Kryzys to czas, w którym niemało podmiotów gospodarczych i wielu klientów przeżywa nieprzystępne chwile. Niedostatki wolnych środków, niepewność przyszłości, niespodziewane zmiany przepisów, wydarzenia na świecie i w kraju, na które nie mamy wpływu - wszystkie te czynniki mogą spowodować,w trakcie rozmowy handlowej sprzedawca usłyszy od potencjalnego klienta: „Nie, nie dzisiaj.
Przepraszam,dzisiaj mamy inne priorytety". I nie sfinalizuje transakcji. Tak, kryzys to niezaprzeczalnie jest zagrożenie i spora przeszkoda w realizacji planów sprzedaży. Ba, kryzys to zagrożenie dla egzystencji wielu firm!
Z drugiej strony są branże, przedsiębiorstwa, pojedynczy biznesmeni i handlowcy, dla których kryzys to czas rozkwitu. Ponieważ oferują ludziom coś, co jest im niezbędne. Albo coś, co zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa.
Albo po prostu byli w stanie dotrzeć do klienta i przekonać go, że akurat ich artykuł lub usługa jest tym, co w kryzysie przyda się niezwykle. Sytuacja kryzysu bowiem wymaga nie tylko znajomości narzędzi i technik sprzedażowych.
Skuteczni sprzedawcy posiadają je oczywiście opanowane do perfekcji bez względu na okoliczności, ale dysponują czymś jeszcze - kreatywnością, która pozwala im twórczo się do nich adaptować. Prawda jest taka, iż na to, co się dzieje, nie mamy większego wpływu, ale mamy wpływ na to, co jesteśmy w stanie zrobić, a przez to także na efekty, jakie uzyskamy.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.