Rozdział 1
WARUNKI FUNKCJONOWANIA ORGANIZACJI NON PROFIT 17
1.1. Wprowadzenie 17
1.2. Charakterystyka organizacji non profit 18
1.2.1. Istota i klasyfikacja organizacji non profit 18
1.2.2. Zasady funkcjonowania organizacji non profit 22
1.3. Konsekwencje cyfrowej transformacji dla organizacji non profit 24
1.4. Wyznaczniki gospodarki opartej na wiedzy i ich oddziaływanie na funkcjonowanie organizacji non profit 29
1.5. Członkowie społeczeństwa informacyjnego jako interesariusze organizacji non profit 33
1.6. Wyzwania doskonalenia funkcjonowania organizacji non profit 38
Rozdział 2
CZYNNIKI SUKCESU ORGANIZACJI NON PROFIT 42
2.1. Wprowadzenie 42
2.2. Definicja sukcesu w gospodarce opartej na wiedzy 43
2.3. Przywództwo w organizacjach non profit 46
2.4. Zarządzanie w organizacjach non profit 50
2.5. Potencjały strategiczne organizacji non profit 55
2.5.1. Zasoby i zdolności 55
2.5.2. Kompetencje 59
2.6. Technologie informacyjno-komunikacyjne jako kluczowy czynnik sukcesu organizacji non profit 62
Rozdział 3
ZARZĄDZANIE DANYMI I ICH użycie W ORGANIZACJACH NON PROFIT 68
3.1. Wprowadzenie 68
3.2. Informacje i ich znaczenie dla organizacji non profit 69
3.3. Zasady zarządzania danymi 71
3.4. Zarządzanie jakością danych w organizacjach non profit 75
3.4.1. Ewolucja podejścia do jakości informacji 75
3.4.2. Atrybuty jakości informacji 78
3.4.3. Ramy jakości danych i informacji 81
3.4.4. Zasady optymalizacji jakości danych 87
3.5. Zastosowanie informacji w organizacjach non profit 92
3.5.1. Zmiany podejścia do użycia informacji 92
3.5.2. Proces podejmowania decyzji na podstawie informacji 93
3.5.3. Przepływ pracy analityka biznesowego 97
Rozdział 4
DOJRZAŁOŚĆ ORGANIZACJI NON PROFIT W ZARZĄDZANIU DANYMI NA potrzeby PODEJMOWANIA DECYZJI ZARZĄDCZYCH 106
4.1. Wprowadzenie 106
4.2. Model dojrzałości organizacji non profit w zarządzaniu danymi na zapotrzebowania podejmowania decyzji zarządczych 107
4.3. Badanie dojrzałości organizacji non profit w zarządzaniu danymi na zapotrzebowania podejmowania decyzji zarządczych 113
4.3.1. Metodyka innowacyjnania badawczego w celu diagnozy dojrzałości organizacji non profit w zarządzaniu danymi na potrzeby podejmowania decyzji zarządczych 113
4.3.2. Ocena dojrzałości organizacji non profit w zarządzaniu danymi na potrzeby podejmowania decyzji zarządczych 115
Rozdział 5
użycie SYSTEMÓW DATA DISCOVERY DO DOSKONALENIA użycia danych W ORGANIZACJACH NON PROFIT 124
5.1. Wprowadzenie 124
5.2. Geneza systemów Data Discovery 125
5.3. Predyspozycje systemów Data Discovery do doskonalenia użycia danych 131
5.4. Wizualizacja informacji na kokpicie menadżerskim 136
5.5. Egzemplifikacja doskonalenia wykorzystania informacji w organizacjach non profit 141
5.5.1. Metodyka innowacyjnania badawczego w celu opracowania rozwiązania doskonalącego zastosowanie informacji w organizacjach non profit na zapotrzebowania podejmowania decyzji zarządczych 141
5.5.2. Specyfika funkcjonowania Ochotniczej Straży Pożarnej 143
5.5.3. Operacjonalizacja użycia informacji na zapotrzebowania podejmowania decyzji w organizacji non profit w postaci kokpitu menadżerskiego dla Ochotniczej Straży Pożarnej 149
5.5.4. Dyskusja nad propozycją kokpitu menadżerskiego dla organizacji non profit – Ochotniczej Straży Pożarnej 154
5.6. Rekomendacje dla doskonalenia wykorzystania danych w organizacjach non profit 156
ZAKOŃCZENIE 163
ZAŁĄCZNIKI 169
LITERATURA 179
SPIS RYSUNKÓW 203
SPIS TABEL 205