Współcześnie zmiany społeczne, gospodarcze i technologiczne przebiegają w bardzo dynamiczny, impulsywny, a także niezdeterminowany sposób. Równocześnie postępująca globalizacja oraz związane z nią procesy integracji podmiotów gospodarczych powodują konieczność zmiany podejścia do procesów gospodarczych i społecznych.
Jednym z pokaźnych części globalizacji jest zacieśnianie współpracy między podmiotami gospodarczymi rozmieszczonymi na całym globie. Powyższe tendencje przenoszą się jeszcze na relacje między pojedynczymi osobami i klientami (równocześnie podmiotami gospodarczymi, jak i klientami jednostkowymi).
sprawia to na dodatek wzrost oczekiwań nie tylko wobec jakości świadczonych usług,dodatkowo ogólnego funkcjonowania danego podmiotu. W wyniku tych składników jeszcze większego znaczenia nabierają wszelkie działania i procesy związane ze produktywnym i atrakcyjnym przemieszczaniem dóbr i usług, zarówno w odniesieniu do całego świata, jak i w relacji na mniejszych odległościach.
Stanowią one obszar zainteresowań przedstawicieli praktyki gospodarczej, a także świata nauki, których działania skupiają się na poszukiwaniu nowych rozwiązań, które pozwolą na rozwiązanie problemów stawianych przez obecne, a także przyszłe wyzwania i kryteria.