Tytuł nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych Autor Sławomir Smyczek Język polski Wydawnictwo Placet ISBN 978-83-7488-046-6 Rok wydania 2012 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 250 Format pdf Spis treści Wstęp 5
Rozdział I Rola i znaczenie rynków finansowych we współczesnej gospodarce11
1.1. Rynki finansowe – pojęcie, charakterystyka 11
1.2. Podmioty rynków finansowych – warianty, charakterystyka 25
1.3. Miejsce polskiego rynku finansowego w globalnym systemie finansowym 35
Rozdział II Konsument i jego zachowania na rynkach finansowych 44
2.1. Konsument i jego rola na rynkach finansowych 44
2.2. Istota zachowań konsumentów na rynkach finansowych 53
2.3. Cykl decyzyjny konsumenta na rynkach finansowych 68
Rozdział III Heterogenizacja a homogenizacja zachowań konsumentów na rynkach finansowych 83
3.1. Potrzeby finansowe i wartości oczekiwane poprzez konsumentów na rynkach finansowych 84
3.2. Poszukiwanie i ocena możliwości zaspokojenia potrzeb przez konsumentów na rynkach finansowych 100
3.3. Decyzje zakupu konsumentów na rynkach finansowych 111
3.4. Ocena decyzji i wartości uzyskanych przez konsumentów na rynkach finansowych 120
Rozdział IV Charakterystyka nowych trendów w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych 125
4.1. Wpływ globalizacji na zachowania konsumentów na rynkach finansowych 125
4.2. Etnocentryzm konsumencki na rynkach finansowych 134
4.3. Wirtualizacja zachowań konsumentów na rynkach finansowych 144
4.4. Zjawisko podwójnego zagrożenia a lojalność konsumentów na rynkach finansowych 152
4.5. Postawy etyczne konsumentów na rynkach finansowych 158
Rozdział V Negatywne zjawiska w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych 163
5.1. Wpływ kryzysu gospodarczego na zachowania konsumentów na rynkach finansowych 164
5.2. Analfabetyzm finansowy konsumentów 173
5.3. Wykluczenie finansowe konsumentów 184
5.4. Upadłość finansowa konsumentów 195
Rozdział VI Zmiany w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych 200
6.1. Typologia konsumentów na rynkach finansowych w świetle zmian rynkowych 200
6.2. Model zachowań konsumentów w świetle zmian na rynkach finansowych 207
6.3. Kierunki zmian w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych 215
Zakończenie 226
Bibliografia 234
Spis rysunków i tabel 241
Załącznik 243
Rozdział I Rola i znaczenie rynków finansowych we współczesnej gospodarce11
1.1. Rynki finansowe – pojęcie, charakterystyka 11
1.2. Podmioty rynków finansowych – warianty, charakterystyka 25
1.3. Miejsce polskiego rynku finansowego w globalnym systemie finansowym 35
Rozdział II Konsument i jego zachowania na rynkach finansowych 44
2.1. Konsument i jego rola na rynkach finansowych 44
2.2. Istota zachowań konsumentów na rynkach finansowych 53
2.3. Cykl decyzyjny konsumenta na rynkach finansowych 68
Rozdział III Heterogenizacja a homogenizacja zachowań konsumentów na rynkach finansowych 83
3.1. Potrzeby finansowe i wartości oczekiwane poprzez konsumentów na rynkach finansowych 84
3.2. Poszukiwanie i ocena możliwości zaspokojenia potrzeb przez konsumentów na rynkach finansowych 100
3.3. Decyzje zakupu konsumentów na rynkach finansowych 111
3.4. Ocena decyzji i wartości uzyskanych przez konsumentów na rynkach finansowych 120
Rozdział IV Charakterystyka nowych trendów w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych 125
4.1. Wpływ globalizacji na zachowania konsumentów na rynkach finansowych 125
4.2. Etnocentryzm konsumencki na rynkach finansowych 134
4.3. Wirtualizacja zachowań konsumentów na rynkach finansowych 144
4.4. Zjawisko podwójnego zagrożenia a lojalność konsumentów na rynkach finansowych 152
4.5. Postawy etyczne konsumentów na rynkach finansowych 158
Rozdział V Negatywne zjawiska w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych 163
5.1. Wpływ kryzysu gospodarczego na zachowania konsumentów na rynkach finansowych 164
5.2. Analfabetyzm finansowy konsumentów 173
5.3. Wykluczenie finansowe konsumentów 184
5.4. Upadłość finansowa konsumentów 195
Rozdział VI Zmiany w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych 200
6.1. Typologia konsumentów na rynkach finansowych w świetle zmian rynkowych 200
6.2. Model zachowań konsumentów w świetle zmian na rynkach finansowych 207
6.3. Kierunki zmian w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych 215
Zakończenie 226
Bibliografia 234
Spis rysunków i tabel 241
Załącznik 243