Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf
Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf
Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf
Audiobooki Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf

21,72 zł

Promocja dla Ciebie!

Najlepszą propozycję ma TaniaKsiazka.pl w cenie 21,72 zł

Przeszukaliśmy bazę internetowych sklepów w bazie Docero aby wyszukać najkorzystniejszą ofertę specjalnie dla Ciebie. Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf Wydawnictwo naukowe uniwersytetu mikołaja kopernika z kategorii audiobooki kupisz w cenie 21,72 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona wota 21,72 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
  • 9788323123200
  • Marcin Błażejowski
  • 298
  • 2009

Opis Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf

Tytuł Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych Autor Marcin Błażejowski Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika ISBN 978-83-231-2320-0 Rok wydania 2009 Toruń Wydanie 1 ilość stron 298 Format pdf Spis treści Wstęp / 9

Rozdział 1. Teoretyczne aspekty analizy popytu konsumpcyjnego / 15
1.1. Rys historyczny modelowania popytu / 15
1.2. Podstawy teoretyczne analizy popytu / 21
1.2.1. Części teorii wyboru konsumenta / 21
1.2.2. Popyt i funkcje popytu / 24
1.3. Założenia ekonometrycznego modelowania popytu / 30
1.4. Funkcje popytu na podstawie szeregów obserwacji dziennych / 36

Rozdział 2. Ekonometryczne modele popytu konsumpcyjnego / 40
2.1. Charakterystyka szeregów obserwacji dziennych / 40
2.2. Analityczne funkcje popytu, ich charakterystyki, a także własności / 43
2.3. Definicje oraz metody wyznaczania elastyczności popytu / 48
2.3.1. Rozciągliwość popytu w punkcie / 49
2.3.2. Różnicowa, a także łukowa sprężystość popytu / 52
2.3.3. Rozciągliwość popytu według koncepcji metody pomiaru efektów oddziaływania zmiennych / 55
2.3.4. Definicja oraz wyznaczanie cenowej sprężystości opakowaniowej / 58
2.4. Specyfikacja modelu popytu według koncepcji dynamicznych modeli zgodnych / 61
2.4.1. Podstawowe dane o metodologii dynamicznych modeli zgodnych / 61
2.4.2. Dobór postaci analitycznej dla potrzeb modelowania popytu na podstawie informacji dziennych / 66

Rozdział 3. Modele „bąbli promocyjnych" / 73
3.1. Charakterystyka zjawiska „bąbla promocyjnego" / 73
3.2. Identyfikacja wystąpienia efektu „bąbla promocyjnego" / 86
3.3. Modelowanie efektu „bąbla promocyjnego" / 89
3.3.1. Modele odpowiedzi rynku i funkcje odpowiedzi impulsowych / 89
3.3.2. Model funkcji transferowej / 93
3.4. Modele wielorównaniowe jako narzędzia opisu efektów promocyjnych / 98
3.4.1. Funkcje odpowiedzi impulsowych w modelach VAR / 101
3.4.2. Modele strukturalne / 107

Rozdział 4. Funkcje popytu oraz funkcje sprzedaży na przykładzie proszków do prania / 115
4.1. Przygotowanie informacji empirycznych / 115
4.2. Modele popytu dla wybranych marek proszków do prania / 117
4.2.1. Empiryczne modele popytu / 117
4.2.2. Wyznaczanie ocen elastyczności popytu w punkcie / 127
4.2.3. Sprężystości cenowe zgodnie z koncepcją metody pomiaru efektów oddziaływania zmiennych / 133
4.2.4. Podsumowanie wyników przykładu empirycznego modelowania popytu na podstawie informacji dziennych dla rynku proszków do prania / 135
4.3. Wielorównaniowe modele rynku, a także funkcje sprzedaży na przykładzie rynku proszków do prania / 137
4.3.1. Przykłady identyfikacji wystąpienia efektu „bąbla promocyjnego" / 138
4.3.2. Ekonometryczny model mikrorynku według metodologii wektorowej autoregresji / 140
4.3.3. Ekonometryczny model mikrorynku o równaniach współzależnych na przykładzie proszków do prania / 151
4.4. Porównanie wyników analizy rozciągliwości cenowych popytu na podstawie modelowania jedno-i wielorównaniowego / 171
4.4.1. Porównanie ilości wskazanych ocen sprężystości cenowych / 173
4.4.2. Porównanie znaków wyznaczonych ocen elastyczności cenowych / 175
4.4.3. Porównanie różnic w uzyskanych ocenach rozciągliwości cenowych / 176

Rozdział 5. Przykłady użycia sprężystości cenowych oraz modeli „bąbli promocyjnych" dla rynku proszków do prania / 179
5.1. Funkcje odpowiedzi impulsowych wyprowadzone na podstawie modelu VAR(3) / 179
5.2. Analiza mnożnikowa, a także symulacje z ekonometrycznego modelu mikrorynku o równaniach współzależnych / 190
5.3. Budowa wariantowych prognoz sprzedaży na podstawie scenariuszy akcji promocyjnych na przykładzie rynku proszków do prania / 203
5.3.1. Scenariusze równoległych jednoczesnych promocji / 203
5.3.2. Scenariusze równoległych promocji pojawiających się w różnorodnych okresach / 209

Zakończenie / 214
Dodatek A / 222
A.l. Oznaczenia zmiennych uwzględnionych w poszczególnych modelach / 222
A.2. Oszacowane modele popytu / 224
A.2.1. Modele popytu na analizowane proszki do prania sprzedawane w niepokaźnych opakowaniach / 224
A.2.2. Modele popytu na analizowane proszki do prania sprzedawane w przeciętnych opakowaniach / 226
A.3. Oszacowane równania modelu VAR(3) / 227
A.3.1. Blok równań dla logarytmów ilości sprzedanych niewiele znaczących i przeciętnych opakowań analizowanych marek proszków do prania / 227
A.3.2. Przebiegi funkcji odpowiedzi impulsowych dla impulsów z cen pozostałych siedmiu marek proszków do prania / 255
A.4. Pozostałe mnożniki dynamiczne dla impulsów pochodzących z cen czterech marek o największym udziale w rynku / 258
A.4.1. Scenariusz pierwszy: równoległe promocje dwóch marek proszków do prania / 258
A.4.2. Scenariusz drugi: równoległe promocje trzech marek proszków do prania / 261
A.4.3. Scenariusz trzeci: równoległe promocje czterech marek proszków do prania / 263
Dodatek B / 264
B.l. Wpływ agregacji szeregów czasowych na oceny sprężystości cenowych popytu / 264
B. 1.1. Porównanie ocen elastyczności cenowych popytu uzyskanych z modeli szacowanych na podstawie danych dziennych i tygodniowych / 266
B.2. Analiza porównawcza wielorównaniowych modeli mikrorynku produktów konsumpcyjnych dla danych tygodniowych i dziennych / 271
B.2.1. Założenia scenariuszy do symulacji, a także uzyskane wyniki / 273
Literatura / 278
Spis tabel / 286
Spis rysunków / 289
Skorowidz / 293
(Summary) / 295

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf
Kategoria Audiobooki
Marka wydawnictwo naukowe uniwersytetu mikołaja kopernika
ISBN 9788323123200
Autor Marcin Błażejowski
Ilość stron 298
Rok wydania 2009
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 21,72 zł
Najwyższa cena 21,72 zł
W bazie od 21.02.2016
Data aktualizacji 27.04.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcja śledzenia zmian cen pozwala Ci podejmować świadome decyzje zakupowe.

Na chwilę obecną nie posiadamy danych historycznych dotyczących cen dla produktu. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia.

Recenzje / opinie

Twoja opinia jest dla innych niezwykle ważna! Wyślij swoją recenzję tego produktu.

Nie mamy jeszcze opinii na temat tego produktu. Czy chciałbyś dodać pierwszą recenzję?

Znalezione oferty w bazie

Do kwot pokazanych poniżej dla Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf Wydawnictwo naukowe uniwersytetu mikołaja kopernika nie doliczono ewentualnych kosztów dostawy. Zanim wskażesz miejsce zakupu, zapoznaj się z oceną firmy i uwzględnij koszt wysyłki/dostawy. Lista propozycji cenowych jest cyklicznie uaktualniana, co kilka - kilkanaście minut.

  • Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf Sklep on-line
    ★★★★★
    21,72 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki wydawnictwo naukowe uniwersytetu mikołaja kopernika

Produkty powiązane

Listy do redaktorów "wiadomości", t. 1 Wydawnictwo naukowe uniwersytetu mikołaja kopernika
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Anioł w poezji baroku. dzieje postaci w kulturze dawnej europy
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Czwarty gaj. riedla teoria sztuk pięknych, 978-83-231-4967-5
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Dezynfekcja chemiczna zabytków na podłożu papierowym - skuteczność i zagrożenia
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...