Rozdział 1. Najważniejsze terminy, definicje i modele dotyczące zarządzania procesami szkoleniowymi | str. 13
Najważniejsze terminy | str. 13
Najważniejsze definicje | str. 14
Najważniejsze modele | str. 15
Obszar ewaluacyjny - 4-poziomowy model oceny szkolenia (model Donalda Kirkpatricka | str. 16
Obszar procesowy - model 10-etapowego procesu szkolenia | str. 17
Model SEB® (standard of Education in Business) | str. 19
Rozdział 2. Określanie potrzeb szkoleniowych - podejście dwuwymiarowe | str. 30
System identyfikacji potrzeb szkoleniowych i analiza potrzeb szkoleniowych a roczny plan szkoleń | str. 30
Cztery konwencjonalne podejścia do systemu identyfikacji potrzeb szkoleniowych | str. 32
Typologia projektów szkoleniowych z perspektywy ich wpływu na wyniki producenta | str. 35
Rozdział 3. Zarządzanie projektem szkoleniowym sprawnym biznesowo | str. 38
Standardy zarządzania szkoleniami w polskich firmach | str. 38
Faza diagnostyczna cyklu szkoleniowego | str. 41
Analiza potrzeby szkoleniowej | str. 41
Sformułowanie celów szkolenia | str. 54
Faza projektowania procesu szkoleniowego | str. 57
dobór optymalnego sposobu realizacji projektu szkoleniowego | str. 57
Projektowanie procesu szkolenia, a także procesu jego oceny | str. 84
Faza przygotowania procesu szkoleniowego | str. 99
"Odprawa" przed szkoleniem | str. 99
Realizacja programu zajęć dydaktycznych | str. 100
Faza realizacji procesu szkoleniowego | str. 102
Planowanie działań wdrożeniowych | str. 102
Monitoring i wspieranie wdrażania kompetencji w pracy | str. 105
Faza oceny procesu szkoleniowego | str. 107
Ocena etapu wdrożenia | str. 107
Ocena efektywności i sprawności całego projektu | str. 108
Rozdział 4. Wartościowanie wpływu szkolenia na rezultaty biznesowe - szacowanie roi | str. 114
Wprowadzenie do tematyki rentowności szkoleń i modelu ROI J.J. Phillipsa | str. 114
Mity na temat obliczania ROI projektów szkoleniowych | str. 116
Jak bezpiecznie zacząć mierzyć ROI | str. 119
Rozdział 5. Rola kadry kierowniczej w procesach rozwojowych | str. 122
Cztery metarole kadry kierowniczej | str. 122
Rola motywacyjna | str. 123
Rola wspierająca | str. 123
Rola diagnostyczna | str. 124
Rola inwestycyjna (biznesowa i kontrolna | str. 124
Menedżer jako partner w procesie szkoleniowym | str. 125
Rozdział 6. Kultura organizacji uczącej się | str. 128
Budowanie proszkoleniowej kultury organizacyjnej | str. 128
Sposoby promowania proszkoleniowej kultury organizacyjnej | str. 130
Rozdział 7. Partnerstwo biznesowe HR w projektach rozwojowych | str. 133
Wprowadzenie do partnerstwa biznesowego HR w procesach rozwojowych | str. 133
Rozdział 8. Audyt wydajności procesów polityki szkoleniowo-rozwojowej | str. 138
Po co przeprowadzać audyt? | str. 138
Struktura i porządek w audycie | str. 139
wymiary audytu - pięć kluczowych procesów polityki szkoleniowej | str. 139
Rynkowe benchmarki | str. 141
Wskaźniki sprawnościowe | str. 141
Jakość polityki szkoleniowej | str. 142
Wskaźniki jakości audytu | str. 142
Rozdział 9. Zalecenia wdrożeniowe dla fachowych menedżerów szkoleń | str. 144
Cztery strategie transformacji polityki szkoleniowej na probiznesową | str. 145
Kilka słów o autorze | str. 149
Wybrana literatura | str. 151
Załączniki | str. 153
1. Formatka do celów rozpisanych na czterech poziomach modelu Kirkpatricka | str. 155
2. Arkusz analizy uwarunkowań sprawnego cyklu szkolenia (AUSS) | str. 156
3. Formularz planu działań wdrożeniowych (PDW) wraz z instrukcjami | str. 157
4. Schemat przykładowych działań menedżera w ramach czterech metaról w procesie szkoleniowym | str. 162
5. Przykładowa instrukcja do samplingu, jakiej organizacja może użyć w swej komunikacji z firmą szkoleniową | str. 163
6. Ankieta reakcji i jakości | str. 164
7. Ankieta oceny wdrożenia (AOW) | str. 166
8. "Narzędziownia szkoleniowca" - narzędzia w procesie realizacji projektu szkolenia | str. 167
9. Schemat definicji pojęć ewaluacyjnych | str. 169
10. Mapa kluczowych procesów polityki szkoleniowo-rozwojowej | str. 170
11. Macierz kryteriów wyboru producenta szkoleniowej | str. 171
12. Formularz specyfikacji zapotrzebowania szkoleniowej (SPS) | str. 173
Spis ilustracji | str. 179
Spis tabel | str. 181
Indeks | str. 183