Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej
Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej
Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej
Audiobooki Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej

27,55 zł

Specjalna okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą ofertę ma TaniaKsiazka.pl w cenie 27,55 zł

Przeszukaliśmy całą bazę sklepów online w naszym systemie aby odnaleźć najkorzystniejszą ofertę dla Ciebie. Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika z kategorii audiobooki kupisz w cenie 27,55 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Pokazana kwota 27,55 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
  • 9788323123217
  • Skrzypczak Piotr
  • Wydawnictwo Naukowe UMK
  • 428
  • 2009

Opis Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej

Tytuł Aktor i jego postać ekranowa. Aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej Autor Piotr Skrzypczak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika ISBN 978-83-231-2321-7 Rok wydania 2011 Toruń Wydanie 1 ilość stron 428 Format pdf Spis treści Wstęp /7

Rozdział 1: W sferze głównych kategorii teoretycznych. „Postać ekranowa" aktora filmowego
Wprowadzenie /15
1.1. Aktor filmowy jako instancja złożona i paradoksalna /16
1.2. Aktor a postać w strukturze tekstu filmowego /27
1.3. Postać filmowa jako struktura znaków ikonicznych i akustycznych /39
1.4. Podstawowe elementy definicji postaci ekranowej /59
Podsumowanie /67

Rozdział 2: Z teatralnej tradycji. Dziedzictwo XIX-wiecznej sztuki aktorskiej w kinie „prymitywnym"
Wprowadzenie /69
2.1. Epoka scenicznych rewolucji. Główne tendencje w teatralnym aktorstwie XIX wieku /72
2.2. Realizm. Gra emocjonalna a gra intelektualna /74
2.3. Wariant - charakter a prawda psychologiczna /80
2.4. Gwiazdorzy i zespoły /87
2.5. Szekpirowskie emploi i superbus /100
2.6. Modele, performerzy i aktorzy w pierwszych rejestracjach kinematograficznych /108
2.7. Melies i prehistoria aktorstwa filmowego /117
Podsumowanie /124

Rozdział 3: Ku autonomii i nobilitacji. Pierwsze lata filmowego aktorstwa dramatycznego
Wprowadzenie / 127
3.1. Początki „prawdziwego" aktorstwa filmowego. Obrazy z życia i sceny z teatru /131
3.2. Z daleka i z bliska. Statyści i aktorzy w monumentach historycznych /148
3.3. Aktorskie konsekwencje przełomu Griffithowskiego /156
3.4. Gwiazdy. Fotogenia, wariant i mit /185
Podsumowanie /198

Rozdział 4: Pod znakiem gagu. Triumfalny looping filmowego aktorstwa komediowego
Wprowadzenie /201
4.1. Na scenie, arenie i estradzie. Prehistoria aktorstwa filmowej burleski /206
4.2. Gag komediowy a postać komediowa /221
4.3. Genre i emploi komiczne /230
4.4. Chaplin i Keaton. Gest, maska i interakcje komiczne /244
Podsumowanie /267

Rozdział 5: poprzez pryzmat teorii. Aktorstwo filmowe w ujęciu rosyjskich reżyserów-teoretyków
Wprowadzenie /269
5.1. Aktor akrobatyczny i myślący - według Meyerholda /275
5.2. Aktor naturalny i aktor mechaniczny - według Kuleszowa /288
5.3. Aktor antropologicznie zaprojektowany i jego postać montażowa - według Eisensteina /303
5.4. Model filmowy a aktor filmowy. Summa Pudowkinowska /322
Podsumowanie /336

Rozdział 6: Przeciw naturalizmowi. Ekranowy rozmiar aktorstwa ekspresjonistycznego
Wprowadzenie /339
6.1. Somatyczność i schizoidalność. Ciało i dusza postaci z ekspresjonistycznego panoptikonu /341
6.2. Ornamentyzacja ciała i pseudometafizyczny panoptikon /353
6.3. Marionety i performerzy. Statyści w niemieckich filmach monumentalnych / 359
6.4. Krzyk głośny i „krzyk niemy". Ekspresjonistyczne techniki aktorskie w teatrze /367
6.5. Postać ekranowa aktora ekspresjonistycznego /373
Podsumowanie /390

Wybrana bibliografia /393
Indeks osób /401
Indeks filmów /415
Spis ilustracji /419
Summary /421

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej
Kategoria Audiobooki
Marka Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN 9788323123217
Autor Skrzypczak Piotr
Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe UMK
Ilość stron 428
Rok wydania 2009
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 27,55 zł
Najwyższa cena 27,55 zł
W bazie od 15.07.2016
Data aktualizacji 27.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcja śledzenia historii cen pozwala na ocenę wartości produktu na przestrzeni czasu.

Nie udało się pozyskać historycznych danych na temat cen dla produktu Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej (Audiobooki). Spróbuj proszę ponownie później.

Recenzje / opinie

Opinia użytkowników jest dla nas niezwykle istotna! Wyślij recenzję produktu.

Jeszcze nikt nie ocenił Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!

Znalezione oferty w bazie

Prezentowane poniżej ceny dla produktu Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika nie wliczają w siebie ekstra wydatków związanych z wysyłką. Zanim dokonsz zakupu, zorientuj się w renomie sklepu i nie zapomnij o możliwości doliczenia innych kosztów. Aktualizacja katalogu sklepów następuje co kilka minut.

  • Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej (idź do TaniaKsiazka.pl)

    Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej Sklep on-line
    ★★★★★
    27,55 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

Produkty powiązane

Rozum w zdrowym rozsądku, AZ#385A6E0FEB/DL-ebwm/pdf
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Anioł w poezji baroku. dzieje postaci w kulturze dawnej europy
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Czwarty gaj. riedla teoria sztuk pięknych, 978-83-231-4967-5
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Dezynfekcja chemiczna zabytków na podłożu papierowym - skuteczność i zagrożenia
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Zabójcy seryjni i wielokrotni, AZ#3A1241FFEB/DL-ebwm/pdf
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...