Rozdział I
Rozwój Gospodarki Opartej na Wiedzy a postępowe zmiany zachowań instytucji kultury w Polsce (Beata Reformat) 9
Rozdział II
Sektor kultury i kreatywny w Polsce: istota, mechanizmy i ograniczenia, a także główne tendencje rozwoju (Katarzyna Żak) 18
Rozdział III
Marketing w instytucjach kultury – potrzeby i obawy (Anna Kwiecień) 32
Rozdział IV
Wyzwania instytucji kultury w zakresie marketingu i sponsoringu przez biznes (Jakub Kubiczek) 41
Rozdział V
Real-time marketing jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku polskich muzeów (Joanna Macalik) 51
Rozdział VI
Event marketing jako narzędzie promocji wydarzeń kulturalnych i biznesowych na przykładzie Katowic (Justyna Szymczyk) 63
Rozdział VII
Crowdinvesting – inwestycyjny model finansowania społecznościowego. Alternatywa dla instytucji kultury (Aleksandra Nocoń) 75
Rozdział VIII
Komunikacja jednostek kultury z otoczeniem z zastosowaniem mediów społecznościowych (Paulina Radzik) 88
Rozdział IX
wykorzystanie postępowych technice w jednostkach i placówkach kultury w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej (Adrian Pietrzyk) 95
Bibliografia 103
Spis fotografii 113
Spis rysunków 113
Spis tabel 114