Sylwetka i dokonania naukowe Profesora Leszka Żabińskiego 11
Część I
TEORIE RYNKU I KONSUMPCJI
Teorie rynku a procesy tworzenia i podmiany wartości (Roman Niestrój) 47
Refleksja nad rynkiem europejskim. Między polityką rynkową a zarządzaniem marketingowym (Jan W. Wiktor) 58
Istota, uwarunkowania i efekty strategii kreowania rynku (Lechosław Garbarski, Agnieszka Białachowska) 70
Wybrane aspekty konsumpcji (Halina Szulce) 83
Wydatki konsumpcyjne polskich gospodarstw domowych jako miara rozwoju gospodarki (Ewa Kieżel, Urszula Grzega) 89
Zmiana roli konsumenta na rynku i jej wpływ na wybrane koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem (Teresa Taranko) 101
Część II
ANALIZA RYNKU I KONCEPCJE SYSTEMÓW MARKETINGOWYCH
Ekonomia behawioralna a strategie marketingowe (Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk) 115
Zmienność ocen efektywności organizacji w koncepcjach marketingowych (Witold Kowal) 128
Polska na drodze rozwoju postępowej gospodarki. Wkład Prof. Zw. Dr. Hab. Leszka Żabińskiego do teorii rozwoju innowacyjnej gospodarki (Anna Olejniczuk-Merta) 137
Rozwój innowacji w usługach – perspektywa dostawcy i klienta (Mirosława Pluta-Olearnik) 149
Zarządzanie wiedzą klienta w kształtowaniu relacji i doświadczeń (Krystyna Mazurek-Łopacińska) 159
Customer engagement i customer value – o związkach między kluczowymi kategoriami współczesnego marketing relacji (Katarzyna Żyminkowska) 175
Część III
BADANIA I ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Badania jakościowe w kontekście trendów w rozwoju rynku i marketingu (Magdalena Sobocińska) 191
Wielopoziomowe i hybrydowe modele równań strukturalnych w marketingu (Adam Sagan) 200
Kultura narodowa w segmentacji rynków w marketingu międzynarodowym (Agnieszka Żbikowska) 212
Profesora Leszka Żabińskiego koncepcja produktów systemowych inspiracją dla kreowania innowacji na rynku politycznym (Krystyna Śliwińska, Michał Jaśniok) 222
Transformacja koncepcji marketingu producentów dóbr high-tech w kontekście przeobrażeń otoczenia (Joanna Wiechoczek) 230
Zaangażowanie klientów banków detalicznych na tle modelu sześciu rynków i 30R’s w marketingu relacyjnym (Małgorzata Kieżel) 244
dane o autorach 257