Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo
Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo
Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo
Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo

161,50 zł

Specjalna okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą propozycję przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 161,50 zł

Przeszukaliśmy bazę sklepów on-line w systemie aby wyszukać najlepszą ofertę specjalnie dla Ciebie. Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo Wolters Kluwer Polska SA z kategorii audiobooki kupisz w cenie 161,50 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona cena 161,50 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Wolters Kluwer Polska SA
  • 9788381243995
  • Wolters Kluwer Polska SA

Opis Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo

Tytuł Zasady w prawie administracyjnym. Teoria, praktyka, orzecznictwo Autorzy Łukasz Kamiński, Magdalena Sieniuć, Anna Barczak, Marta Woźniak, Marcin Kamiński, Zofia Duniewska, Ryszarda Michalska-Badziak, Jerzy Parchomiuk, Anna Ostrowska, Jacek Jaworski, Paweł Wojciechowski, Mirosław Wincenciak, Katarzyna Celińska-Grzegorczyk, Wojciech Piątek, Michał Kasiński, Piotr Korzeniowski, Dominik Kościuk, Maciej Kruś, Małgorzata Stahl, Ewa Olejniczak-Szałowska, Krystian Ziemski, Przemysław Wilczyński, Agnieszka Wilczyńska, Mariusz Kotulski, Piotr Ruczkowski, Anna Fogel, Jan Olszanowski, Rafał Budzisz, Iwona Niżnik-Dobosz, Adrianna Ogonowska, Małgorzata Korzycka, Anna Lichosik, Sławomir Pawłowski, Mateusz Karciarz, Martyna Wilbrandt-Gotowicz, Eliza Komierzyńska-Orlińska, Agnieszka Żywicka, Paulina Bieś-Srokosz, Łukasz Buczkowski, Ewelina Dziuban, Anna Gross, Anna Haładyj, Mária Havelková, Matej Horvat, Agnieszka Jaworowicz-Rudolf, Konrad Kędzierski, Artur Krakała, Ewa Kubas, Renata Lewicka, Marek Lewicki, Konrad Łuczak, Monika Majak, Alina Miruć, Adrian Misiejko, Artur Modrzejewski, Jakub Polanowski, Mária Srebalová, Łukasz Stelmaszczyk, Magdalena Strożek-Kucharska, Michał Ulasiewicz, Paulina Ura, Anna Ważbińska-Dudzińska, Elżbieta Wituska, Ewa Wójcicka Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8124-399-5 kolekcja Monografie Rok wydania 2017 ilość stron 828 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów................................................................................................................. 19

CZĘŚĆ I. ZASADY PRAWA – ZAGADNIENIA OGÓLNE

Małgorzata Stahl
Zasady w prawie administracyjnym – zagadnienia ogólne..................................... 25

Zofia Duniewska
Z refleksji nad pojęciem i charakterem zasad prawa................................................ 32

Eliza Komierzyńska-Orlińska
Charakter i rola (znaczenie) zasad prawa administracyjnego................................ 45

Marcin Kamiński
Normy-zasady prawa administracyjnego i ich konkretyzacja................................ 59
1. Normy-reguły i normy-zasady w ogólnej teorii prawa................................ 59
2. Normy-zasady prawa administracyjnego i ich parametry charakterystyczne..................... 62
3. Zagadnienie konkretyzacji norm-zasad prawa administracyjnego............................ 66
4. Uwagi końcowe.................................................................................................. 70

Piotr Ruczkowski
Zasada nadrzędności prawa międzynarodowego nad prawem krajowym w systemie zasad prawa administracyjnego............................................................... 72
1. Wprowadzenie................................................................................................... 72
2. Zagadnienia szczegółowe.................................................................................. 76
3. Konkluzje............................................................................................................ 82

Jerzy Parchomiuk
konstrukcja nadużycia prawa w kontekście zasad ogólnych prawa administracyjnego...................... 84
1. Wprowadzenie – uwagi metodologiczne i terminologiczne....................... 84
2. Nadużycie prawa a zasada demokratycznego państwa prawnego.............. 86
3. Nadużycie prawa a zasada praworządności................................................... 87
4. Nadużycie prawa a zasada pewności prawa................................................... 91
5. Nadużycie prawa a zasada harmonizowania interesu publicznegoi interesu jednostki................. 93
6. Nadużycie prawa a zasada proporcjonalności............................................... 94
7. Zasada równości i sprawiedliwości................................................................. 96
8. Zasada ochrony zaufania.................................................................................. 98
9. Podsumowanie...................................................................................................101

Krystian Ziemski
Weryfikacja zasad prawa administracyjnego.............................................................103

Matej Horvat, Mária Srebalová, Mária Havelková
Principles of Administrative Penalty in the Statutory Law of the Slovak Republic.......................118
1. Administrative penalty legislation in the Slovak Republic.......................... 118
1.2. Concept of the terms „criminal charge” and „criminal nature”........120
1.3. Nature of the administrative offences in the Slovak Republic...........121
1.4. Criminal principles in the administrative punishment......................122
2. Case-law of courts on the criminal principles in the administrative punishment..................123
2.1. Criminal nature of the administrative offences...................................123
2.2. Judicial review (full jurisdiction, rule of law – separation of powers)...........................124
2.3. Ne bis in idem............................................................................................126
2.4. Presumption of innocence and in dubio pro reo................................. 127
2.5. Nemo tenetur se ipso accusare.................................................................128
3. Principles of the administrative punishment in the legislation
of the Slovak Republic.......................................................................................128
3.1. Principle nullum crimen/nulla poena sine lege.....................................129
3.2. Principle ne bis in idem........................................................................... 131
3.3. Right to appeal..........................................................................................132
4. Conclusions........................................................................................................134
Bibliography...............................................................................................................134

CZĘŚĆ II. ZASADY W PRAWIE USTROJOWYM

Iwona Niżnik-Dobosz
Zasady ustroju polskiej administracji publicznej..................................................... 139
1. Wprowadzenie................................................................................................... 139
1.1. Pojęcie i klasyfikacja zasad......................................................................139
1.2. Zasady ustrojowe......................................................................................140
2. Zasady ustroju (ustrojowe) administracji publicznej wobec zasad ustroju politycznego, a także zasad technologicznych.............................................. 141
3. Ograniczenia zasad ustroju administracji poprzez przedmiotowe wyodrębnianie ustrojowego prawa administracyjnego................................142
3.1. Przedmiotowe ujęcie ustrojowego prawa administracyjnego............142
3.2. Opisowe zasady ustrojowego prawa administracyjnego.................... 142
4. Prawne zasady ustroju a prawne zasady organizacji administracji publicznej.....................143
5. Prawne zasady ustroju administracji publicznej...........................................144
5.1. Forma państwa, ustrój terytorialno-prawny........................................ 144
5.2. Zasady ustroju politycznego Rzeczypospolitej Polskiej w świetle Konstytucji RP a zasady ustroju administracji publicznej – rodzaju zasad ustroju państwa................................................................. 145
5.3. Zasady ustroju administracji publicznej stanowiące rozwinięcie zasad ustroju administracji typu zasada ustroju państwa.................. 149
5.4. Prawne zasady organizacji administracji publicznej...........................151
6. Podsumowanie...................................................................................................154

Michał Kasiński
Zaufanie do władz publicznych w świetle zasady demokratycznego państwa
prawnego........................................................................................................................... 156

Łukasz Buczkowski
Instrumenty wdrażania idei prawidłowej administracji na gruncie zasady parlamentarnego systemu rządów..... 165

Ewa Olejniczak-Szałowska
O zasadzie wydajności działania administracji – uwagi na tle koncepcji prakseologicznych ocen i dyrektyw Tadeusza Kotarbińskiego.............................. 185
1. Zagadnienia wstępne.........................................................................................185
2. Pojęcie i właściwości działania produktywnego w ujęciu prakseologicznym...............187
3. Prakseologiczne dyrektywy (wytyczne) działania sprawnego.....................190
4. Uwagi końcowe..................................................................................................193

Rafał Budzisz
Zasada wydajności w działaniu organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego.............195
1. Wprowadzenie................................................................................................... 195
2. Zasada produktywności.............................................................................................196
3. Płaszczyzny działania organów stanowiących samorządu terytorialnego..................................... 197
4. Czynniki wpływające na produktywność działania organów stanowiących jednostek samorządu
terytorialnego...............................................................198
5. Kolizja zasad.......................................................................................................202
6. Podsumowanie...................................................................................................203

Agnieszka Żywicka
Aktualny model struktur administracji niezespolonej a zasada wydajności i produktywności działań administracji publicznej w gospodarce..............................205
1. Wprowadzenie................................................................................................... 205
2. Pojęcie wydajności działań administracji publicznej................................... 206
3. Istota niezespolenia administracji publicznej – uwarunkowania prakseologiczne........................207
4. Organy niezespolonej administracji rządowej i ich prawne determinanty..................................... 209
5. Powiązania prawne pomiędzy rządową administracją zespoloną
i niezespoloną w kontekście sprawności........................................................ 211
6. Podział administracyjny kraju a skuteczność działań administracji niezespolonej.........................213
7. Podsumowanie...................................................................................................215

Anna Gross
Zasady konsultacji społecznych w prawie administracyjnym................................ 217

Michał Ulasiewicz
Zasada jawności administracyjnej w jednostkach samorządu terytorialnego.... 228
1. Uwagi wstępne................................................................................................... 228
2. Jawność obrad organów kolegialnych jednostek samorządu terytorialnego.................................. 230
3. Dostęp do dokumentów................................................................................... 234
4. Jawność finansów samorządu terytorialnego................................................ 237
5. Jawność oświadczeń posiadajątkowych składanych przez funkcjonariuszy samorządowych................. 239
6. Uwagi końcowe..................................................................................................241

Mateusz Karciarz
Zasada jawności w działalności organów uchwałodawczych jednostek samorządu terytorialnego..........242
1. Wprowadzenie................................................................................................... 242
2. Normatywne podstawy zasady jawności........................................................243
3. Jawność działalności organów jednostek samorządu terytorialnego......... 246
4. Jawność posiedzeń organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego......................... 247
5. Pozostały zakres przedmiotowy zasady jawności..........................................250
6. Ograniczenia jawności...................................................................................... 251
7. Podsumowanie...................................................................................................254

Dominik Kościuk
Zasada informowania w kontekście prawa administracji elektronicznej............ 255
1. Wstęp...................................................................................................................255
2. Istota zasady informowania............................................................................. 256
3. Pojęcie prawa administracji elektronicznej....................................................262
4. Wybrane regulacje normatywne wzmacniające zasadę informowania w prawie e-administracji......... 262
5. Zakończenie........................................................................................................266

Konrad Kędzierski
Hierarchiczność jako podstawowa zasada organizacji w Policji............................267
1. Uwagi wstępne................................................................................................... 267
2. Hierarchiczność w Policji.................................................................................271
3. Podsumowanie...................................................................................................278

CZĘŚĆ III. ZASADY W PRAWIE POMOCY SPOŁECZNEJ
Artur Krakała
Zasada godności człowieka – wybrane zagadnienia................................................. 281
1. Koncepcje i geneza godności człowieka......................................................... 281
2. Podstawy prawne godności człowieka............................................................283
3. Godność człowieka w prawie polskim............................................................285
4. Poszanowanie i ochrona godności człowieka................................................289
5. Podsumowanie...................................................................................................292

Mirosław Wincenciak
O respektowaniu zasad prawa na przykładzie świadczeń opiekuńczych............. 294
1. Wstęp...................................................................................................................294
2. Naruszenia zasad prawa poprzez ustawodawcę.................................................295
2.1. Zasada równości.......................................................................................295
2.2. Zasada poprawnej legislacji.................................................................... 298
2.3. Zasada ochrony praw nabytych, a także zasada zaufania do państwa i stanowionego prawa............299
3. Respektowanie zasad prawa w procesie użytkowania prawa......................... 301
Zasady: równości, pogłębiania zaufania do państwa i stanowionego prawa, informowania................ 301
4. Zakończenie........................................................................................................304

Ryszarda Michalska-Badziak
Zasada pomocniczości w prawie pomocy społecznej............................................... 306

Przemysław Wilczyński
Dobro człowieka jako zasada administracyjnoprawnych regulacji przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu i jego skutkom................................... 317
1. Wprowadzenie................................................................................................... 317
2. Problemy alkoholowe........................................................................................319
3. Ingerencja państwa w sferę problemów alkoholowych
a wolność człowieka.......................................................................................... 323
4. Ingerencja państwa w sferę problemów alkoholowych
a wolność gospodarcza......................................................................................326
5. Reglamentacja alkoholowa jako instrument realizacji dobra człowieka
dotkniętego problemami alkoholowymi........................................................ 328
6. Zakończenie........................................................................................................333

CZĘŚĆ IV. ZASADY W PRAWIE ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO, PRAWIE BUDOWLANYM I PRAWIE GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

Marta Woźniak
O potrzebie wartościowania w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym...........................339
1. Wprowadzenie................................................................................................... 339
2. Przestrzeń jako wartość.................................................................................... 341
3. Ustawowy sposób artykulacji wartości...........................................................343
4. Parametry specyficzne wartości planowania przestrzennego................. 344
5. Wnioski końcowe i uwagi de lege ferenda......................................................348

Jacek Jaworski
Zasada ochrony interesu indywidualnego w planowaniu przestrzennym...........350

Łukasz Stelmaszczyk
Zasada efektywności (skuteczności) działań administracji w obszarze realizacji publicznych inwestycji infrastrukturalnych...............................................................361
1. Wprowadzenie................................................................................................... 361
2. Efektywność rozwiązań prawnych w obszarze realizacji publicznych inwestycji infrastrukturalnych......363
3. Skuteczność lex specialis o charakterze materialnoprawnym w realizacji inwestycji infrastrukturalnych....364
4. Produktywność lex specialis o charakterze procesowym w realizacji inwestycji infrastrukturalnych........368
5. Wydajność w prowadzeniu nowoczesnań administracyjnych dotyczących publicznych inwestycji infrastrukturalnych...................................................374
6. Podsumowanie...................................................................................................377

Sławomir Pawłowski
Zasada zaufania obywatela do państwa w materialnym prawie administracyjnym na przykładzie
art. 98 u.g.n............................................379
1. Zasady ogólne prawa administracyjnego....................................................... 379
2. Zasada zaufania jednostki do państwa jako jedna z zasad ogólnych prawa administracyjnego.........381
3. Artykuł 98 u.g.n. A władztwo planistyczne gminy........................................ 383
4. Zastosowanie instytucji zwrotu wywłaszczonej nieruchomości do odwrócenia skutków podziału nieruchomości w trybie art. 98 u.g.n. W sytuacji zmiany planu i niezrealizowania drogi publicznej................386
5. Podsumowanie...................................................................................................389

Łukasz Kamiński
Konstytucyjna zasada ochrony własności a administracyjnoprawna ochrona obszarów uzdrowiskowych..... 392

Maciej Kruś
Zasady w Prawie budowlanym......................................................................................405
1. Wprowadzenie................................................................................................... 405
2. Zasady prawa w obu ujęciach...........................................................................407
3. Zasady w ujęciu konwencjonalnym............................................................................ 409
4. Zasady w ujęciu koncepcji R. Alexy’ego.........................................................411
5. Wnioski...............................................................................................................413

Ewelina Dziuban, Mariusz Kotulski
prawidłowe sąsiedztwo jako norma-reguła..........................................................................414

Anna Ostrowska
Obowiązek poszanowania uzasadnionych interesów osób trzecich w procesie budowlanym – zasada prawa czy ornament?............................................................................................................................ 430
1. Obowiązek poszanowania uzasadnionych interesów osób trzecich w procesie budowlanym w świetle doktrynalnych koncepcji zasad prawa...............................................................................430
2. Zasada poszanowania uzasadnionych interesów osób trzecich w ujęciu dyrektywalnym (modelowym)....433
3. Zasada poszanowania uzasadnionych interesów osób trzecich w ujęciu opisowym (konkretnym).........438
4. Podsumowanie...................................................................................................447

CZĘŚĆ V. ZASADY W PRAWIE OCHRONY ŚRODOWISKA

Anna Haładyj
sprawność prawa ochrony środowiska wobec dezintegracji jego zasad ogólnych.......................451
1. Pojęcie zasady prawa w teorii prawa i jego przełożenie na prawo ochrony środowiska..................... 451
2. Kluczowe cechy współczesnego prawa ochrony środowiska – dekodyfikacja i dekonsolidacja.............458
3. Skutki dezintegracji zasad ogólnych prawa ochrony środowiska...............460

Piotr Korzeniowski
Wybrana problematyka zasady prewencji jako podstawy wykładni pojęcia przedsięwzięcia w procedurze indywidualnej oceny oddziaływania na środowisko................................................................463
1. Wprowadzenie................................................................................................... 463
2. Procedura ocen oddziaływania na środowisko............................................. 464
3. Zasada prewencji............................................................................................... 467
4. Zapobieganie zgubnym oddziaływaniom na środowisko w związku z realizacją przedsięwzięcia..... 468
5. Wydanie decyzji środowiskowej dla zrealizowanego przedsięwzięcia.......472
6. Podsumowanie...................................................................................................475

Anna Barczak, Adrianna Ogonowska
Zasada proporcjonalności w zakresie zbierania i przetwarzania odpadów.........476
1. Uwagi wstępne................................................................................................... 476
2. Pojęcie i istota zasady proporcjonalności.......................................................477
3. Rola zasady proporcjonalności w zakresie zbierania i przetwarzania odpadów.......................479
4. Uwagi końcowe..................................................................................................484

Agnieszka Jaworowicz-Rudolf
Zasada ne bis in idem w prawie ochrony środowiska? Uwagi na tle postulatu recypowania zasady dla sankcji administracyjnych w ochronie środowiska, a także zbiegu odpowiedzialności karnej z administracyjną.........485

Artur K. Modrzejewski
Zasada „zanieczyszczający płaci” a odpady promieniotwórcze wśród odpadów komunalnych............. 496
1. Wstęp...................................................................................................................496
2. Zasada „zanieczyszczający płaci”.....................................................................497
3. Zdarzenie radiacyjne.........................................................................................498
4. Władztwo nad odpadem komunalnym..........................................................500
5. Odpady radioaktywne wśród odpadów komunalnych................................ 502
6. Wnioski...............................................................................................................503

Elżbieta Wituska
W kierunku centralizacji? Kilka uwag natury organizacyjno-prawnej na gruncie proponowanych reform systemowych w zakresie zespolenia administracyjnego na przykładzie służb ochrony środowiska........505

CZĘŚĆ VI. ZASADY PRAWA W INNYCH DZIEDZINACH PRAWA ADMINISTRACYJNEGO

Agnieszka Wilczyńska
Aksjologia zasady stabilizacji nazwisk........................................................................ 523
1. Wprowadzenie................................................................................................... 523
2. Nazwisko jako wartość osobowa..................................................................... 527
3. Nazwisko jako wartość rodowa....................................................................... 534
4. Nazwisko jako wartość ogólnospołeczna....................................................... 539
5. Zakończenie........................................................................................................541

Małgorzata Korzycka, Paweł Wojciechowski
Zasady prawa żywnościowego.......................................................................................545
1. Zagadnienia wstępne.........................................................................................545
2. Pojęcie zasady w prawie....................................................................................547
3. Zasady prawa żywnościowego......................................................................... 548
3.1. Zasada regulacji łańcucha żywnościowego od produkcji pierwotnej do konsumenta finalnego......... 549
3.2. Zasada odpowiedzialności podmiotów prowadzących przedsiębiorstwa spożywcze za zapewnienie bezpieczeństwa żywności i pasz......................................................................................... 550
3.3. Zasada śledzenia (traceability)............................................................... 552
3.4. Zasada analizy ryzyka..............................................................................554
3.4.1. Pojęcie ryzyka................................................................................ 554
3.4.2. Analiza ryzyka............................................................................... 556
2.4.2.1. Ocena ryzyka...................................................................557
2.4.2.2. Zarządzanie ryzykiem....................................................561
2.4.2.3. Informowanie o ryzyku.................................................564
3.5. Zasada ostrożności...................................................................................564
3.6. Zasada informowania..............................................................................567
4. Zakończenie........................................................................................................570

Monika Majak
Zasada wolności gospodarczej a działalność związana z obrotem produktami leczniczymi................572

Anna Fogel
Zasada powszechnej ochrony zabytków......................................................................584
1. Wprowadzenie................................................................................................... 584
2. Pojęcie zabytku...................................................................................................584
3. Zasada powszechnej ochrony zabytków bez względu na stan zachowania................................ 587
4. Znaczenie powszechnej ochrony zabytków dla uwarunkowań prawnych ochrony dóbr kultury niebędących zabytkami..............................................590
5. Uwagi końcowe..................................................................................................592

Adrian Misiejko
Zasady prawne regulujące organizowanie publicznego transportu zbiorowego w transporcie drogowym poprzez jednostki samorządu terytorialnego.................. 593
1. Wprowadzenie................................................................................................... 593
2. Zasady prawa......................................................................................................595
3. Zasada konkurencji dostosowywanej i zasada względnego uprzywilejowania operatorów..................596
4. Zasada jednostajnego rozwoju publicznego transportu zbiorowego...................................598
5. Zasady niedyskryminacyjne.............................................................................599
6. Próba wyodrębnionia zasady naczelnej.................................................................. 600
7. Wnioski...............................................................................................................601

Anna Lichosik
Zasada administracyjnego nadzoru nad rynkiem kapitałowym............................605
1. Wprowadzenie................................................................................................... 605
2. Zasady prawa......................................................................................................605
3. Aksjologia prawa rynku kapitałowego............................................................608
4. Zasady prawa rynku kapitałowego..................................................................609
5. Zasada administracyjnego nadzoru................................................................ 612
5.1. Zakres podmiotowy nadzoru KNF........................................................614
5.2. Zakres przedmiotowy nadzoru KNF.....................................................616
6. Podsumowanie...................................................................................................617

CZĘŚĆ VII. ZASADY W progresywnANIU ADMINISTRACYJNYM

Jan Olszanowski
Zasada praworządności w postępowaniu administracyjnym z perspektywy konstytucyjnej................. 621
1. Uwagi ogólne......................................................................................................621
2. Treść zasady praworządności...........................................................................624
3. Zasada praworządności w orzecznictwie sądowym......................................628
4. Podsumowanie...................................................................................................631

Anna Ważbińska-Dudzińska
Zasada zaufania do organów państwa a konsekwencje błędnych pouczeń strony w progresywnaniu administracyjnym.............................. 632

Paulina Ura, Ewa Kubas
Realizacja zasady przekonywania w innowacyjnaniu administracyjnym................641
1. Uwagi ogólne......................................................................................................641
2. Zasada przekonywania a zasada zaufania do organów państwa.................642
3. Realizacja zasady przekonywania w toku progresywnania administracyjnego.......................643
4. Realizacja zasady przekonywania poprzez uzasadnienie decyzji administracyjnej...................645
5. Znaczenie zasady przekonywania w warunkach uznania administracyjnego i luzu decyzyjnego
administracji.....................................................................................................................648
6. Zasada przekonywania w postanowieniach organu administracji publicznej...............................651
7. Realizacja zasady przekonywania w toku zawierania ugód administracyjnych............................. 652
8. Podsumowanie...................................................................................................654

Katarzyna Celińska-Grzegorczyk
Realizacja zasady przekonywania w ogólnym progresywnaniu administracyjnym................................ 655

Alina Miruć
Zasada wnikliwości, szybkości i prostoty nowoczesnania w sprawach z zakresu pomocy społecznej.........665
1. Zagadnienia wprowadzające............................................................................ 665
2. Zasady ogólne pomocy społecznej.................................................................. 668
3. Istota zasady wnikliwości, prędkości i prostoty innowacyjnania w ogólności i w odniesieniu do progresywnania w sprawach z zakresu pomocy społecznej............................................................................................ 670
4. Terminowość załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej jako realizacja zasady wnikliwości, prędkości i prostoty nowoczesnania................................................................................................673
5. Podsumowanie...................................................................................................675

Martyna Wilbrandt-Gotowicz
Zasada trwałości decyzji w postępowaniach administracyjnych zintegrowanych z prawem Unii
Europejskiej............................................................ 677
1. Uwagi wstępne................................................................................................... 677
2. Zasada trwałości decyzji w Kodeksie postępowania administracyjnego i prawie unijnym...............678
3. Tryby uchylenia lub zmiany decyzji ostatecznych w projektach kodyfikacji innowacyjnania administracyjnego Unii Europejskiej..........................................................................................................681
4. Tryby uchylenia albo zmiany decyzji ostatecznych w unijnych aktach sektorowych.........................685
5. Podsumowanie...................................................................................................691

Wojciech Piątek
Znaczenie zasad ogólnych progresywnania administracyjnego w wybranych ustawach z zakresu prawa administracyjnego............................................................................ 693
1. Wprowadzenie do rozważań............................................................................693
2. Obowiązywanie zasad ogólnych Kodeksu nowoczesnania administracyjnego na obszarze administracyjnego postępowania egzekucyjnego.................................................................................................... 694
3. Obowiązywanie zasad ogólnych Kodeksu postępowania administracyjnego w progresywnaniu o przyznanie świadczenia z zakresu pomocy społecznej.................................................................................. 697
4. Obowiązywanie zasad ogólnych Kodeksu postępowania administracyjnego w postępowaniu o udzielenie pozwolenia na budowę...........................................................................................................699
5. Podsumowanie...................................................................................................700

Paulina Bieś-Srokosz
Zasady Kodeksu innowacyjnania administracyjnego w postępowaniach administracyjnych prowadzonych poprzez organy agencji rządowych..........................................................................................................702
1. Wstęp...................................................................................................................702
2. Zasady ogólne nowoczesnania administracyjnego a przepisy ustawy o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.........................................................................................................................703
3. Odstąpienie poprzez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa od obowiązku doręczenia decyzji administracyjnej stronie............................................................................................................ 704
4. Rozważania nad zasadnością odstąpienia od zasady pisemności i doręczenia pism w nowoczesnaniach
administracyjnych prowadzonych przez organy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa............. 707

Magdalena Strożek-Kucharska
Zasady prawa użytkowane w postępowaniu egzekucyjnym w administracji............................. 709
1. Wprowadzenie................................................................................................... 709
2. Definiowanie pojęcia zasad prawa.................................................................................... 711
3. Zasady prawa zawarte w Konstytucji RP, a wykorzystywane w egzekucji administracyjnej..................... 718
4. Zasady prawa wynikające z Kodeksu innowacyjnania administracyjnego wykorzystywane w egzekucji administracyjnej.....................................................................................................................720
5. Zasady prawa wynikające z ustawy o progresywnaniu egzekucyjnym w administracji......................723
6. Zasady prawa wynikające z ustaw szczególnych modyfikujące ogólne zasady użytkowane w egzekucji administracyjnej............................................................................................... 723
7. Podsumowanie...................................................................................................725

CZĘŚĆ VIII. ZASADY W nowoczesnANIU PRZED SĄDAMI ADMINISTRACYJNYMI

Renata S. Lewicka, Marek Lewicki
Konstytucja a jednolitość orzecznictwa sądowoadministracyjnego..................... 729

Konrad Łuczak
Zasady stosowania prawa poprzez sądy administracyjne a pragmatyzm prawny................... 739
1. Uwagi wprowadzające.......................................................................................739
2. Kształt pragmatyzmu prawnego........................................................................ 741
najkorzystniejsze konsekwencje....................................................................................743
Teraźniejszość i przyszłość...............................................................................744
Empiryzm........................................................................................................... 745
Sytuacyjność....................................................................................................... 745
praktyczne rozumowanie................................................................................. 746
3. Kilka uwag o używaniu prawa materialnego przez sądy administracyjne............................ 747
4. Pragmatyczne spojrzenie na zasady użytkowania prawa................................748
5. Uwagi końcowe..................................................................................................753

Magdalena Sieniuć
Zasada jawności postępowania i skutki jej naruszenia w progresywnaniu sądowoadministracyjnym.......... 755

Ewa Wójcicka
Zasada danych procesowej jako przejaw rzetelnego innowacyjnania sądowoadministracyjnego........ 764
1. Wprowadzenie................................................................................................... 764
2. Istota i funkcje zasady informacji procesowej...............................................765
3. Zakres podmiotowy...........................................................................................768
4. Realizacja zasady udzielania danych prawnej.......................................... 769
5. Forma udzielanych pouczeń............................................................................ 773
6. Konsekwencje naruszenia zasady informacji procesowej............................774
7. Podsumowanie...................................................................................................775

Jakub Polanowski
Anonimizacja orzeczeń sądów administracyjnych w kontekście zasady jawności progresywnania sądowoadministracyjnego...................................................................................................777

Bibliografia....................................................................................................................... 793

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo
Kategoria Audiobooki
Marka Wolters Kluwer Polska SA
ISBN 9788381243995
Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 161,50 zł
Najwyższa cena 161,50 zł
W bazie od 25.10.2020
Data aktualizacji 22.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcja śledzenia zmian cen pozwala Ci podejmować świadome decyzje o zakupie.

Obecnie nie mamy historycznych danych cenowych dla produktu Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Recenzje / opinie

Masz ten produkt? Powiedz nam, co o nim myślisz.

Obecnie nie posiadamy recenzji dla Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo. Twój komentarz może być pierwszy!

Znalezione oferty w bazie

Ewentualne koszty przesyłki dla Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo Wolters Kluwer Polska SA nie są wkalkulowane w ceny prezentowanych poniżej ofert. Przed wyborem sklepu, uzyskaj informacje o renomie sklepu i nie zapomnij o możliwości ujawnienia dodatkowych kosztów. Lista sklepów z ofertami jest odświeżana raz na kilka minut.

  • Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo (oferta z TaniaKsiazka.pl)

    Zasady w prawie administracyjnym. teoria, praktyka, orzecznictwo Sklep on-line
    ★★★★★
    161,50 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Wolters Kluwer Polska SA

Produkty powiązane

Prawo do odliczenia vat w świetle orzecznictwa tsue
Wolters Kluwer Polska SA
Prawo pracy dla małych i średnich firm
Wolters Kluwer Polska SA

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...