Prezentowana książka poświęcona jest kompetencjom kierowników w kształtowaniu kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa. Koncepcja kapitału ludzkiego w teorii ekonomii zakłada, iż człowiek jest najważniejszym potencjałem firmy.
Na przestrzeni kilkudziesięciu lat rozwinęła się ona na tyle, iż zaczęła wyznaczać wartość przedsiębiorstwa i decydować o jego konkurencyjności. Opracowanie mieści analizę czynników determinujących kompetencje kadry kierowniczej w formowaniu kapitału ludzkiego organizacji.
W publikacji przedstawiono problematykę zastosowania kompetencji kierowników uczestniczących w zmianach oraz przeanalizowano strukturę kluczowych kompetencji menedżerów z punktu widzenia wykonywanych celów.
Badania zaprezentowane w monografii mają charakter teoretyczno-empiryczny. Książka adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych motywem kompetencji kapitału ludzkiego, zarówno z punktu widzenia zarządzania sektorem prywatnym, jak i publicznym.
Praca stanowi materiał źródłowy dla przedstawicieli nauki i studentów ekonomii, zarządzania, finansów, administracji i nauk politycznych. Książka jest ponadto pokaźnym źródłem wiedzy dla kierowników, którzy chcą doskonalić swój warsztat pracy przez studiowanie pozycji naukowych.
Słowem – dla tych wszelkich, którzy w swej działalności zawodowej spotykają się z problemem rozwoju kompetencji w zakresie tworzenia kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa.