"Inwentaryzacja jest jedną z podstawowych dziedzin rachunkowości. W części II e-booka zostały przedstawione błędy w przeprowadzaniu inwentaryzacji metodami uzgodnienia i weryfikacji sald oraz nieprawidłowości dotyczące rozliczania ich wyników.
Z części tej można się m.in. Dowiedzieć: jak ustalić zakres uzgodnienia i weryfikacji sald, aby uniknąć niekompletnego przeprowadzenia inwentaryzacji, jakie są skutki nieprawidłowego szacowania czasu niezbędnego na uzgodnienie i weryfikację sald, jakie błędy utrudniają, a choćby przedłużają uzgodnienie i weryfikację sald, jakie błędy powodują nierzetelność uzgodnienia i weryfikacji sald, kiedy nie można zmieniać metody inwentaryzacji z uzgodnienia sald na weryfikację sald, jakie błędy popełniają jednostki na etapie rozliczania wyników uzgodnienia i weryfikacji sald.
Dla każdej nieprawidłowości podano – krok po kroku – procedury, których stosowanie powinno pozwolić na jej wyeliminowanie jeszcze podczas trwania inwentaryzacji. Wyrózniono osoby, które są odpowiedzialne za ich wykonanie.
podano także właściwy sposób innowacyjnania po ich ujawnieniu. Wszystkie zagadnienia zostały zilustrowane przykładami z praktyki jednostek sektora publicznego – łącznie ponad 90. "