Książka „Psychologia twórczości plastycznej" jest pierwszą pozycją naukową z tego zakresu w Polsce. Zbudowana jest z trzech części: część I obejmuje teoretyczne podstawy twórczości plastycznej w świetle głównych nurtów psychologii XX w. I teorii psychopatologicznej, psychoanalizy i psychologii głębi, psychologii poznawczej, humanistycznej i interakcyjnej. Autor wychodzi z założenia, iż każda z wymienionych teorii wyjaśnia w jakimś stopniu istotę i mechanizmy procesu twórczego, uwarunkowania osobowościowe i społeczne, ale ani jedna z nich nie może pretendować do miana teorii uniwersalnej. Część I-szą kończy prezentacja stanowiska holistycznego (teorii interakcyjnej), traktowanego jako hipotetyczna podstawa do dalszych badań. Część II-ga to efekt 30-letnich badań empirycznych, prowadzonych osobiści przez autora, obejmujących fazy i etapy rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży, zjawisko kryzysu w okresie fizjoplastyki, próby przezwyciężenia tych zahamowań, a także analizę typologiczną cyklu twórczego. Łącznie autor przebadał ponad 25 tysięcy wytworów dzieci od 2 r.ż., młodzieży do 20 r.ż. Część III-cia to analiza podstawowych funkcji twórczości plastycznej w ujęciu człowieka (edukacyjnej, projekcyjnej, terapeutycznej). Całość ilustrowana przykładami reprodukcji dzieł sztuki i prac dzieci i młodzieży. Podejście teoretyczne, badania eksperymentalne czynią z tej monografii pracy oryginalną dla nauki i ważną dla praktyki pedagogicznej. Praca oparta jest na realizacji własnego wieloletniego programu badawczego (30 lat). Było to możliwe dzięki fachowemu przygotowaniu Autora w dziedzinie psychologii i plastyki. Badania i analiza materiałów empirycznych pochłonęły przez te 30 lat tysiące godzin. Była to praca oparta na samosterowności i realizacji własnej pasji poznawczej, bez jakiegokolwiek wsparcia finansowego ze strony uczelni, czy sponsorów prywatnych. Oddajemy do Państwa dłoni książkę, niemającą jak dotąd pierwowzoru w literaturze psychologicznej w takim jak ta zakresie, jest autorską próbą dyskusji z czytelnikami. Ambicją autora nie było opracowanie podręcznika w ujęciu encyklopedycznym albo wyczerpująco przybliżającego szczegółowe opracowania związane z psychologią twórczości artystycznej. Publikacja jest wykładnią nie tylko wiedzy, doświadczenia osobistego, ale także przyjętego systemu wartości. Takie nastawienie pozwalało autorowi na wybiórcze traktowanie materiału historycznego (dzieł sztuki) i wielu opracowań naukowych. Przedstawione w książce rozważania o twórczości plastycznej posłużą wielu psychologom jako materiał do refleksji, a plastykom przybliżą wiedzę psychologiczną na temat tej dziedziny twórczości. Ten ostatni cel wpłynął w sporym stopniu na sposób prezentacji zagadnień z nią związanych. Autor unikał recept, komplikacji formalnej treści, niezrozumiałej dla plastyków prezentacji informacji statystycznych z badań empirycznych. Przyjęte sposoby prezentacji wiedzy znalazły wielokrotne potwierdzenie w licznych kontaktach ze środowiskami twórców i z psychologami badającymi problemy dotyczące psychologii twórczości. Studia teoretyczne i badania empiryczne omówione w tej książce są związane są z jedną, lecz jakże istotną dziedziną aktywności ludzkiej. Twórczość plastyczna, obejmująca rysunek, malarstwo, grafikę, rzeźbę, architekturę, urbanistykę i mnóstwo sztuk stosowanych (np. Projektowanie form użytkowych, sztukę ogrodową, projektowanie ubiorów itp.) i wchodzących w syntezę z innymi dziedzinami sztuki (film, teatr, cyrk), to aktywność mająca ponad 40 tysięcy lat. Wszakże ewolucja twórczości plastycznej w różnych kręgach kulturowych to domena historii sztuki, niemniej psychologia, która poszukuje społecznych i osobowych uwarunkowań i mechanizmów tej dziedziny działalności ludzkiej, musi odwoływać się do faktów historycznie uzasadnionych.
Audiobooki
Impuls
Psychologia twórczości plastycznej Impuls
40,38 zł
Specjalna okazja dla Ciebie!
Najlepszą ofertę ma TaniaKsiazka.pl w cenie 40,38 zł
Idź do sklepu
Przeszukaliśmy bazę sklepów online w naszej bazie danych aby odszukać najbardziej korzystną ofertę specjalnie dla Ciebie. Psychologia twórczości plastycznej Impuls IMPULS z kategorii audiobooki kupisz w cenie 40,38 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona wota 40,38 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.
Zobacz wszystkie oferty ...Opis Psychologia twórczości plastycznej Impuls
Specyfikacja produktu
Specyfikacja Psychologia twórczości plastycznej Impuls | |
---|---|
Kategoria | Audiobooki |
Marka | IMPULS |
ISBN | 9788375872804 |
Autor | Popek Stanisław |
Wydawnictwo | Impuls |
Ilość stron | 490 |
Rok wydania | 2010 |
Aktualnych ofert | 1 |
Najniższa cena | 40,38 zł |
Najwyższa cena | 40,38 zł |
W bazie od | 30.03.2017 |
Data aktualizacji | 16.09.2024 |
Opinia użytkowników | - |
Nasza recenzja | - |
Rekomendacja sklepu | TaniaKsiazka.pl |
Historia cen
Funkcja monitorowania zmian cen pozwala Ci podejmować przemyślane decyzje zakupowe.
Nie udało nam się pobrać archiwalnych informacji cenowych dla tego produktu. Spróbuj proszę ponownie później.
Nie udało nam się pobrać archiwalnych informacji cenowych dla tego produktu. Spróbuj proszę ponownie później.
Recenzje / opinie
Podziel się z innymi swoją opinią o produkcie! Twoje doświadczenie może pomóc innym kupującym.
Jeszcze nikt nie ocenił tego produktu. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!
Jeszcze nikt nie ocenił tego produktu. Bądź pierwszy i dodaj swoją opinię!
Znalezione oferty w bazie
Do kwot pokazanych niżej dla Psychologia twórczości plastycznej Impuls IMPULS nie wliczono ewentualnych kosztów dostawy. Zanim wybierzesz, gdzie zakupić produkt, zapoznaj się z opiniami o sklepie i zapoznaj sie z warunkami realizacji zamówienia. Odświeżanie katalogu sklepów z ofertami ma miejsce co kilka - kilkanaście minut.
-
Psychologia twórczości plastycznej Impuls (w sklepie TaniaKsiazka.pl)
★★★★★40,38 złKategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki IMPULS
Produkty powiązane
37,81 zł
W trosce o wychowanie w szkole
24,17 zł
Opieka-wychowanie-kształcenie
17,10 zł
Krok w kierunku kreatywności Impuls
Inne z kategorii Audiobooki
Przeglądaj produkty z kategorii audiobooki popularnych marek:
Popularne marki:
Audiobooki
Armoryka,
Audiobooki
Harlequin,
Audiobooki
Infor PL,
Audiobooki
Novae Res,
Audiobooki
Storybox,
Audiobooki
Universitas,
Audiobooki
Uniwersytet Śląski,
Audiobooki
Wolters Kluwer Polska SA,
Audiobooki
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego,
Audiobooki
Wydawnictwo Naukowe PWN
Ostatnio zaktualizowane:
- Nieoczekiwana zamiana serc
- O pochodzeniu. Ujęcie naukowe
- Business Partner. Level B2. Coursebook
- Zarządzanie kryzysowe a logistyka – ujęcie praktyczne
- Vril. Moc nadchodzącej rasy. Vril. The Power of the Coming Race
- Jaga i dom na orlich nogach
- Naprawdę? - Tylko w Legimi możesz przeczytać ten tytuł przez 7 dni za darmo
- Ulubione pozycje seksualne
- Arsène Lupin. Zęby tygrysa
- Siesta. Miniatury muzyczne