Współczesne przedsiębiorstwa spożywcze stoją przed wieloma wyzwaniami, jakie występują na rynku dóbr konsumpcyjnych. Narzędziem w pokonywaniu pojawiających się trudności jest właściwie rozumiany, stosownie zorganizowany i profesjonalnie prowadzony przez przedsiębiorstwa spożywcze, marketing mix.
Na niełatwym i konkurencyjnym rynku produktów spożywczych, producenci żywności powinni wykazać się umiejętnością adekwatnego rozpoznania potrzeb i preferencji klienta oraz przekonania do zakupu artykułu. W książce zaprezentowano składowe marketingu mix - artykuł, cenę, dystrybucję oraz promocję mix w odniesieniu do przedsiębiorstw przemysłu spożywczego.
Oprócz klasycznego zestawu komponentów marketingu mix, zaprezentowano także koncepcję zrównoważonego marketingu mix produktów spożywczych i zagranicznego marketingu mix produktów spożywczych. Książka adresowana jest do praktyków i teoretyków zajmujących się problematyką marketingu w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego.
Opracowanie może służyć jako wsparcie dla producentów żywności w dążeniu do osiągnięcia wyodrębnionych celów organizacji. Może być także {pomocn|przydatn)a studentom kierunków ekonomicznych, zarządzania, towaroznawstwa i technologii żywności.
Słowa klucze: marketing mix, przedsiębiorstwo przemysłu spożywczego, produkty spożywcze, rynek produktów spożywczych.