Przewiduj efekty informacji zwrotnej Stwórz w zespole atmosferę otwartości Stosuj konstruktywną krytykę Wsłuchaj się w dane zwrotne płynące z otoczenia by Twoja organizacja ciągle ewoluowała, rozwijała się i odnosiła sukcesy, potrzebne jest podjęcie działań mających na celu korektę ewentualnych niepożądanych efektów.
na dodatek dla dobra zarządzanego przez Ciebie zespołu i każdego pracownika indywidualnie wskazane jest usunięcie problemów z bezkonfliktowym i starannym udzielaniem informacji zwrotnej. Nie jest to proste zadanie - ludzie szczególnie niejednokrotnie odbierają je jako otwarty atak na swoją osobę i zamykają się na proponowane zmiany.
Tymczasem informacja zwrotna nie jest krytycznym monologiem, a nieprzeciętnym narzędziem umożliwiającym produktywne zarządzanie. Trenuj swoje zdolności przywódcze i naucz się: określać najwłaściwszy czas wkraczania do akcji, przełamywać opór przed zmianami, pokonywać przeszkody komunikacyjne, udzielać dokładnych wskazówek.
Bądź menadżerem, który potrafi: efektywnie zmieniać zachowania zespołu przełamywać postawę obronną własną i innych członków organizacji radzić sobie z napiętymi sytuacjami przekazywać informację zwrotną przełożonemu.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.