji niewykonywania wyroków ETPC | str. 236
6. Sekretarz Generalny Rady Europy | str. 238
7. Komisarz Praw Człowieka Rady Europy | str. 241
8. Inne agendy Rady Europy | str. 247
8.1. Uwagi ogólne | str. 247
8.2. Europejski Komitet ds. Uniemożliwiania Torturom, a także Nieludzkiemu lub Poniżającemu Traktowaniu albo Karaniu | str. 247
8.3. Europejska Komisja przeciwko Rasizmowi i Nietolerancji (ECRI) | str. 250
8.4. Komisja Wenecka | str. 253
9. Rola Unii Europejskiej w zapewnieniu wykonywania orzeczeń ETPC | str. 254
10. Podsumowanie | str. 258

Rozdział IV
Rola rządu w zakresie koordynacji cyklu wykonywania wyroków ETPC | str. 265
1. Standardy Rady Europy | str. 265
2. Obowiązki władzy wykonawczej w zakresie wykonania wyroków ETPC – przepisy i praktyka krajowa | str. 270
2.1. Podstawy prawne | str. 270
2.2. Nadzór nad realizowaniem wyroków ETPC | str. 274
2.3. Komunikacja z Komitetem Ministrów RE | str. 278
2.4. Koordynacja wykonywania wyroków ETPC | str. 280
2.5. Program Działań Rządu | str. 287
2.6. Relacje Pełnomocnika MSZ z ministerstwami, a także innymi organami władzy | str. 289
2.7. Zespoły robocze | str. 293
2.8. Sprawozdawczość w ramach rządu RP | str. 294
2.9. Udział Pełnomocnika MSZ w procesie opiniowania projektów ustaw pod kątem zgodności z Konwencją | str. 296
2.10. Tryb działań w zakresie wykonywania wyroków ETPC | str. 297
2.11. Relacje z parlamentem | str. 301
2.12. Współpraca Pełnomocnika MSZ z Ministerstwem Sprawiedliwości w zakresie nadzoru administracyjnego nad sądami | str. 302
2.13. Relacje z organami ochrony prawa, prawniczymi samorządami zawodowymi i organizacjami pozarządowymi | str. 307
3. Ocena aktualnych rozwiązań instytucjonalnych w zakresie koordynowania realizowania wyroków | str. 308
4. Koordynacja w zakresie rozliczeń finansowych ze skarżącymi | str. 314
5. Rola Pełnomocnika MSZ w zakresie koordynacji działalności szkoleniowej, a także rozpowszechniania standardów Konwencji | str. 317
5.1. Standardy Rady Europy | str. 317
5.2. Realizacja zadań w zakresie promocji Konwencji poprzez Pełnomocnika MSZ | str. 320
6. Podsumowanie | str. 321

Rozdział V
realizowanie orzeczeń ETPC w ramach funkcji parlamentu | str. 323
1. Parlament a prawa człowieka | str. 323
2. Podwójna funkcja ustawodawcy w zakresie realizowania wyroków ETPC | str. 327
3. Działania Rady Europy na rzecz powiększenia zaangażowania parlamentów narodowych w monitorowanie przestrzegania praw człowieka | str. 329
4. Parlamentarny nadzór nad wykonywaniem wyroków ETPC w niektórych państwach Rady Europy | str. 335
4.1. Uwagi ogólne | str. 335
4.2. Komisja Wspólna ds. Praw Człowieka w szerokiej Brytanii | str. 335
4.3. Holandia | str. 341
4.4. Włochy | str. 342
4.5. Niemcy | str. 343
4.6. Rumunia | str. 344
4.7. Inne państwa | str. 346
4.8. Porównanie modeli nadzoru parlamentarnego funkcjonujących w innych państwach – wnioski dla Polski | str. 348
5. Nadzór parlamentarny nad wykonywaniem wyroków ETPC w Polsce | str. 350
5.1. Przyczyny rozwoju nadzoru parlamentarnego nad wykonywaniem wyroków ETPC w Polsce | str. 350
5.2. Nadzór parlamentarny nad wykonywaniem wyroków ETPC w latach 2012–2013 | str. 352
5.3. Powołanie stałej podkomisji ds. Wykonywania wyroków ETPC | str. 356
5.4. Nadzór parlamentarny nad realizowaniem wyroków w Sejmie VIII kadencji i w Senacie IX kadencji | str. 362
6. Podsumowanie | str. 364

Rozdział VI
Uwzględnianie standardów ETPC w procesie legislacyjnym, a także w kontroli konstytucyjności prawa w Polsce | str. 367
1. Standardy konstytucyjne | str. 367
2. Standardy Rady Europy | str. 374
3. Prawidłowe praktyki | str. 377
4. Uwzględnianie standardów ETPC w procesie legislacyjnym w Polsce | str. 379
4.1. Uwagi ogólne | str. 379
4.2. Regulamin pracy Rady Ministrów i Rządowe Centrum Legislacji | str. 384
4.3. Metodologia pracy legislatora w kontekście zgodności projektu aktu prawnego z Konwencją | str. 388
4.4. Rada Legislacyjna | str. 391
4.5. Konsultacje publiczne | str. 393
4.6. Kontrola projektów ustaw pod kątem zgodności z Konwencją w Sejmie | str. 395
4.7. Kontrola projektów ustaw pod kątem zgodności z Konwencją w Senacie | str. 400
4.8. Uczestnictwo Prezydenta w procesie legislacyjnym | str. 402
5. Kontrola konstytucyjności prawa a standardy ETPC | str. 403
5.1. Normy prawa międzynarodowego jako podstawa prawna kontroli konstytucyjności aktów prawnych | str. 403
5.2. Praktyka Trybunału Konstytucyjnego w zakresie uwzględniania standardów ETPC | str. 404
5.3. Dialog konstytucyjny między ETPC a TK | str. 407
5.4. Dialog multilateralny czy bilateralny? | str. 414
5.5. Trybunał Konstytucyjny jako organ wykonujący środki ogólne z wyroku ETPC | str. 417
5.6. Kontrola konstytucyjności ustaw po kryzysie konstytucyjnym | str. 418
6. Podsumowanie | str. 423

Rozdział VII
wykonywanie i uwzględnianie orzeczeń ETPC poprzez organy rozmiaru sprawiedliwości i prokuraturę | str. 425
1. Wprowadzenie | str. 425
2. Standardy Rady Europy | str. 429
3. Sprawne środki odwoławcze | str. 435
4. Wykonywanie orzeczeń ETPC przez sądy i prokuraturę w zakresie środków indywidualnych | str. 443
4.1. Wznowienie postępowania karnego, progresywnania lustracyjnego i karnoskarbowego | str. 443
4.2. Wznowienie progresywnania sądowoadministracyjnego i postępowania podatkowego | str. 449
4.3. Wznowienie progresywnania cywilnego | str. 450
4.4. Alternatywne środki dla mechanizmów wznowieniowych | str. 459
4.5. Ponowne zbadanie sprawy po wyroku ETPC | str. 461
5. Wykonanie orzeczeń ETPC poprzez sądy i prokuraturę w zakresie środków ogólnych | str. 466
5.1. Zmiana interpretacji przepisów | str. 466
5.2. Zmiana praktyki użytkowania przepisów | str. 471
5.3. Szkolenia związane z wykonaniem potężnych wyroków ETPC | str. 473
6. Uwzględnianie standardów ETPC w orzecznictwie Sądu Najwyższego, sądów powszechnych i sądów administracyjnych | str. 475
6.1. Uwagi ogólne | str. 475
6.2. Sąd Najwyższy | str. 477
6.3. Sądy powszechne | str. 479
6.4. Sądy administracyjne | str. 482
6.5. Europejska Sieć Sądów Najwyższych | str. 487
7. Rola Krajowej Rady Sądownictwa w wykonywaniu wyroków ETPC | str. 488
7.1. Uwagi ogólne | str. 488
7.2. Działania KRS na rzecz przyjęcia rekomendacji zakresie wykonywania wyroków ETPC | str. 490
7.3. Rekomendacje KRS w zakresie realizowania wyroków | str. 493
7.4. Nadzór administracyjny nad sądami a koordynacja wykonywania wyroków | str. 497
7.5. Podsumowanie – rola KRS we wdrażaniu rekomendacji | str. 498
8. Inne działania dotyczące upowszechnienia standardów Konwencji wśród sędziów i prokuratorów | str. 500
8.1. Koordynatorzy ds. Współpracy międzynarodowej i praw człowieka | str. 500
8.2. Bazy orzecznictwa i tłumaczenia wyroków | str. 505
8.3. Konkurs na sędziego europejskiego | str. 507
9. Zagrożenia dla niezależności sądownictwa a użytkowanie Konwencji poprzez sądy | str. 507
10. Podsumowanie | str. 512

Rozdział VIII
realizowanie orzeczeń ETPC w działalności organów kontroli państwowej i ochrony prawa, a także organizacji społeczeństwa obywatelskiego | str. 515
1. Wprowadzenie | str. 515
2. Standardy Rady Europy | str. 517
2.1. Uwagi ogólne | str. 517
2.2. Polityczne uwarunkowania udziału krajowych instytucji praw człowieka oraz organizacji pozarządowych w wykonywaniu orzeczeń ETPC | str. 519
2.3. Podstawy normatywne udziału krajowych instytucji praw człowieka i organizacji pozarządowych w nowoczesnaniu nadzorczym Komitetu Ministrów RE | str. 524
2.4. Klarowność komunikacji z Komitetem Ministrów RE | str. 530
3. Rola krajowych instytucji ochrony praw człowieka | str. 532
3.1. Rzecznik Praw Obywatelskich | str. 532
3.2. Zaangażowanie RPO w postępowanie przed Komitetem Ministrów RE, a także współpraca z Komisarzem Praw Człowieka RE | str. 545
3.3. Rzecznik Praw Dziecka | str. 551
3.4. Najwyższa Izba Kontroli | str. 553
3.5. Generalny Inspektor Ochrony danych Osobowych | str. 554
4. Rola prawniczych samorządów zawodowych | str. 556
5. Organizacje pozarządowe a proces realizowania orzeczeń ETPC | str. 561
5.1. Uwagi ogólne | str. 561
5.2. Litygacja strategiczna, a także opinie przyjaciela sądu jako metoda promowania standardów ETPC | str. 562
5.3. Udział skarżących i organizacji pozarządowych w postępowaniu przed Komitetem Ministrów RE | str. 567
6. Podsumowanie | str. 572

Podsumowanie i wnioski | str. 575

Bibliografia | str. 581

Enforcement of the European Court of Human Rights’ judgments in Poland – institutional dimension. Summary | str. 637

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny
Kategoria Audiobooki
Marka Wolters Kluwer Polska SA
ISBN 9788381248594
Autor Adam Bodnar
Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 113,05 zł
Najwyższa cena 113,05 zł
W bazie od 17.10.2021
Data aktualizacji 22.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność śledzenia historii zmian cen pozwala na analizę wartości produktu na przestrzeni czasu.

nie udało się nam uzyskać archiwalnych informacji cenowych dla produktu Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny (Audiobooki). Spróbuj proszę ponownie później.

Recenzje / opinie

Opinia użytkowników jest dla innych niezwykle ważna! Dodaj recenzję produktu.

Na chwilę obecną brak recenzji Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny. Bądź pierwszym, który dodaje opinię!

Znalezione oferty w bazie

W cenach propozycji dla Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny Wolters Kluwer Polska SA, zaprezentowanych poniżej, nie uwzględniono ewentualnych kosztów dostarczenia towaru. Zanim wskażesz miejsce zakupu, zapoznaj się z oceną firmy i uwzględnij koszt wysyłki/dostawy. Co kilka - kilkanaście minut odbywa się aktualizacja katalogu sklepów.

  • Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Wolters kluwer polska sa Wykonywanie orzeczeń europejskiego trybunału praw człowieka w polsce. wymiar instytucjonalny Sklep on-line
    ★★★★★
    113,05 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Produkty powiązane

Prawo do odliczenia vat w świetle orzecznictwa tsue
Wolters Kluwer Polska SA
Prawo pracy dla małych i średnich firm
Wolters Kluwer Polska SA

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...