1. Technologie „zwiększonej rzeczywistości" w komunikacji marketingowej firm sektora turystycznego (Joanna Wiechoczek) 9
2. Geolokalizacja jako przykład innowacji marketingowej oferentów produktów turystycznych (Małgorzata Kieżel) 23
3. Aplikacje przenośne na rynku turystycznym w opinii pokolenia Y (Zbigniew Spyra) 37
4. Użycie aplikacji mobilnych w turystyce na przykładzie AudioTrip (Paulina Radzik) 53
5. Gastronomia przenośna jako innowacja w sektorze polskiej gastronomii (Hanna Ziętara) 63
6. Rozwój turystyki ekskluzywnej jako odpowiedź na rosnące potrzeby turystów (Anastazja Kasztalska) 79
7. Enoturystyka jako nowa forma turystyki specjalistycznej w Polsce (Beata Reformat) 89
8. Rozwój sektora enoturystyki w Polsce (Paulina Reformat) 101
9. „Wczasy pod gruszą" wczoraj i dziś na przykładzie gospodarstwa agroturystycznego „U Basi" w Kotlinie Żywieckiej (Janusz Gancarczyk) 113
10. Sojusznicy strategiczni samorządu terytorialnego w procesie kreowania innowacji w turystyce biznesowej (Michał Jaśniok) 125
11. Relacje instytucji turystyki kulturowej ze społecznością lokalną (na przykładzie siemianowickiego Centrum Kultury – Parku Tradycji) (Anna Dewalska-Opitek, Monika Pojda-Dziekońska) 139
12. Marketing w procesach stymulowania innowacji w turystyce (Magdalena Sobocińska) 153
13. Nowe koncepcje marketingu w usługach turystycznych (Beata Nowotarska-Romaniak) 163