CZĘŚĆ I. PODSTAWY użytkowanIA METOD STATYSTYCZNYCH W STEROWANIU JAKOŚCIĄ 15
Rozdział 1. RYS HISTORYCZNY 17
Rozdział 2. METODY STATYSTYCZNE W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ 22
2.1. Standardy ISO 23
2.2. Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) 25
2.3. Six Sigma 33
Rozdział 3. PODSTAWOWE METODY STATYSTYCZNO-LOGICZNE OPISU JAKOŚCI 41
3.1. Jakość i podstawowe metody oceny jakości 41
3.2. Siedem narzędzi statystycznego sterowania jakością 47
CZĘŚĆ II. STEROWANIE JAKOŚCIĄ W TOKU PRODUKCJI 55
Rozdział 4. KARTY KONTROLNE 57
4.1. Podstawowe dane 57
4.2. Teoretyczne podstawy kart kontrolnych do liczbowej oceny parametry procesu 70
4.3. Karty kontrolne stosowane przy liczbowej ocenie cechy 76
4.4. Karty kontrolne wykorzystywane przy ocenie alternatywnej 97
Rozdział 5. MODYFIKACJE klasycznYCH KART KONTROLNYCH 111
5.1. Łączne monitorowanie poziomu przeciętnego i rozproszenia 112
5.2. Monitorowanie asymetrii 123
5.3. Możliwości wykorzystania nieklasycznych kart kontrolnych 132
Rozdział 6. KARTA KONTROLNA Y/X 135
6.1. Kompozycja toru kontrolnego Y/X 135
6.2. Teoretyczne podstawy wykorzystania toru Y/X 136
6.3. Rezultaty symulacji komputerowych 146
6.4. Karta Y/X wnioski 154
Rozdział 7. KARTY KONTROLI WIELOWYMIAROWEJ 155
7.1. Podstawowe rozkłady wielowymiarowe 155
7.2. Karta T2 Hotellinga 159
Rozdział 8. METODY NIEPARAMETRYCZNE W STEROWANIU JAKOŚCIĄ 164
8.1. Użycie testów nieparametrycznych w sterowaniu jakością 164
8.2. Symulacje komputerowe 184
Rozdział 9. ANALIZA ZDOLNOŚCI procesu 194
9.1. Wstępna ocena zdolności cyklu 195
9.2. Wskaźniki zdolności procesu 197
CZĘŚĆ III. KONTROLA ODBIORCZA 203
Rozdział 10. CHARAKTERYSTYKA PLANÓW KONTROLI ODBIORCZEJ 205
10.1. Tworzenie partii i pobieranie próby 207
10.2. Kontrola odbiorcza według oceny alternatywnej 208
10.3. Plan jednostopniowy kontroli alternatywnej 209
10.4. Plany dwustopniowe 224
10.5. Plany wielostopniowe 225
10.6. Plany sekwencyjne 227
Rozdział 11. WYBRANE PLANY ODBIORCZE 233
11.1. Plany odbiorcze MIL STD 105E (PN-ISO 2859) 233
11.2. Plany LTPD Dodge’a i Romiga 235
11.3. Plany AOQL Dodge’a i Romiga 237
11.4. Plany IQL 237
11.5. Plany zapewniające ustalone ryzyko producenta i odbiorcy 239
Rozdział 12. KONTROLA ODBIORCZA WEDŁUG LICZBOWEJ OCENY atrybuty 245
12.1. Plany odbioru dla jednostronnej granicy tolerancji przy znanym odchyleniu typowym 247
12.2. Plany odbioru dla jednostronnej granicy tolerancji przy nieznanym odchyleniu typowym 252
12.3. Plany odbiorcze z dwustronną granicą tolerancji i znanym odchyleniem charakterystycznym 253
12.4. Plany odbiorcze LTPD i AOQL dla liczbowej oceny cechy 255
Rozdział 13. KONTROLA ODBIORCZA – występowanie ASYMETRII 258
13.1. Podstawowe oznaczenia 258
13.2. Postawienie zagadnienia 259
13.3. Rozważania dla rozkładu normalnego 262
13.4. Analiza symulacyjna – kwantyle statystyki Zn 263
13.5. Wykorzystania funkcjonalne 264
13.6. Analiza symulacyjna – użycie statystyki Zn 266
Rozdział 14. PLANY KONTROLI CIĄGŁEJ 271
14.1. Podstawowe charakterystyki planu CSP-1 272
14.2. Wyznaczanie parametrów planu CSP-1 276
14.3. Plany CSP-2 i CSP-3 277
14.4. Plany wielopoziomowe 278
14.5. Modyfikacja planu ciągłej kontroli jakości 280
Rozdział 15. Wykorzystanie METOD WNIOSKOWANIA BAYESOWSKIEGO W KONTROLI JAKOŚCI 283
15.1. Wnioskowanie bayesowskie przy ocenie alternatywnej 285
15.2. Wnioskowanie bayesowskie przy założeniu rozkładu normalnego zmiennej diagnostycznej 290
15.3. Teoretyczne rozkłady użytkowane we wnioskowaniu bayesowskim w kontroli odbiorczej 292
15.4. Rozkłady „subiektywne" 294
15.5. Modyfikacje konwencjonalnych planów kontroli odbiorczej 298
CZĘŚĆ IV. INNE WYBRANE ZAGADNIENIA STATYSTYCZNEJ KONTROLI JAKOŚCI 309
Rozdział 16. PLANOWANIE EKSPERYMENTÓW 311
16.1. Planowanie doświadczeń – ogólna charakterystyka 313
16.2. Podstawowe określenia, oznaczenia i symbole 316
16.3. Charakterystyka podstawowych planów eksperymentów czynnikowych 320
Rozdział 17. PROBLEM JAKOŚCI danych W PROCEDURACH KONTROLI ODBIORCZEJ 329
17.1. Wpływ błędów pomiaru na ocenę jakości 331
17.2. Mierniki użytkowane do oceny metody pomiarowej 337
17.3. Błędy kwalifikacji jako konsekwencja błędów pomiaru 338
17.4. Ocena poprawności i precyzji metody pomiarowej 345
Rozdział 18. KOSZTY KONTROLI JAKOŚCI 348
18.1. Struktura kosztów kontroli jakości 349
18.2. Koszty w procedurach odbiorczych kontroli jakości 352
18.3. Wyniki analizy symulacyjnej 358
Rozdział 19. PROCESY STOCHASTYCZNE W KONTROLI JAKOŚCI 368
19.1. Ogólna charakterystyka procesów stochastycznych 368
19.2. Karty kontrolne przy obecności autokorelacji 370
19.3. Procesy stochastyczne a ciągłe plany kontroli jakości 385
ZAKOŃCZENIE 391
DODATEK 395
BIBLIOGRAFIA 439