Badania nad zastosowaniem mediów społecznościowych w tworzeniu innowacji przedsiębiorstw, w dzieleniu się wiedzą wciąż znajdują się na wczesnym etapie rozwoju. Obecna literatura oferuje niewiele wskazówek dotyczących wydajnego zastosowania mediów społecznościowych w produkcji innowacji.
Wyzwaniem dla obecnych przedsiębiorstw jest zatem zrozumienie tego, jak wydobyć z mediów społecznościowych potencjał innowacyjny, jak zastosować mądrość tłumu w podejmowaniu ważnych decyzji biznesowych.
Prezentowana praca wychodzi naprzeciw temu wyzwaniu, a przeprowadzone w niej dociekania zostały oparte na oryginalnych przemyśleniach, a także wnioskach pochodzących z przeprowadzonych badań własnych wśród polskich niedużych i średnich przedsiębiorstw.
Podjęta w książce problematyka jest zatem istotna i aktualna z punktu widzenia teorii i praktyki zarządzania. Wyczerpująco opisuje zakres i formę użycia mediów społecznościowych w kreowaniu innowacji w przedsiębiorstwach.
Opracowanie wnosi wkład do obecnego stanu wiedzy, rozszerzając zrozumienie możliwości zastosowania mediów społecznościowych w kreowaniu innowacji przedsiębiorstw. Badania posiadają dodatkowo ważne implikacje dla praktyków biznesu, którzy wraz z ciągłym rozwojem technologicznym, dostępem do informacji i rosnącymi kryteriami rynkowymi są postawieni przed wyzwaniem jak najskuteczniejszego zastosowania mediów społecznościowych do tworzenia innowacji.