We współczesnej gospodarce kryzys nie jest stanem unikatowym,niepodzielnym elementem rozwoju każdej organizacji. Część równocześnie teoretyków, jak i praktyków biznesu uważa,aktualnie żyjemy w czasach permanentnego kryzysu, poprzez co umiejętność zarządzania organizacją w kryzysie stała się kluczową kompetencją menedżera.
szczególnie często kryzys rozumiany jest jako sytuacja zagrażająca gospodarce, organizacjom i jednostkom. Można jednak spojrzeć na niego także jak na szansę rozwojową oraz początek kolejnych sukcesów organizacji.
W historii gospodarczej świata, a także Polski prosto można znaleźć mnóstwo opowieści o dużych sukcesach, lecz też ładnych porażkach w walce z kryzysem. Starczy spojrzeć na listę największych firm w przeszłości - część z nich dziś już nie istnieje albo nie odgrywa stanowczej roli w biznesie.
Niegdysiejsi liderzy zostali pokonani przez organizacje, które w starciu z kryzysem dokonały radykalnych zmian, przezwyciężyły go i dziś znajdują się na etapie dynamicznego rozwoju. Książka jest skierowana równocześnie do pracowników naukowych uczelni wyższych, jak i do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz praktyków biznesu.
Dla naukowców może stać się inspiracją do prowadzenia dalszych badań, a także zajęć dydaktycznych. Adepci nauki zarządzania i praktycy biznesu znajdą w niej interesujące przypadki, które pozwolą im lepiej zrozumieć zjawisko kryzysu, oraz wskazówki dotyczące tego, jak sobie z nim radzić, a także jakich błędów należy unikać.