Niemalże podczas każdego wyjazdu zagranicznego musimy korzystać z noclegu w hotelu czy schronisku. Umiejętność komunikowania się w języku angielskim z obsługą hotelu jest więc absolutnie niezbędna! Dzięki samouczkowi poznamy podstawowe słownictwo i zwroty, które pozwolą nam poradzić sobie w sytuacji, z która zetknie się każdy podróżujący.
Forma elektroniczna publikacji ma dużą wartość, bowiem samouczkowi nadaliśmy przemyślany kształt pliku, który można wykorzystać na mnóstwo różnorodnych sposobów. Aby z niego korzystać nie musisz posiadać czytnika ebooków. Plik pdf z powodzeniem możesz otworzyć także w telefonie czy tablecie, zatem potrzebne Ci słówka i zwroty będziesz posiadać za każdym razem pod ręką. Nasz samouczek może więc być dla Ciebie wsparciem, po które sięgać będziesz tak prosto i często, jak zechcesz - starczy wyjąć telefon, aby Twój angielski doradca był z Tobą. Samouczek posiada nie tylko słownictwo, zwroty, frazy i rozmówki, lecz też pytania i ćwiczenia obrazkowe, a także tekstowe opracowane w taki sposób, żeby można było je odczytać nawet w telefonie. Plik pdf ma też inne wykorzystanie – osoby ceniące rozwiązywać ćwiczenia pisemne mogą wydrukować go całkowicie albo tylko wybrane fragmenty. Na końcu publikacji znajdują się odpowiedzi do wszelkich ćwiczeń, dzięki którym zweryfikujesz poprawność podanych przez siebie rozwiązań.
Słowami autorki:
"Nieodłącznym elementem każdej dłuższej podróży jest zakwaterowanie. Bez względu na to, czy przy wyborze atrakcyjnego nas obiektu hotelowego zwracamy uwagę na cenę, dzielnicę czy typ pokoju, najlepiej jest skorzystać z rozwiniętego systemu rezerwacyjnego przystępnego za pośrednictwem Internetu. Wbrew powszechnej opinii, nie trzeba posiadać karty kredytowej, żeby dokonać rezerwacji. Obecnie akceptowane są także karty debetowe, istnieje na dodatek możliwość dokonania płatności na miejscu, po uprzednim zabukowaniu adekwatnego pokoju w danym terminie. Nieraz jednak pojawia się konieczność bezpośredniego kontaktu z obiektem - mailowego albo telefonicznego - żeby dopytać o detale, zmienić rezerwację, czy poinformować personel, że dotrzemy na miejsce w późnych godzinach nocnych. Osoby korzystające z wycieczek zorganizowanych mogą w tym miejscu powiedzieć "Po co mi znajomość zagadnień związanych z zakwaterowaniem? Przecież wszystko jest wliczone w cenę, a na miejscu będzie rezydent". Być może,jednakowo jak w życiu - niczego nie można być pewnym na 100%. Co zrobić, jeśli na miejscu okaże się, iż otrzymaliśmy wnętrze z widokiem na zatłoczoną ulicę, zamiast na morze, jak było wcześniej ustalone? Jak poradzić sobie z sytuacją, kiedy zamiast dwóch oddzielnych łóżek dostajemy jedno podwójne? Co jeśli pracownik recepcji wręczy nam mapę miasta i zacznie opowiadać o najdogodniejszych środkach transportu i miejscach bardzo wartych odwiedzenia, a my nie zrozumiemy ani słowa? Większość z Was powie, że zorganizuje sobie czas na własną rękę, lecz czy nie należyciej wykorzystać się do rad kogoś, która zna się na rzeczy i chce nam doradzić najlepiej jak potrafi?"
„Angielski. Zakwaterowanie” to kompletny zbiór wiedzy językowej niezbędnej nam za granicą i równocześnie jedna z części linii „Angielski na wakacje”, która za rączkę poprowadzi nas poprzez trudy odbywających się w języku angielskim wizyt lekarskich, rozmów z kelnerem, sprzedawcą, recepcjonistą czy plażowiczem. Zapraszamy do wspólnej nauki i zapoznania się z całą serią.