Stałą cechą towarzyszącą procesom gospodarczym w czasach niepewności, nieprzewidywalności, a także niepełnej danych jest zjawisko zwane kryzysem. W życiu każdej organizacji kryzys, niezależnie od skali, za każdym razem jest okresem rewolucyjnym, a nawet stanowi punkt zwrotny w jej działalności.
Niektórzy postrzegają kryzys jako wyniszczające zagrożenie, a inni – wręcz przeciwnie – jako impuls mobilizujący do wytężonej pracy i rozwijania przedsiębiorstwa, lecz także szansę na wykorzystanie własnych przewag rynkowych względem słabszych konkurentów.
Kryzys może stać się dobrym momentem, żeby zrewolucjonizować wyraźne obszary funkcjonalne przedsiębiorstwa, np. Sferę personalną czy też sferę zarządzania marketingowego. Okres spowolnienia gospodarczego, recesji, kryzysu to zatem czas, w którym można poprawić warunki współpracy równocześnie z klientami, dostawcami, jak i z pracownikami.
Wymaga to jednak specjalistycznej wiedzy i pionierskich rozwiązań, co jest wyzwaniem choćby dla najkorzystniejszych menedżerów mogących pochwalić się gruntowną wiedzą oraz bogatym doświadczeniem. W prezentowanej publikacji pt.
„Zarządzanie w czasach kryzysu – wybrane zagadnienia" zawarto zróżnicowane poglądy naukowe i przykłady poręcznych rozwiązań odnoszące się do szeroko rozumianej problematyki kryzysu.