Globalizacja jest procesem trudnym, złożonym o charakterze obiektywnym. Termin „globalizacja" jest różnorodnie definiowany. Pomijając całe spektrum znaczeń, można bezspornie stwierdzić, że globalizacja jest jednym z najważniejszych wyzwań, przed którymi staje każdy współczesny człowiek, a z zasady przedsiębiorca.
Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem z perspektywy globalizacji, tworzy konieczność budowania nowego podejścia strategicznego. W takiej bowiem sytuacji wydaje się trafnym przyjmowanie podejścia, iż nie można z góry pozbawiać jednostki gospodarczej możliwości rozwoju z tegoż powodu, że nie uwzględnimy sił i czynników globalizacji, które mają ogromny wpływ na funkcjonowanie podmiotów gospodarczych o charakterze lokalnym czy regionalnym.
Przyjęcie transnarodowej i globalnej strategii powinno pomóc organizacji gospodarczej określać jak postrzega ona swoją pozycję w otoczeniu globalnym, a także w jaki sposób winny być formułowane jej strategie.
Transnarodowa obsługa marketingowa winna określać standardy obsługi klientów na rynku globalnym. W jej ramach powinno się także monitorować rynek i reakcje na zmiany jakie w nim zachodzą. Strategia wobec filii, polega na budowie odpowiedzialnej struktury umożliwiającej monitorowanie oddziałów organizacji zlokalizowanych w różnych częściach świata.
Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali globalnej formuje możliwość opracowania takiej polityki, która umożliwia bezproblemową zmianę kraju zamieszkania i powoływania globalnych menedżerów. Zarządzanie produkcją i logistyką powinno umożliwiać określenie zasad zarządzania głównymi działaniami, które ukierunkowane być powinny na uzyskanie wartości dodanej przez planowanie i realizację produkcji w skali globalnej, tworzenie globalnych łańcuchów logistycznych, przy uwzględnieniu lokalizacji przedsiębiorstw produkcyjnych, a w końcu organizację globalnych zamówień (np.
zamiast dla pojedynczego oddziału organizacja zakupów dla całej grupy, dająca możliwość wynegocjowania preferencji ceny). Zarządzanie technologią w skali globalnej, polega głównie na podmianie doświadczeń a także na tworzeniu systemów rozwoju posiadających służyć całej organizacji, a nie tylko jej poszczególnym jednostkom składowym.
W ramach zarządzania globalnego i transnarodowego powinno się także realizować marketing międzynarodowy, a także segmentację i pozycjonowanie na rynkach globalnych. Wyjątkowo widocznym a zarazem dość trudnym elementem zarządzania globalnego do realizacji w praktyce jest zarządzanie finansami.
W ramach jego realizacji powinno się uwzględniać: ryzyko kursowe, wycenę transferu, budowanie konkurencyjności globalnej. Struktura organizacyjna i kontrola globalna określają jaki zarys przyjmie organizacja zarówno dla jak w dodatku w trakcie realizacji stawianych sobie celów strategicznych.
wyjątkowo ważne znaczenie odgrywa tutaj kultura organizacyjna, która wytworzona jest poprzez wspólne założenia, wartości, postawy pracowników jak też menedżerów.